سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

آشنایی با "بمب‌های سنگرشکن KAB-1500 " مورد استفاده در سوریه

بمب سنگرشکن نوعی بمب است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود؛ بمب های سنگر شکن که پیشینه ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی بر می‌گردد به علت نفوذ به زیر سطح و انفجار در اعماق زمین، تاثیری بر مناطق اطراف محل اصابت ندارد.
نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه از مهرماه سال جاری با درخواست "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه وارد نبرد علیه تروریسم در این کشور گردید و ده‌ها فروند جنگنده ارتش این کشور شرق اروپایی وارد نبرد با تروریست‌ها شده است.

** عقب نشینی تدریجی تروریست‌ها در سوریه

ارتش روسیه بمباران نقاط مختلفی از سوریه را که تروریست‌ها در آن حضور دارند همچون "حلب"، "حما" ، "ادلب"، "لاذقیه" ، "دیرالزور" و ... را انجام داده  و این بمباران‌ها تاکنون تلفات سنگینی را بر تروریست‌ها وارد آورده است و این پروسه به گفته مقامات روسی حداقل 4 ماه ادامه خواهد داشت.

یکی از تسلیحاتی که نیروی هوایی ارتش روسیه در جنگ با تروریست‌های تکفیری  استفاده می‌کند  "بمب‌های سنگرشکن" (بمب سنگرشکن نوعی بمب  است که برای تخریب اهداف مقاوم شده زیرزمینی همچون پناهگاه‌ها و سنگرهای زیرزمینی و همچنین تاسیسات بتونی مدفون شده در عمق سطح زمین استفاده می‌شود؛ بمب های سنگر شکن که پیشینه ساخت آن به دوران جنگ دوم جهانی بر می‌گردد به علت نفوذ به زیر سطح و انفجار در اعماق زمین، تاثیری بر مناطق اطراف محل اصابت ندارد) است.

 "بمب سنگر شکن کاب 1500 (KAB- 1500)" یکی از بمب‌های هدایت شونده پیشرفته‌ای است که ارتش روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه استفاده می‌کنند و این موضوع خصوصا برای داعش در مناطق تحت تصرف این گروه تروریستی خصوصا در شرق به کاربرده شده است.


انهدام مواضع داعش با

انهدام

بمب‌های سنگر شکن روسیه با برخورد به هدف به علت توان نفوذ از بدنه یا سقف محکم سنگرها و پناهگاه‌های زیرزمینی، پس از رسیدن به فضای داخلی هدف، منفجر می‌شوند. این بمب‌ها تاکنون مراکز فرماندهی تروریست‌ها و "مراکز جنگال (جنگ الکترونیک)"  و پایگاه‌های زیرزمینی تروریست‌ها را نابود کرده است.

**" بمب سنگرشکن "کاب  KAB -1500 "
 
خانواده " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  از جمله بمب‌های هدایت شونده است که خصوصیاتی شبیه بمب‌های سنگر شکن ایالات متحده آمریکا (بمب کلاس " جی بی یو")  دارد. این بمب‌ها توانمندی انهدام تاسیسات زیرزمینی و پناهگاه‌ها را تافاصله حداقل 20 متر از  سطح زمین را  دارند.

 سایت دیگل (Deagel)  درباره  "بمب سنگرشکن KAB -1500 "  نوشت: بمب های سنگر شکن "KAB-1500L "،" KAB-1500LG-FE  " بمب‎‌هایی با وزن   1،500 کیلوگرم، هدایت شونده و  لیزری طراحی شده برای ضربه زدن به اهداف زمینی و ثابت است که این بمب‌ها توسط نسل‌های مختلف جنگنده‌های فدراسیون روسیه حمل و شلیک می‌شوند.

این سایت ادامه داد: " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  در عملیات نظامی روسیه در  "چچن" با  موفقیت به کار گرفته  شدند؛ معمولا جنگنده‌های روسی "سوخو 24 " و "سوخو 30 چند منظوره" و جنگنده کلاس "میگ" از این بمب می‌توانند استفاده کنند.  


انهدام مواضع داعش با



انهدام مواضع داعش با



سایت دیگل (Deagel)  با اشاره به توانمندی وسیع " بمب سنگرشکن KAB -1500 " تاکید کرد:  از اهدافی که این سلاح می‌تواند  در ماموریت‌های تهاجمی از آن استفاده و ضربات سنگین (به اهداف مورد نظر) وارد کند :  راه‌آهن و بزرگراه‌ها و  پل‌ها، تأسیسات نظامی و صنعتی، کشتی‌های حمل و نقل، انبارهای مهمات و پایانه‌ها است.


**برد موثر بمب کاب 17 کیلومتر است

این سایت با اشاره به ویژگی‌های " بمب سنگرشکن KAB -1500 "  تصریح کرد: این بمب با طول بیش از 4 متر، قطر 59 صدم متر، طول بال‌های  بیش از 1 متر، با وزن کلی 3 هزار و 362 پوند و وزن سرجنگی 2 هزار و 579 پوند (هر پوند معادل 453 گرم ) ، و برد موثر  17 کیلومتر است.


**" بمب سنگرشکن KAB -1500 "  پل‌ها و کشتی‌های جنگی را منهدم می‌کند

سایت کا تی آر وی (KTRV) درباره ویژگی‌های این موشک نوشت : بمب های سنگر شکن خانواده "KAB" در کلاس‌های مختلف برای از بین بردن بزرگراه‌ها، پل‌های سنگین،  فرودگاه‌ها و پایانه‌های حمل و نقل و کشتی‌های جنگی به کار برده می‌شوند و قابلیت‌های خاصی دارند.

این سایت ادامه داد: کلاس‌های مختلف  "بمب‌های سنگر شکن کلاس KAB" با سرجنگی‌های مختلف قابلیت ارزیابی و تعقیب هدف را دارند و با سازوکار "شلیک کن-فراموش کن (Fire and Forget) " هدف را مورد اصابت قرار می‌دهند.   این بمب‌ها اهداف پوشش دار با دقت بالا را  مورد اصابت قرار می‌دهد.


انهدام مواضع داعش با


انهدام مواضع داعش با



سایت کا تی آر وی (KTRV) یادآور شد: انواع هواپیماهای جنگی از جمله " Su-27"،" Su-30" و "سوخو 34"، "Su24M"، "MIG-29  " این بمب‌ها را می‌توانند حمل کنند.  " بمب سنگرشکن KAB -1500 " دارای بیش از 4 متر طول و وزن 1525 کیلوگرم است.

" بمب سنگرشکن KAB -1500 " با داشتن وزنی بیش از 3 هزار پوند و با سرجنگی شدید الانفجار توانایی بالایی در مورد اصابت قرار دادن اهداف پوشش دار (پست‌های فرماندهی، مراکز جنگال ، کشتی‌های جنگی و ... ) و اهداف عمقی را دارد و  لذا می‌تواند در استان‌ها مختلف سوریه که تحت تسلط تروریست‌های تکفیری داعش است از جمله "دیرالزور" ، " رقه" و "حما" و ... ایفای نقش کند و کاربرد مستمر این بمب 3000 پوندی این امیدواری را ایجاد می‌کند که سرعت عقب نشینی داعش در مناطق مختلف افزایش یابد

[ شنبه 94/8/23 ] [ 12:32 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]
اندیشکده آمریکایی:
یک اندیشکده تندرو آمریکایی نزدیک به لابی صهیونیستی در مطلبی گستاخانه به مقامات اروپایی و آمریکایی پیشنهاد داد که از توافق هسته‌ای برای نفود به ایران و در نهایت تغییر رژیم استفاده کنند. یادداشتی که یادآور بیانات هفته گذشته رهبری در خصوص خدعه و اهداف غرب بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هفته گذشته در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی، در خصوص توافق هسته‌ای ایران و اهداف جبهه استکبار فرمودند : نیت آنها این بود که از این توافق راهی پیدا کنند برای نفوذ در کشور؛ ما این راه را بستیم. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند : نه نفوذ اقتصادی آمریکا را در کشور اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی و نه نفوذ فرهنگی. با همه‌ی توان -که بحمدالله این توان، امروز زیاد هم هست- با این نفوذ مقابله خواهیم کرد‌. بیانات خردمندانه و روشنگرانه رهبری باز هم پرده از اسرار برنامه ها و اهداف آمریکا و غرب برداشت. اهدافی که اندیشکده ها و اتاق فکرهای آمریکایی و صهیونیستی طی چند ماه اخیر مکررا به کاخ سفید و کنگره پیشنهاد و توصیه می‌کنند. نمونه این نسخه‌پیچی‌ها در مطلبی که توسط یک اندیشکده آمریکایی منتشر شده است کاملا مشهود است. در این مطلب راهکارهایی برای نفوذ، اعمال فشار و در نهاییت تغییر حکومت ایران به مقامات اروپایی، کاخ سفید و کنگره پیشنهاد شده است که می‌تواند مورد توجه و بررسی موافقان و مخالفان توافق در داخل ایران قرار بگیرد.

توافق هسته‌ای ابزار نفوذ و تغییر حکومت در ایران

اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی در یادداشتی به قلم بنجامین وینتال عضو ارشد این مؤسسه نوشت: جزئیات فنی توافق جامع هسته‌ای ایران از زمان حصول آن مورد بررسی قرار گرفته است، اما یک مسئله حیاتی مورد توجه قرار نگرفته که به غایت شایسته توجه است: این توافق برای مردم ایران که عمیقاً در آرزوی آینده‌ای دموکراتیک برای سرزمینشان هستند، به چه معنی است؟ بی‌اعتنایی به حقوق بشر یکی از معایب اساسی توافق هسته‌ای به شمار می‌رود. وقتی‌که نماینده عالی اتحادیه اروپا اظهار می‌دارد که او امیدوار است این توافق آغازگر «فصل جدیدی» در روابط با ایران باشد، می‌توان این واژگان را به هر نحوی – از تعهد سرسختانه برای دفاع از حقوق بشر تا رد اتهامت سوءاستفاده [از حقوق بشر] به‌منظور انجام دادوستد با حکومت اسلامی ایران- تعبیر کرد.

•اتحادیه اروپا هرگز اعتنایی به نقض حقوق بشر در ایران نکرده است•

در اینجا نقشه راهی برای تبدیل واژگان به عمل ارائه می‌کنیم. تاکنون اتحادیه اروپا 93 مقام رسمی حکومت ایران را به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. این تعداد در برابر دستگاه امنیتی ایران که از صدها و هزاران مقام رسمی تشکیل شده به‌طور مضحکی ناچیز قلمداد می‌شود. چنین مسئله‌ای این برداشت را در افراد پدید می‌آورد که اتحادیه اروپا هرگز اعتنایی به نقض حقوق بشر در ایران نکرده است. زمان تغییر چنین دیدگاهی فرا رسیده است: به‌عبارت دیگر اتحادیه اروپا باید این فهرست را تا حد امکان افزایش دهد.

•فروش فناوری نظارتی اروپایی به ایران•

همچنین مدافعان حقوق بشر و معاندان ایران نیاز مبرمی به رها شدن از زندگی تحت شرایط کنترلی و نظارتی دارند. آن‌ها برای سازماندهی فعالیت‌هایشان و مهم‌تر از آن برای موفقیت در پیگیری اهداف داخلی‌شان به فضای [بیشتری] نیاز دارند. باید بر طبق قانون فروش فناوری نظارتی به ایران شدیداً منع شود. غیرقانونی اعلام نمودن انجام چنین معاملاتی باید در صدر اولویت‌های اتحادیه اروپا قرار گیرد و چنانچه این قوانین توسط شرکت‌هایی نظیر نوکیا و زیمنس نقض شود، کشورهای اروپایی باید آن‌ها را به دادگاه‌ها فراخوانند.

•تحویل فناوری نظارتی پیشرفته اروپایی به ایران•

شبکه‌های پیشین سرمایه‌گذاری مشترک «نوکیا – زیمنس» فناوری نظارتی پیشرفته را در سال 2008 به حکومت ایران تحویل داده‌اند. این تجهیزات یک سال بعد برای رصد دموکرات‌های ایرانی که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری معترض بودند، مورد استفاده قرار گرفت. همچنین این تجهیزات به ایجاد اختلال در ارتباطات آزاد صوتی و فیلترینگ اینترنت کمک کرد. در حال حاضر توافق هسته‌ای یک فاجعه برای تکثیر [سلاح‌های هسته‌ای] و یک تیر خلاص به هرگونه امیدی برایدموکراسی است. اما جنبه مثبتی نیز وجود دارد: شاید این توافق برایمان تنها ده سال زمان به‌منظور نابود ساختن حکومت ایران خریده باشد.

•تکرار موضع آمریکا درباره تضمین فروپاشی پرده آهنین•

با در نظر داشتن این مسئله این مدت زمان باید به‌طور کارآمد و تأثیرگذاری مورد استفاده قرار گیرد. ما این مهم را مدیون دموکرات‌های ایران و مدیون خودمان هستیم. تکرار موضع ایالات متحده درباره تضمین فروپاشی «پرده آهنین» یک نقطه آغاز محسوب می‌شود. آنچه‌که در فاصله سال‌های 80-1979 در لهستان اتفاق افتاد یک نمونه برجسته قلمداد می‌شود. جنبش طبقه کارگر در آنجا قدرت گرفت و به نابودی کمونیسم در این کشور کمک کرد. اعتصاب سال 1980 در کارخانه کشتی‌سازی لنین در گدانسک در نهایت به فروپاشی امپراتوری شوروی منجر شد. جنبش کارگری آمریکا با انجام حمایت قاطعانه از جمله با ارائه کمک مالی به کارگران لهستانی به دلیل وقفه در کار نقش بسزایی در انقلاب آزادی‌خواهانه اتحادیه کارگری وحدت ایفا کرد.

• آمریکا باید بودجه رادیو فردا را افزایش دهد•

دولت آمریکا می‌تواند به ایرانی‌های دموکرات از طریق رسانه کمک نماید. تقویت بودجه «رادیو فردا» – رسانه فارسی‌زبان مبتنی بر حمایت مالی آمریکا – حائز اهمیت است. شاید این برنامه‌ها به ایرانی‌ها در چگونگی سازماندهی مجدد جامعه‌شان بر طبق موازین لیبرال و دموکراتیک کمک کند.

•هدایت مسیر منتهی به تغییر رژ‌یم دشوار خواهد بود•

پارلمان اروپا و قوای مقننه ملی می‌توانند در مورد [وضعیت] معاندان سیاسی در ندامتگاه‌های کیفری ایران جلسات رسیدگی برگزار نمایند. آسیب‌پذیری حکومت ایران در قبال تغییر با تشدید عرضه نقض گسترده حقوق بشر توسط تهران افزایش پیدا می‌کند. شاید انجام مبارزات پایدار حقوق بشری به‌ویژه در اروپا در درون حکومت ایران انشقاق پدید آورد. هدایت مسیر منتهی به تغییر ایران دشوار خواهد بود، اما توافق هسته‌ای عمیقاً معیوب کنونی فرصت منحصربه‌فردی را برای تمرکز بر تغییر ایران به دست می‌دهد.


[ شنبه 94/8/23 ] [ 12:19 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]
گنجینه واژگانی شهریار وسیع و ذوق عرفانی وی بدیع است. سخن او آمیخته با راز و توصیف های یگانه ای ست که از لطافت خاصی برخوردار می باشد.
  سید محمد حسین بهجت تبریزی در سال 1285 خورشیدی در شهر تبریز به دنیا آمد. وی فرزند حاج میرزا آقا بهجت تبریزی از وکلای شهر تبریز بود.سید محمد حسین در سال 1300 به تهران هجرت نمود او در مدرسه دارالفنون تحصیل کرد و سپس در سال 1303 تحصیلات خود در مدرسه طب را آغاز نمود.اما پس از مدتی آن را رها کرد از این زمان زندگی او با مشاغل اداری و بروکراتیک در شهرهای خراسان ، نیشابور ، تهران و تبریز در آمیخت شغلی که شهریار خود تمایلی به آن نداشت اما استقلال اقتصادی او در زندگی خواه ناخواه با این مشاغل گره خورده بود.

چه کنم شاعر آفریدستم / کار دیگر نیاید از دستم
خدمت من اداره رفتن نیست / مهملی گفتن و شنفتن نیست
گل از این شاخه گو بریزد باد / من به جز بار گل نخواهم داد

هجرت شهریار به شهر تهران در زمان بحران سیاسی ناشی از کودتای سید ضیاء و انتقال قدرت از قاجار به پهلوی به وسیله یک کودتای نظامی و استبداد پس از آن بود.در این دوره او فرصت آشنای با ملک اشعرای بهار پدید آمد این دوستی موجب شکوفایی بیش از پیش ذوق شاعرانه شهریار بود ذوقی که از نوجوانی در او ظهور نمود و مصداق این سخن شاه بیتی از اوست.

 صوفی بیا که بر لب صافی مکانم است / وین صبح جاودانه صفابخش جانم است

ملک شعرای بهار از شیفتگان شعر شهریار بود. او که توانایی و ذوق شاعرانه وی را از جوانی دریافت در مقدمه ای که در سال 1310 بر اولین دفتر شعر شهریار می نویسد وی را نه تنها از افتخارات ایران بلکه از مفاخر تمدن شرق می داند.سید ابولقاسم از دوستان نزدیک شهریار نیز در چاپ اولین دفتر شعر وی نقش مهمی داشت.

تخلص او به "شهریار" وام دار تفعل او به دیوان حافظ است که گفت:

دوام عمر و ملک او بخواه از لطف حق ای دل / که چرخه این سکه دولت به نام شهریاران زد



شهریار



شهریار بیشتر غزل ، قصیده ، مثنوی و رباعی سروده است، گنجینه واژگانی او وسیع و ذوق عرفانی وی بدیع است. سخن وی آمیخته با راز و توصیف های یگانه ای ست که از لطافت خاصی برخوردار می باشد.دیوان "حیدر بابا" که شهریار آن را بین سالهای 1329 تا 1330 سرود از آثار بارز او و یکی از قله های شعر در ایران است که به چندین زبان ترجمه شده است.شعر معروف "علی ای همای رحمت" و "علی (ع)، انسان کامل" نیز از آثار برجسته شهریار است که به تنهایی می توان آن را برگی از تاریخ شعر عرفانی ایران دانست.

"سپاه من"
منم که شعر و تغزل در پناهگاه من است / چنانکه قول و غزل در پناه من است
صفای گلشن دلها به ابر و باران نیست / که وظیفه محول به اشک و آه من است
صلای صبح تو دادم به ناله شبگیر / چه روزها که سپید از شب سیاه من است
به عالمی که در او دشمنی به جان بخرند / عجب مدار اگر عاشقی گناه من است
هر آن گیاه که بر خاک ما دمیده ببوی / اگر که بوی وفا می دهد گیاه من است
کنون که رو به غروب آفتاب مهر و وفاست / هر آنکه شمع دلی برفروخت ماه من است
نگاه من نتواند جمال جنانان جست / جمال اوست که جوینده نگاه من است
من از تو هیچ نخواهم جز آنچه بپسندی / که دلپسند تو ای دوست دل بخواه من است
چه جای ناله گر آغوشم از سه تار تهی ست / که نغمه قلمم شور جایگاه من است
کلاه فقر بسی هست در جهان لیکن / نگین تاج شهان در پر کلاه من است
شکستن صف من کار بی صفایان نیست / که شهریارم و صاحبدلان سپاه من است



شهریار



بزرگ علوی در کتاب تاریخ و تحول ادبیات جدید ایران در خصوص شهریار می نویسد :

محمد حسین شهریار یکی از خوش طبع ترین سرایندگان سال های بیست، ستاره درخشانی است که در جور پرفشار استبداد پدید آمد و افزود.همزمان با اینکه نیما یوشیج شاعر پر استعداد با هستی شایستگی، در گزاره واژگانی واپسین و لطیف ترین پنداشت هایش دچار لغزش می شد، ما شهریار را در پیش روی خود داریم، مردی با شایستگی بیرون از اندازه و استعداد سرایندگی بسیار بالا و استعداد زبانی چندین سویه و چندین گونه، که البته به خاطر شرایط اجتماعی نمی توانست شایندگی هایش را بخوبی ببالانند و در خدمت میهنش بکار گیرد.

هوشنگ ابتهاج (ه.ا سایه) در ستایش شهریار سرود:
 
ترانه غزل دلکشم مگر نشنفتی / که رام من نشدی آخر ای غزال رمیده
خموش سایه که شعر تو را دگر نپسندم / که دوش گوش دلم شعر شهریار شنیده

مهدی اخوان ثالث سروده است:

شهریارا تو همان دلبر و دلدار عزیزی / نازنینا، تو همان پاک‌ترین پرتو جامی
ای برای تو بمیرم، که تو تب‌کرده? عشقی/ ای بلای تو بجانم، که تو جانی و جهانی


شهریار



شعر منتشر نشده شهریار پس از فتح خرمشهر در وصف حضرت امام (ره)

تو آن سروی اگر سر برکنی، سرها بیارایی / وگر سرور شوی آئین سرور ها بیآرایی
به نقاش ازل مانی که با نقش جهان آرا / چمن ها با گل و سرو و صنوبرها بیآرآیی
نه هر کو کاروان راند رموز رهبری داند / تو فن رهبری دانی که رهبر ها بیآرایی
بدین شوق و شهادت ها چه بیم از لشکر دشمن / که هر آنی تو آن دانی که لشکرها بیآرایی
اگر کشور به خورشیدی درخشان می کند آفاق / تو آن خورشید رخشانی که خاورها بیآرایی
دل و جان همه مردم پر از عشق تو جانانه است / جلوخوان ها بیافروزی و سردرها بیآرایی
تو هم خود «شهریارا» گوهر آرایی و گوهر سنج / به هر کانت گذار افتاد گوهرها بیآرایی


شهریار در دوره از تاریخ معاصر ایران ظهور نمود که اختناق ناشی از کودتای نظامی سید ضیاء و توافق استعمار بریتانیا و امریکا بر سر قدرت گیری رضاخان میر پنج بر جامعه ایران سایه افکنده بود، فضای ادبی و فرهنگی ایران در آن سال ها در ادامه مسیر سلطه جریان روشنفکری پس از مشروطه قرار داشت سلطه ای که خواهان ایجاد نوعی ادبیات شبه مدرن متاثر از ادبیات مدرن غرب به ویژه در ادامه روند نهضت ترجمه بود. اکثریت روشنفکران ظهور یافته در این سالها همچون ملک شعرای بهار ، ابولقاسم لاهوتی ، سعید نفیسی ، محمد علی فروغی و... یا با دربار رابطه مستقیمی داشتند و یا در محافل زرسالار پنهان در غرب عضو بودند، این اتفاق فرهنگ ایران زمین را در سال های ابتدایی قرن سیزدهم خورشیدی گرفتار پروژه مدرنیزاسیون کرده بود که مستقیم خواهان احیای مبانی فکری ایران باستان و ارائه چهره ای مرتجع از اسلام و پیرو آن عرفان اسلامی بود.



شهریار



 شعر فارسی در این سال ها شاعران تند مزاج و منتقدی همچون محمد فرخی یزدی ، میرزاده عشق ، عارف قزوینی ، ایرج میرزا را به خود دید مهمترین ویژگی اشعار این شاعران توجه آنان به مضامین اجتماعی و تاریخی بود که میراث ادبیات عرفانی پیش از آن را نادیده می انگاشت حتی پس از ظهور غزل سرایانی همچون رهی معیری و هوشنگ ابتهاج غزل همچنان در حیطه ای ناسوتی در نسبتی کاملا فردی و متوجه مضامینی تاریخی بود و غفلت از پیشینه عرفانی آن کاملا محسوس بود با ظهور شعر نو این غفلت مضاعف شد، در این میان دو شاعر احیا گر میراث ادبیات عرفانی - اسلامی بودند که با اشعار خود توصل به عالم لاهوتی را عیان ساختند و غزل های را در حمد و ستایش ذات حق تعالی سرودند پروین اعتصامی و شهریار این دو بزرگوار بودند.اهمیت شهریار و جایگاه او در شعر در توجه به این نقش مهم در تاریخ ادبیات ایران نهفته است شاید پس از او و متاثر از او بود که ابتهاج نیز مسیری بدیع در مناجات نامه هایش طی نمود و این تاثیر پذیری از شهریار در جملگی شاعران این دوره مشهود است.


شهریار




شهریار




                                                                                       سید محمد حسین بهجت تبریزی (شهریار) سرانجام در 27 شهریور ماه 1367 دیده از جهان فروبست.


[ شنبه 94/8/23 ] [ 12:8 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]
وزن اسلحه فجر بدون احتساب خشاب، 3 کیلو و 200 گرم است که این رقم برای کلاشینکف 3 کیلو و 470 گرم و برای ژ-3 آلمانی بیش از 4 کیلو است. همچنین روی "فجر" ایرانی دو سایت هدف گیری عادی دیده می شود که نسبت به مدل نصب شده بر روی ام 4 آمریکایی پیشرفته تر به نظر می رسد.

با وجود پیشرفت های بسیار گسترده در بحث سلاح های سنگین مثل موشک، هواپیماهای رزمی، ناوهای جنگی و تانکها، باز هم در بسیاری از موارد این نیروهای پیاده مسلح به سلاح های سبک هستند که بایستی پیروزی نهایی را برای نیروهای خودی در میدان نبرد کسب کنند.

ایران اولین تجربه در بحث ساخت سلاح های هجومی را در دوران پیش از انقلاب آغاز کرد. شرکت آلمانی "هکلر اند کخ" آلمان خط تولید سلاح ژ-3 را در ایران راه اندازی کرده و تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی این سلاح در ایران و البته زیر نظر مستشاران آلمانی تولید می شد.

در مدت زمانی کوتاهی پس از پیروزی انقلابی اسلامی جنگ بر کشور ما تحمیل شد و یگان های سپاه و بسیج نیز در کنار ارتش وارد میدان نبرد شدند. نیروهای بسیجی و سپاهی عمدتا از کلاشینکف های غنیمتی از عراقی ها استفاده کرده و به مرور در سالهای جنگ، حجم بیشتری از این سلاح با کیفیت روسی از منابع مختلف تهیه شده و به کشور وارد شد.

با پایان یافتن جنگ تحمیلی تا به امروز چندین پروژه در خصوص ساخت سلاح های سبک در کشور اجرا شده است که از آن میان می توان به پروژه های خیبر، سماء و فاتح اشاره کرد. سلاح خیبر یک طرح بولپاپ با کالیبر 5.56 میلی متر بوده که در سالهای اخیر تصاویری از نمونه های گوناگون آن منتشر شده است. سلاح سما نیز به عنوان یک نمونه ارتفاء یافته و جدیدتر از سلاح خیبر با استفاده از همان فناوری بولپاپ و کالیبر 5.56 میلی متر  و تغییراتی در طراحی بدنه و شکل ظاهری ساخته شده است.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح خیبر و سما


سلاح فاتح محصولی از جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه است. یک سلاح هجومی با طراحی مدرن مجهز به گلوله های 5.56 میلی متر که به ریل بر روی لوله برای نصب انواع سامانه های اپتیکی نیز مجهز شده است. بر اساس آخرین خبر این سلاح برای تولید به وزارت دفاع تحویل داده شده است و تحویل آن به یگان های سپاه در نیمه دوم سال 1394 انجام می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فاتح


اما در جریان نمایشگاه "ایپاس" که طی روزهای اخیر در مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، چند مدل سلاح هجومی جدید که توسط وزارت دفاع کشورمان ساخته شده برای اولین بار در دید عموم قرار گرفته است. یکی از این سلاح ها «فجر »224 » نام دارد که با مشاهده آن، در نگاه اول برای بسیاری از علاقمندان ایرانی طرح سلاح معروف M4 زنده می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس
سلاح فجر 224


نگاهی به فجر 224؛ اسلحه مدرن ایرانی

ام 4 امروزه یکی از سلاح های بسیار محبوب در بین نیروهای ویژه و ارتش های حرفه ای جهان محسوب شده و در تقریبا در هر 5 قاره جهان در حال خدمت است. این اطمینان پذیری و کیفیت بالا به احتمال فراوان دلیل کارشناسان ایرانی برای کار بر روی این اسلحه است.

البته مشخصات اعلام شده فجر 224 ایرانی هم شباهت بسیار نزدیک به ام 4 ایرانی دارد. این سلاح ساخت داخل با گلوله های 45*5.56 میلی متری مسلح شده و می تواند از خشاب های 20 و 30 تیری استفاده کند. سرعت دهانه گلوله های این سلاح نیز 884 متر بر ثانیه است.

وزن این سلاح بدون خشاب 3 کیلو و 200 گرم است که این عدد برای کلاشینکوف روسی 3 کیلو و 470 گرم و برای ژ-3 آلمانی بیش از 4 کیلو است. این کاهش وزن قابل توجه، یکی از مهم ترین نکته ها در طراحی و ساخت سلاح های جدید محسوب شده به طوریکه تمام صنایع اسلحه سازی دنیا امروزه به دنبال کاهش وزن محصولات خود هستند.

طول کلی این سلاح 838 میلی متر و طول لوله آن 370 میلی متر است. مکانیزم عملکرد آن به مانند ام 4 آمریکایی بر اساس گاز مستقیم باروت با قفل چرخشی است. این سلاح همچنین ریل مخصوص انواع دوربین، هدف گیر لیزری، چراغ قوه و سایر ملزومان مورد نیاز را دارد. قنداق این سلاح نیز از نوع متحرک بوده و با توجه به نیاز ماموریتی و جثه تیرانداز می توان اندازه آن را تغییر داد.

روی "فجر 224" ایرانی دو سایت هدف گیری عادی نیز دیده می شود که نسبت به مدل نصب شده بر روی ام 4 آمریکایی پیشرفته تر به نظر می رسد. این سیستم هدف گیری بر روی برخی سلاح های پیشرفته جهان مثل ACR نیز دیده می شود. البته فجر ایرانی به یک دو پایه هم مجهز بوه و می تواند در شرایط نبرد در فاصله نزدیک با استفاده از دوربین نصب شده بر روی سلاح و این پایه ها یک تفنگ تک تیرانداز سبک را در اختیار داشت.

طراحی و ساخت 2 اسلحه ناشناخته جدید در وزارت دفاع

اما دو سلاح جدید دیگر در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده شده که هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره آنها ارائه نشده بود. یکی از این اسلحه ها، یک مدل سلاح هجومی که دو رنگ متفاوت مشکی و استتار بیابانی به نمایش درآمده بود. ریل مخصوص نصب تجهیزات بر روی این سلاح تعبیه و انواع دوربین ها و سامانه های هدف گیری نیز بر روی آن ریل سوار شده است.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس

آشنایی با «فجر» جدیدترین و مدرن‌ترین اسلحه تهاجمی ساخت ایران +عکس (آماده)


قنداق سلاح مذکور نیز مثل مدل فجر از نوع اندازه متغیر است. کالیبر سلاح اعلام نشده است اما ظاهر خشاب نصب شده بر روی این سلاح در نمونه مشکی رنگ به نمایش درآمده شبیه به خانواده ام 16 و کالیبر 5.56 میلی متر و خشاب نصب شده روی گونه با استتار بیابانی نیز خشابی شبیه به کلاشینکف بوده و ظاهرا کالیبر 7.62 میلی متر دارد.

اما سلاح بعدی در حقیقت یک کیت بود که یک سلاح کمری نصب شده و آن سلاح کمری کوچک را به یک کاربین (carbin) تبدیل می کند. فراموش نکنیم که سلاح های کمری به دلیل اندازه کوچکی که دارند و حالتی که با آنها شلیک می شود شلیک دقیق را با آنها سخت می کند.

سلاح مورد نظر در داخل این بدنه نصب شده و رزمندگان ایرانی با استفاده از آن یک سامانه بزرگتر در اختیار دارند که به راحتی کنترل شده و توان شلیک دقیق تر را نیز فراهم می کند. همچنین ریل نصب شده بر روی این کیت امکان نصب انواع سامانه های هدف گیری را نیز ممکن می کند که در نمونه ایرانی نیز دیده می شود.

آشنایی با«فجر 224» و دو دستاورد جدید برای پیاده نظام ایران+عکس


آنچه که به طور کلی از مشاهده و بررسی ظاهری این سلاح ها برداشت می شود این است که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربیات بسیار زیادی که در حوزه نبردهای فاصله نزدیک بدست آورده، در سالهای اخیر حرکت بسیار پر شتاب و مثبتی را در جهت نو سازی سلاح های سبک خود انجام داده است که 3 سلاح فوق را می توان از بهترین نمونه های تولید شده بر این اساس دانست و معرفی کرد.


[ شنبه 94/8/23 ] [ 11:58 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
چرا آمریکا شیطان بزرگ است ؟ 1_ جنایات آمریکا در ژاپن
نخستین گزارش از سلسله گزارشات «چرا آمریکا شیطان بزرگ است؟» به جنایات آمریکا در ژاپن می‌پردازد. در جریان حملات آمریکا به ژاپن، ایالات متحده از بمب‌های آتش‌زا و دو بمب هسته‌ای استفاده نمود که منجر به کشته شدن 500 هزار نفر از شهروندان ژاپنی گردید.
سرویس سیاسی فردا- پایگاه خبری فردا به مناسبت سیزدهم آبان ماه، روز مبارزه با استکبار جهانی، تصمیم به انتشار سلسله گزارشاتی درباره جنایات آمریکا در سطح جهان گرفته است تا چهره بی‌بزک شیطان بزرگ را به نمایش بگذارد. نخستین گزارش از این سلسله گزارشات در ادامه ارائه می‌شود. 
جنگ آغاز می‌شود

با آغاز جنگ جهانی، ژاپن موقعیت را مناسب دید تا بر منابع منطقه خاوردور که در اختیار استعمارگران اروپایی بود تسلط یابد و در همین راستا با چین وارد جنگ شد. آمریکا که به صورت جدی با طرح‎های ژاپن مخالف بود با کمک به دولت چین در پی مقابله با سیاست‌های توسعه طلبانه ژاپن بر آمد. سرانجام ژاپن در دسامبر 1941 به پایگاه دریایی آمریکا در پرل هاربر حمله کرد و خسارت سنگینی بر ارتش آمریکا وارد ساخت و در ماه‌های بعد توانست بر برمه، مالایا، سنگاپور، اندونزی و فیلیپین تسلط یابد. آمریکا که تسلط ژاپن بر اقیانوس آرام و آسیای جنوب شرقی را تهدیدی علیه منافع خود تلقی می‌کرد وارد جنگ با ژاپن شد.
ایالات متحده برای نخستین بار در آوریل 1942 به توکیو حمله کرد و بمباران مناطق سوق الجیشی و مناطق شهری در سال 1944 پس از ورود بمب‌افکن های دوربرد B-29 به نیروی هوایی ارتش آمریکا با شدت بیشتری ادامه یافت. 
بمباران فرشی با هدف آسیب گسترده به غیرنظامیان 
ارتش آمریکا در بمباران شهرهای ژاپن از روش Carpet Bombing   یا بمباران منطقه‌ای بهره گرفت که در این روش، چندین بمب افکن منطقه مورد نظر را با بمب‌هایشان فرش می‌کنند. بمباران منطقه ای معمولاً فاقد دقت مناسبی است و باعث کشتار غیر نظامیان در سطحی وسیع می گردد و معمولاً هدف از این نوع بمباران ایجاد رعب و وحشت در بین غیر نظامیان و آسیب رسانی گسترده به امکانات و ساختمان های غیرنظامی می باشد.

جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود

پس از نابودی شهرهای بزرگ، از اواخر ژوئن 1945 بمباران شهرهای کوچک‌تر ژاپن در دستور کار نیروی هوایی ارتش آمریکا قرار گرفت و این بمباران ها تا اوایل آگوست ادامه یافت. در هر یک از این عملیات ها به طور میانگین از 500 بمب افکن استفاده می شد. در مجموع در هفت ماه پایانی جنگ ، استفاده از بمب های آتش زا منجر به نابودی 67 شهر ژاپن ، کشته شدن بیش از 500،000 نفر و بی خانمان شدن بیش از 5 میلیون نفر انجامید.
بمباران توکیو : 97 هزار نفر در آتش سوختند 

در فوریه 1945 بمباران توکیو آغاز شد و تعداد 174 عدد بمب‌افکن B-29  ، بمب های آتش زا را بر فراز توکیو رها ساخته و 3 کیلومتر مربع از این شهر را ویران کردند. در تاریخ 9 و 10 مارس 1945 ، 346 بمب افکن B-29   به توکیو حمله کردند که 279 فروند از آنها 1700 تن بمب آتش‌زا حمل می کردند. در ساخت این بمب‌ها از فسفور سفید، کلورین، ناپالم و ترمیت استفاده شده بود که موجب می‌شد پس از اصابت حریق وسیعی ایجاد شود.

حملات هوایی 9 و 10 مارس از جمله ویران‌کننده‌ترین حملات هوایی تاریخ به شمار می‌آیند. در این حملات حدود 41 کیلومتر مربع از شهر توکیو شامل 286،358 ساختمان ویران شد. آتش نشانی توکیو تخمین زد در اثر این بمباران ، 97،000 نفر کشته و 125،000 نفر زخمی شده اند.

جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود تصویر بالا: اجساد سوخته شهروندان توکیو پس از بمباران 10 مارس

بمباران اتمی هیروشیما : 80 هزار کشته و 70 هزار زخمی 

نخستین حمله اتمی آمریکا به ژاپن در تاریخ 6 آگوست 1945 به شهر هیروشیما صورت گرفت. در ساعت 8:09 بمب اتمی با نام «پسر کوچک» که حاوی 60 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 235 بود بر فراز شهر رها شد و 43 ثانیه بعد در ارتفاع 580 متری از سطح زمین منفجر شد. گرچه بمب مذکور بازده بسیار پایینی داشت با این وجود شدت انفجار آن معادل 15000 تن TNT  بود. در پی این حمله، 70 الی 80 هزار نفر از مردم هیروشیما در جا کشته شدند و 70 هزار نفر نیز مجروح گردیدند. بیش از 90 درصد پزشکان و 93 درصد پرستاران هیروشیما در جا کشته شدند زیرا اکثریت‌شان در مرکز شهر حضور داشتند و این امر امداد رسانی به آنها را با مشکل مواجه  ‌ساخت. 

جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: عکس هوایی هیروشیما قبل و بعد از انفجار اتمی

بنا بر اعلام دپارتمان انرژی آمریکا، موج انفجار اتمی در هیروشیما در یک آن، جان هفتاد هزار نفر را گرفت و تخمین زده شد این رقن تا پایان سال 1945، با احتساب مرگ‌های ناشی از سوختگی‌ها، تشعشعات، بیماری‎های مرتبط و کمبود امکانات پزشکی به عدد 90،000 تا 160،000 نفر رسیده است. بر اساس برآوردی دیگر با در نظر گرفتن سرطان و سایر بیماری‌های دراز مدت، تعداد کشته‌شدگان تا سال 1950 به 200،000 نفر رسید. 
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: شهروندانی که توانستند روز انفجار از مرکز شهر به حومه فرار کنند در ساختمان‌های عمومی پناه داده شدند اما دیری نپایید که یکی یکی در گذشتند. از آنجایی که سرعت مرگ و میر از سرعت سوزاندن اجساد بیشتر بود جنازه‌ها روی هم تلنبار شدند و در نهایت در گورهای دسته‌جمعی به خاک سپرده شدند.  
بمباران ناگازاکی : 

در ساعت 11:01 پنجشنبه 9 آگوست 1945، بمب دیگری به نام «مرد چاق» بر روی شهر ناگازاکی انداخته شد. این بمب حاوی 6.4 کیلوگرم پلوتونیوم 239 بود که 43 ثانیه پس از پرتاب، در ارتفاع 469 متری از سطح زمین منفجر گردید. 
انفجار قدرتی معادل 21،000 تن TNT داشت و دمایی حدود 3900 درجه سانتیگراد و بادی با سرعت 1005 کیلومتر بر ساعت تولید نمود. تشعشع سریع و موج انفجار، همه افراد حاضر در شعاع 1.5 کیلومتری از محل انفجار را کشت. با وجود قدرت بیشتر این بمب نسبت به بمب هیروشیما، به دلیل وجود تپه‌ای در شهر، قسمت اعظم انرژی بمب در منطقه‌ای خالی از سکنه رها شده بود و تپه به مانند سپری شهر را از آسیب حفظ کرده بود با این وجود، در اثر این انفجار 11574 خانه در آتش سوخت و 1326 خانه کاملا ویران شد و 5509 خانه به شدت آسیب دید و غیر از قربانیان سال‌های بعد، 73884 نفر کشته و 74909 نفر مجروح بر جای گذاشت. 
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: عکس هوایی شهر ناگازاکی قبل و بعد از انفجار بمب اتمی
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: اشعه رادیواکتیو در کروموزوم‌های سلول نسل تغییرات بنیادی می‌دهد. کروموزوم‌ها شکسته می‎شوند و در هم می‌ریزند. چه بسا اختلالات و تغییرات در نسل، پس از گذشن 50 سال ظاهر شوند. 
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: جسد سوخته مادر و کودک توکیویی پس از بمباران 10 مارس
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا - راست: در ماه می 1944 مجله لایف عکسی از یک خانم آمریکایی منتشر ساخت که نامه تشکری را به نامزدش به خاطر ارسال جمجمه یک سرباز ژاپنی می‌نویسد. 
تصویر بالا- وسط: سربازان آمریکایی اعضا بدن سربازان ژاپنی به خصوص جمجمه‌شان را به عنوان یادگاری برای خانواده‌های خود می‌فرستادند. 
تصویر بالا- چپ: دو نظامی آمریکایی در حال پختن و پاک کردن سر مبارز ژاپنی
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا:  معدودی از ساختمان‌های ژاپنی از ویرانی ناشی از انفجار اتمی در امان ماندند
جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: منظره شهر هیروشیما در اکتبر 1945

جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا: تابش شدید انفجار اتمی در هیروشیما و ناگازاکی موجب تغییر رنگ سطوح شد. بخش‌هایی از سطوح که مانعی در مقابلشان بود از تابش مصون ماند و در نتیجه سایه آنها بر سطح تابش خورده ثبت گردید. در تصویر بالا سایه شخصی که کنار نردبان بوده و نیز شخص دیگری که روی پلکان بانک نشسته بود بر سطوح زیرین تثبیت شد اما در همان لحظه موج انفجار اثری از آنها بر جای نگذاشت. 

جنایات آمریکا در ژاپن / نابودی 67 شهر و کشته شدن بیش از 500 هزار نفر (+18) - منتشر نشود
تصویر بالا - راست: در نزدیکی محل انفجار، قربانیان در همان حال چنگ انداختن در هوا یا فرار کردن سوخته بودند
تصویر بالا- وسط: در شعاع یک کیلومتری محل انفجار، دما چندین هزار درجه بود و در یک آن همه چیز تبخیر گردید و در فواصل دورتر افراد دچار سوختگی‌های بسیار شدید شدند
تصویر بالا- چپ: درد و زجری عمیق در بسیاری از جنازه‌های سوخته‌ نمایان بود

[ شنبه 94/8/16 ] [ 9:7 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
 MI6 و لیبی 
ویلیام هیگ –وزیر خارجه کنونی انگلیس- در مصاحبه­‌ای که در 15 نوامبر 2011 صورت گرفت، نقش پررنگ MI6 در ظهور و افول معمر قذافی -دیکتاتور معدوم لیبی- را تایید کرد. پس از سقوط قذافی و به حاکمیت شورای انتقالی، بسیاری از اسناد محرمانه وزارت امنیت لیبی به دست رهبران این شورا افتاد. MI6 در اولین اقدام این شورا را تهدید کرد که در صورت افشا اسناد (که حاوی اطلاعات جامعی از طرحهای ترور و فسادهای مالی توسط این سرویس امنیتی در همکاری با قذافی بود)، خود را به دردسر می‌­اندازد. شورای انتقالی نیز پس از آن هیچگاه در مورد اسناد سخنی نگفت.

گفتنی است که ملاعمر و طالبان، بن لادن و القاعده، ابوبکر البغدادی و داعش، ابومحمد الجولانی و جبهة‌النصره و احمد معاذ‌الخطیب و ارتش‌آزاد ده‌ها گروهک تروریستی دیگر دنیا؛ همه و همه از دستپخت‌های MI6 برای دموکراسی و حقوق بشر جهان است.



**سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) 

آژانسِ اصلیِ امنیتی فدراسیون روسیه و جانشینِ اصلیِ کمیته امنیت کشور در اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی (کاگ‌ب) است. مسئولیت اصلی آن در داخل کشور عبارتند از ضد اطلاعات، امنیت داخلی و مرزی، مبارزه با تروریسم و همچنین بررسی برخی از انواع دیگر از جنایت‌های بزرگ است.

سازمان اطلاعات و امنیت ملی روسیه به طور عمده برای امنیت داخلی دولت روسیه، ضد جاسوسی و مبارزه با جرایم سازمان یافته، تروریسم و ??قاچاق مواد مخدر مسئول است. از سال 2003، زمانی که سازمان مرزی خدمات فدرال در FSB گنجانیده شده، مسئول نظارت بر امنیت مرزی نیز شده است.

لانه‌های زنبور


ستاد ارتباطات دولت انگلیس

ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) نام نهادی در دولت بریتانیا که مسئول عملیات جاسوسی سیگنال، عملیات نظامی و حفاظت اطلاعات در کشور انگلستان، واقع در منطقه «دونات» شهر چلتنهام است. این سازمان تحت نظارت کمیته اطلاعات مشترک بریتانیا است و به شکل موازی با ام آی 5 و ام آی 6 و سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا کار می‌کند.

مسئولیت این سازمان با وزارت امور خارجه است اما از آنجا که جزئی از این وزارت محسوب نمی‌گردد، دارای رییس خارج از پرسنل امور خارجه است. رییس فعلی سازمان «رابرت هانیگان» (Robert Hannigan) و یک هیئت مدیره است. اعضای این هیئت را مدیران اجرایی و غیر اجرایی تشکیل می‌دهند که گزارش خود را در اختیار رییس هیئت مدیره می‌گذارند.

لانه‌های زنبور

 واحدهای GCHQ به شرح زیر است:

واحد شنود اطلاعاتی: شامل ریاضیات و تحلیل رمز، سیستم‌های رایانه‌ای و IT، زبانشناسی و ترجمه، و واحد تحلیل اطلاعات.
واحد مالی: شامل تکنوژیهای نو ظهور و پژوهش، سیستم اطلاعات و علم، روابط فعالان تجاری، و زیست‌سنجی
واحد مدیریت سازمانی: شامل طراحی منابع سرمایه‌گذاری، منابع انسانی، بازرسی داخلی، و ساخت و ساز
واحد امنیتی ارتباطات و الکترونیک.

در سال 1993 سازمان تحت اتهام شنود مکالمات خاندان سلطنتی قرار گرفت. این ماجرا به قضیه اسکوئیجی گیت معروف است. رییس اسبق سازمان لین لوبان (Iain Lobban) در آخرین سخنرانی خود کاملا از سازمان تحت امرش دفاع کرد و جاسوسی اطلاعات مردم جهان را چیزی به نام عملیات آزادی نامید. وی تاکید کرد: ما با روزنامه‌ها و بیان آزاد آنها مشکل نداریم. چیزی که ما را خسته می‌کند عدم اتمام عملیات‌ها و وظایف مان نسبت به انسانهاست نه افشاگری‌های روزنامه‌ها.

لانه‌های زنبور

مقامات دولت انگلیس به ورود این سازمان به حریم افراد بدون مجوز و حکم اعتراف کرده‌اند. ادوارد اسنودن از شنود و جاسوسی و کنترل شخصیت‌های خارجی حاضر در نشست 2009 سران گروه 20 در لندن توسط سازمان پرده برداشته است. تمپورا (پروژه اطلاعاتی) از دیگر اقدامات سازمان در راستای فعالیت‌های جاسوسی است.


**سازمان اطلاعات و وظایف ویژه اسرائیل (موساد)

سازمان اطلاعات و وظایف ویژه (موساد)  نام سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل است که جمع‌آوری اطلاعات و خنثی‌سازی فعالیت‌های علیه اسراییل از اقدامات این سازمان مخفی‌است. این سازمان در فعالیتهای خود جنبه مخفیانه کار کردن را رعایت می‌نماید. در رابطه با زمینه‌های مختلفی که توسط این سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، می‌توان از روابط مخفیانه‌ای که کمک زیادی به بستن پیمان‌های صلح بین اسرائیل و کشورهای مصر و اردن داشته‌است، قضیه اسرا و مفقودین، تکنولوژی، پژوهش و تحقیق نام برد.


لانه‌های زنبور


این سازمان در اول آوریل سال 1951 تشکیل شد. موساد توسط نخست وزیر وقت اسرائیل، دایوید بن گورین تأسیس شد. او هدف آن را اینگونه اعلام کرد: برای کشور ما که از ابتدای تأسیس تحت فشار دشمنانش قرار داشته‌ است، اطلاعات به عنوان خط مقدم دفاع ضروری‌است و ما باید به خوبی بیاموزیم و بدانیم که در اطرافمان چه می‌گذرد.

مزدوران دولت اسرائیل مأموریت گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از خاک اسرائیل را، به عهده موساد واگذار نموده‌ اند. گفتنی‌ است که دفتر اصلی موساد در تل آویو است. این مؤسسه در برآوردهای اخیر دارای 1200 نفر کارمند دفتری می‌باشد.

لانه‌های زنبور

موساد یک سازمان کشوری‌است که دستورهای خود را از رهبران اسرائیل دریافت می‌نماید و هدف فعالیتهای آن، پاسخ گوئی به نیازهای متغیر اطلاعاتی و عملیاتی بوده‌ است.هویت مدیران ارشد بخش‌های داخلی موساد معمولاً جزو اسرار حکومتی تلقی می‌شود. اما هویت رؤسای موساد همواره اعلام می‌شود. در مارس سال 1996 دانی یاقوم به جای رئیس قبلی این مؤسسه شبتای شاویت که در 1996 استعفاء داده بود، مدیر موساد شد.از ژانویه 2011 میلادی، ریاست سازمان اطلاعات و وظایف ویژه (موساد) به عهده تأمیر پاردو سپرده شده‎است.

بلافاصله پس از برپایی به ناحق حکومت اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، داوید بن گوریون نخستین نخست وزیر اسرائیل، نظر خود را در رابطه با برپائی چهارچوب‌هایی کشوری برای نهادهای اطلاعاتی، که در زمان پیش از برپائی رژیم اسرائیل فعال بودند، ابراز داشت. در 7 ژوئن 1948 داوید بن گوریون، نخست وزیر اسرائیل، دو نفر را به ملاقات با خود فراخواند:

رئوبن شیلواخ (که یکی از افراد بخش سیاسی آژانس یهود بود)ایسر بئری (ایسر بیرنتسوایگ، ملقب به «ایسر بزرگ») که عملاً مدیریت «شای» را بعهده داشت و اخیراً جایگزین «داوید شاالتی ال» شده بود. نتیجه اولیه این ملاقات تعیین حیطه نهادهای اطلاعاتی رژیم نو پای اسرائیل بود. در نهایت به وسیله هاگانا یک سازمان سری ویژه تشکیل شد که دفتر اطلاعات موسوم به شای نام گرفت. در سال 1937 نیز هاگانا سازمان «موساد لیالیفی بیت» (به معنی دفتر مهاجرت) را تشکیل داد.

سازمان اطلاعات اسرائیل در سال 1951 وقتی که برای نخستین بار به صورت رسمی اعلام موجودیت کرد، این اسم را داشت و شبکه? جاسوسی آن نیز از آن زمان موساد نامیده می‌شوند.

عملیات‌های تروریستی موساد

ربودن و انتقال مخفیانه مردخای وانونو در کشور ایتالیا توسط کماندوهای ویژه موساد در سال 1986به دلیل افشای اطلاعات محرمانه کشور اسرائیل مبنی بر ساخت بمب اتم در نیروگاه اتمی دیمونا.

لانه‌های زنبور
دستگیری عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان در سال 1999 میلادی در عملیاتی مشترک به همراه سیای آمریکا و سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (میت) شهادت شیخ احمد یاسین رهبر معنوی سازمان حماس در تاریخ 22 مارس 2004. قابل ذکر است. این ترور واکنش‌های جهانی را برانگیخت و در این راستا رأی‌گیری برای صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت نیز انجام گرفت که با 11 رای موافق 3 رای ممتنع و وتوی آمریکا از تصویب بازماند.
ترور عبدالعزیز رنتیسی رهبر جدید سازمان حماس به همراه دو تن از همراهانش، در حمله? دیگر در کمتر از یک ماه بعد از شهادت شیخ احمد یاسین. در این حادثه عده‌ای نیز زخمی شدند.
بمب گذاری در خودروی عزالدین شیخ خلیل (عضو بلندپایه حماس) در ماه سپتامبر سال 2004، در شهر دمشق در کشور سوریه که منجر به شهادت وی و زخمی شدن 3 تن دیگر شد.
ترور محمود المبحوح از اعضای ارشد حماس در امارات.
شهادت مظلومانه  چند تن از دانشمندان هسته ای جمهوری اسلامی ایران از جمله مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی.

لانه‌های زنبور

**آژانس اطلاعات مرکزی (Central Intelligence Agency)

آژانس اطلاعات مرکزی (Central Intelligence Agency)، (CIA) نام سازمان اطلاعات مرکزی آمریکاست که وظیفه? جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات مهم درباره? کشورها، حکومت‌ها، شرکت‌های اقتصادی و افراد خارجی را به حکومت ایالات متحده آمریکا دارد.

CIA سازمان اصلی اطلاعاتی-ضد اطلاعاتی-جاسوسی-ضد جاسوسی-امنیتی غیر نظامی آمریکاست و به نوعی جانشین سرویس استراتژیک OSS در جنگ جهانی دوم می باشد که به عنوان شاخه ای از نیروهای نظامی آمریکا فعالیت می کرد. این سازمان از بدو تشکیل خود در 26 جولای 1947 فقط به شخص رییس جمهور و همچنین سنا پاسخگو بوده است و تقریبا فعالیتهای اصلی آن هیچ گاه منتشر نخواهد شد و در خفایی همیشگی صورت می پذیرند. بودجه و تعداد کارمندی سری دارد و تخمینها حاکی از بود جه سالانه 10 میلیارد دلار و حدود 20 هزار کارمند رسمی غیر از آدم فروشان و عوامل نفوذی حکایت دارد. نیروهای غیررسمی و مزدور ان نیز تا 250 هزار نفر برآورد می شود.که باید هروز صبح گزارش کلی روزانه اش روی میز کار رییس جمهور آمریکا باشد.پس از حوادث تاریخی و بی سابقه 11 سپتامبر 2001 و ضعف شدیدسازمان اطلاعاتی و امنیتی آمریکا که قادر به جلوگیری از این حادثه که خود بن لادن نیز چند هفته قبل از وقوعش در پیامی تلویزیونی به آن اشاره کرده بود نبودند. بازنگری وسیعی در این سازمانها که بالغ بر 36 ارگان موازی و مجزا اعم از سیا-اف بی آی-پلیس مخفی-پلیس فدرال-گارد امنیت ملی-گارد ملی-اطلاعات ارتش-و چندین ارگان دیگر صورت گرفت و وزارت امنیت داخلی آمریکا به وزارت مایکل چرتاف در دوره اول ریاست جمهوری بوش تشکیل گردید. برای رهبری همه سازمانهای اطلاعاتی و هماهنگی آنها نیز شازمان اطلاعات ملی National Intelligence تشکیل شد.

لانه‌های زنبور

پیش از این بنا به اعتراف خود سران اطلاعاتی آمریکا همکاری و هماهنگی چندانی بین این سازمانها وجود نداشت و بعد از آن سیا بسیاری از مامورین اف بی آی را تحت آموزشهای ویژه قرار داد تا در برابر حوادث جدید آماده تر شوند.

ساختمان مرکزی سیا در چند مایلی واشنگتن در ویرجینیا و در امتداد رودخانه پوتوماک قرار دارد. این ساختمان 125 هزار مترمربعی به وسیله صدها دوربین و تلویزیون در 15 کیلومتری واشنگتن با هزینه 46 میلیون دلار و از مصالح مقاوم در برابر انفجار در سال 1966 ساخته شد. ریاست آن تا انتهای دوره بوش یعنی 20 ژانویه 2009 بر عهده ارتشبد خلبان مایکل هایدن بود، ولی اوباما قصد دارد فردی دانشگاهی را به سنا برای ریاست سیا معرفی کند.

مرکز سازمان سیا در ایالت ویرجینیاست. این سازمان بخشی از جامعه اطلاعاتی آمریکا است. نقش و ویژگی‌های سازمان سیا تقریباً برابر با سازمان اطلاعات و امنیت خارجی در بریتانیا، سرویس اطلاعات مخفی در استرالیا یا موساد در اسرائیل است.

لانه‌های زنبور

پیش از انقلاب 1357 ایران، سیا در بهشهر و در ارتفاعات کبکان درشهرستان درگز استان خراسان رضوی، مراکز مخفی بسیار پیشرفته‌ای برای رصد فعالیت‌های موشکی و فضایی اتحاد جماهیر شوروی ایجاد کرده بود.

سازمان سیا در کودتاى 28مرداد بر علیه دولت دکتر مصدق نقش بسیار بالایى داشته است.

CIA از زمان تشکیل در 1947 تا 1952 دوره گذار 5 ساله ای را طی کرد که تقریبا مشابه 5 سال اول بعد از انقلاب ما بود که سازمانهای اطلاعاتی تا تشکیل وزارت اطلاعات در مهر 63 نظم خاصی نداشتند.
سیا نیز این 5 سال را به تربیت کادر ها و همچنین شرح وظایف و تامین تجهیزات مشغول بود. سیا نشان داده است که در اقدامات جاسوسی خود علاقه وافری به استفاده از ماهواره های جاسوسی و همچنین امکانات تجسسی بعضی هواپیماها دارد.

از افتخارات CIA بزرگ کردن طفل زاییده شده توسط MI6 به نام داعش است.

لانه‌های زنبور

در این میان نقش پریدیتور-U-2 و SR71 پررنگ تر بوده اند. البته سیا برای این کارها واحد اطلاعات نیروی هوایی آمریکا نیز کمک می گرفته است. ماهواره IMINT هم به سیا کمک بسیاری کرده است. البته ماهواره هایی که در چند سال اخیر به فضا فرستاده است بسیار بسیار پیشرفته اند و قابلیت فیلمبرداری بسیار نزدیک از نقاط حساس کشورهای مختلف هستند.

**اقدامات خرابکارانه CIA

سیا در چندین اقدام خبرساز جهان نیز دست داشته است که عبارتند از تونل مخفی آمریکا شوروی در بحبوحه جنگ سرد، کودتای 28 مرداد، خلیج خوکها در کوبا، نقش فعال در سرنگونی رژیمهای آمریکای لاتین و آفریقایی، پروازهای مخفی در اروپا، دادن موشکهای استینگ و ادوات جنگی به مجاهدین افغان و تربیت نامحسوس بن لادنیسم، چندین مورد جاسوسی از اسرار نظامی جمهوری اسلامی ایران که با هوشیاری وزارت اطلاعات ناکام ماند، تلاش برای رهگیری کدهای اطلاعاتی ایران و ناکامی به دلیل تغییرات متوالی و گیج کننده این کدها از سوی جمهوری اسلامی ایران و داشتن دفاتر مخفی در بسیاری از پایتختهای اروپایی با در اختیار داشتن بهترین تجهیزات جاسوسی جهان.


[ یکشنبه 94/8/3 ] [ 8:54 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

 

لانه‌های زنبور؛
 سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای صاحب قدرت در جهان بدلیل مخفی‌کاری ذاتی‌شان، همواره از موضوعات مورد علاقه بودند و بزرگترین بمب‌های خبری جهان نیز به افشای عملیات و فعالیت‌های سرویس‌های اطلاعاتی اختصاص داشته است. در این گزارش به بررسی 5 سیستم جاسوسی دنیا می‌پردازیم.

**آژانس امنیت ملی(NSA)
آژانس امنیت ملی، هم‌چنین مشهور با سرواژه اِن‌اس‌اِی (NSA)، یک سازمان دولتی آمریکا است که به نحوی زیر نظر سازمان دفاع ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود. این سازمان در 4 نوامبر سال 1952 تاسیس شد و وظیفه اصلی آن نظارت بر مخابرات و فعالیت‌های ماهواره‌ای و کشف رمز در ایالات متحده آمریکا می‌باشد. این کار مستلزم مقدار زیادی رمزشناسی (cryptanalysis) می‌باشد. همچنین این سازمان وظیفه حفاظت از مکالمات دولتی و سیستم‌های اطلاعاتی آمریکا را در مقابل سازمانهای مشابه بر عهده دارد که این کار نیز مستلزم مقادیر زیادی رمز نویسی (cryptography) می‌باشد.

لانه‌های زنبور

این آژانس از اعضای کلیدی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. البته کار این آژانس محدود به جاسوسی ارتباطات است و جاسوسی انسانی را شامل نمی‌شود. همچنین طبق قانون، فعالیت‌های جاسوسی این آژانس محدود به روابط خارجی است اما در برخی مواقع نظارت‌های داخل مرزی را هم شامل می‌شود. این آژانس از اعضای جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا است و یکی از محرمانه‌ترین سازمان‌های جاسوسی در جهان به شمار می‌آید. مرکز این آژانس حوالی واشنگتن در ایالت مریلند  است.

لانه‌های زنبور
شنود دایم ارتباطات از راه دور، در سراسر جهان (موبایل، فکس، ای.میل و ارتباطات انفورماتیک) و همچنین دریافت و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، در حوزه وظایف سازمان امنیت ملی آمریکا است. این سازمان صدهزار نفر را در استخدام خودش دارد که این افراد در مراکز مختلف در آمریکا و ایستگاه‌های شنود مستقر در خارج، به کار مشغول‌اند. این سازمان از بودجه سالانه‌ای معادل بیش از شانزده میلیارد دلار بهره می‌برد. به گفته جان پیک، کارشناس آمریکایی مسائل اطلاعاتی، آژانس امنیت ملی ایالات متحده، حدود 95 درصد ارتباطات از راه دور را در سراسر جهان، تحت کنترل دارد. این حجم عظیم اطلاعات به وسیله ابرکامپیوترهای مجهز به نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل، مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد. البته رقم گفته شده از سوی این کارشناس آمریکایی، مورد قبول همه اهل فن نیست، اما می‌توان با اطمینان گفت که توانایی آژانس امنیت ملی آمریکا در ره‌گیری اطلاعاتی بیش از پنجاه درصد ترافیک جهانی را شامل می‌شود. مدیر این آژانس، به هنگام یکی از معدود مصاحبه‌هایش با مطبوعات، اعلام کرده بود که او باید هر سه ساعت، اطلاعاتی معادل کل کتابخانه کنگره آمریکا را تحت اداره‌اش داشته باشد.

برنامه‌های NSA

اشلون

NSA در مشارکت با آژانسهای مشابه در انگلستان، کانادا، استرالیا و زلاندنو که با عنوان گروه UKUSA شناخته می‌شوند، بصورت گسترده‌ای بر روی سیستمهایی به نام ECHELON کار می‌کنند که انتظار می‌رود توانایی مانیتور کردن بخش عظیمی از ارتباطات تلفنی، فکسی و داده‌ای جهان را داشته باشد. طبق یادداشتی در روزنامه New York Times بصورت فنی، تقریباً تمامی تلفنهای مدرن، اینترنت، فکس و ارتباطات ماهواره‌ای به خاطر ییشرفت‌های اخیر در تکنولوژی و ماهیت فضای باز (Open Air) اغلب ارتباطات رادیویی در سراسر دنیا، قابل استخراج می‌باشند. عملیات جمع آوری فرضی NSA بحران‌های زیادی را ایجاد کرده‌اند که اغلب به خاطر این تصور است که NSA حریم خصوصی آمریکایی‌ها را نقض می‌کند. اما دستورالعمل‌های (NSA USSID 18) به طور محکمی استراق سمع یا جمع آوری اطلاعات در مورد «افراد آمریکایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و ...» را بدون اجازه رسمی و صریح دادستان کل ایالات متحده (در موارد برون مرزی) و اجازه دادگاه مراقبت اتباع خارجه (در موارد داخلی) منع می‌کند. دادگاه عالی ایالات متحده، کلیه آژانس‌های جاسوسی را از تحت نظارت قرار دادن شهروندان آمریکایی منع کرده‌است. تنها در شرایط حاد و کمی جمع آوری اطلاعات یک موجودیت آمریکایی بدون اجازه امکان پذیر است مانند حملات 11 سپتامبر.

لانه‌های زنبور
علاوه بر این ECHELON توسط شهروندان سایر کشورهای خارج پیمان اتحاد UKUSA مورد انتقاد قرار دارد، که البته ادعاهایی نیز وجود دارند مبنی بر استفاده حکومت ایالات متحده از این سیستم، برای تحریک مواردی خارج از حیطه امنیت ملی آن کشور، از قبیل جاسوسی صنعتی و جاسوسی سیاسی. این موارد شامل تکنولوژی توربین بادی بدون دنده که توسط شرکت آلمانی Enercon طراحی شده بود و نیز تکنولوژی گفتار که توسط شرکت بلژیکی Lernout&Hauspie طراحی شده بود، می‌شود. همچنین مقاله در روزنامه? Baltimore Sun در سال 1995 نشان می‌دهد که شرکت هوافضای Airbus یک قرارداد 6 میلیارد دلاری با عربستان سعودی را در سال 1994 پس از اینکه NSA گزارش داد که مدیران Airbus از مدیران سعودی رشوه گرفته‌اند، از دست داده‌است. همه? اینها در این شرایط رخ داده‌است که هدف اصلی NSA تنها بدست آوردن اطلاعات جاسوسی خارجی بخصوصی است که مربوط به امنیت ملی یا عملیات جاسوسی نظامی رایج می‌باشد.
آقای Andy McNab در کتاب Firewall گفته‌است که اتحاد UKUSA طراحی شد تا NSA،GCHQ و سایر سازمانهای مشابه اطلاعات شهروندان دیگری را بدست آورد. این بدین معناست که NSA بصورت قانونی نمی‌تواند بر روی شهروندان آمریکایی نظارت داشته باشد، اما GCHQ می‌تواند این کار را برای این سازمان انجام دهد.
فعالیت درون مرزی

ماموریت NSA، بر طبق دستورالعمل اجرایی 12333، جمع آوری اطلاعاتی است که شامل «جاسوسی خارجی یا ضد جاسوسی» می‌شود و نه «بدست آوردن اطلاعات مربوط به فعالیت‌های درون مرزی اشخاص آمریکایی». NSA گفته‌است که برای جمع آوری اطلاعات فعالیت‌های جاسوسی خارجی در داخل مرزهای ایالات متحده به FBI وابسته‌ است و فعالیت‌های داخلی خود را فقط به سفارت خانه‌ها و ماموریت‌های ملل بیگانه محدود کرده‌ است. فعالیت‌های نظارتی NSA محدود به قانون حفظ حریم شخصی آمریکایی‌ها می‌باشد، اما این محدودیت‌ها برای اشخاص غیر آمریکایی که در خارج از مرزهای آمریکا هستند، اعمال نمی‌شود. این فعالیت‌ها، بخصوص شنود تلفنی درون مرزی و برنامه‌های پایگاه داده? تماس‌ها، سوالاتی در مورد گسترش فعالیت‌های NSA و نگرانی‌ها درمورد تهدید برای حریم خصوصی ایجاد کرده‌است.
لانه‌های زنبور


برنامه‌های شنود سیمی (Wiretapping)

1. شنود سیمی درون مرزی در دوران ریاست جمهوری ریچارد نیکسون آغاز شد و در سالهای پس از کناره گیری ریچارد نیکسون، بازرسی‌هایی در مورد استفاده نادرست از امکانات CIAو NSA انجام گرفت. در برخی از این بازرسی‌ها، از روی توطئه? ترور فیدل کاسترو و همچنین چندین مورد شنود سیمی بر روی افراد آمریکایی پرده برداری شد.
2. شنود سیمی و استخراج داده‌های ThinThread: یکی از برنامه‌های شنود سیمی بنام ThinThread در اواخر دهه? 1990 مورد آزمایش قرار گرفت، اما هیچ وقت مورد بهره برداری قرار نگرفت. پروژه? ThinThread هم شامل توانایی پیشرفته? استخراج داده‌ها بود و هم شامل حفاظت‌های حریم از پیش تعبیه شده. که البته این حفاظت‌های حریم شخصی پس از حوادث 11 سپتامبر توسط جورج بوش به حالت تعلیق در آمد تا توانایی‌های گروه‌های تجسس را در رابطه با مسئله? تروریسم افزایش دهد.
3. شنود سیمی بدون پیش اجازه در دوره ریاست جمهوری جورج بوش: در دسامبر 2005 روزنامه نیویورک تایمز، گزارش کرد که تحت فشار کاخ سفید و دستور مستقیم رئیس جمهور بوش، سازمان امنیت ملی، در اقدامی جهت جلوگیری از اقدامات خرابکارانه، کلیه تلفن‌های اشخاص آمریکایی که با افرادی خارج از کشور تماس گرفته بودند شنود کرده است.
لانه‌های زنبور


**MI6

سرویس اطلاعات مخفی موسوم (MI6) (Military Intelligence, Section 6) است که در سال 1909 با اجاره دفتر کوچکی در لندن آغاز به کار کرد. البته در واقع اولین مامور اطلاعاتی انگلیس سر "فرانسیس والسینگهام" در دوره الیزابت بود که با شنود و کشف طرح‌­های وی، علیه ملکه دسیسه و فتنه می­‌کرد. با اینکه این سازمان شباهت زیادی به همتای آمریکایی خود دارد، اما بسیار محرمانه­‌تر از آن عمل می­کند. MI6 معاونت خارجه سازمان مرکزی اطلاعات و امنیت انگلیس به شمار می­‌رود. وظیفه این نهاد، جمع­‌آوری، تحلیل، و انتشار اطلاعات برون مرزی است. حیطه قدرت این نهاد مانند همتای آمریکایی خود مشخص نیست. مثلا مسئولیت ضد اطلاعات MI5 با MI6 است. عملیات­‌های جاسوسی بسیاری تابحال از این سازمان صورت گرفته است. 
لانه‌های زنبور
این سرویس امنیتی، با ورود آمریکا به عرصه جنگ جهانی دوم، نیروهای اطلاعاتی این کشور را تحت آموزش قرار داد. با ظهور هیتلر و به قدرت رسیدن وی، MI6 تمرکز خود را بر اروپا، آمریکای لاتین و بیشتر بخش­‌های آسیا قرار داد. تا دهه 1990 نام رییس سازمان و جزییات عملیاتی آن به هیچ وجه در رسانه‌­ها شنیده و دیده نمی‌­شد. و هنوز هم دستیابی جزییات مربوط به آن خیلی محدودتر از جزییات مربوط به MI5 ارائه می­‌شود. البته نباید از سرویس امنیت داخلی انگلیس موسوم به MI5 غافل شویم و یا این دو را با یکدیگر اشتباه بگیریم. با وجود اینکه حیطه وظایف این دو با یکدیگر متفاوت است، اما اشتراکاتی نیز دارند. این دو نهاد در سرتاسر جنگ­‌های جهانی و جنگ سرد، موازی با یکدیگر حرکت می‌­کردند. با اینکه MI5 ظاهرا سیاست فضای باز نسبت به جامعه انگلیس را از دهه 90 آغاز کرده، اما MI6 به دلیل اهمیت اطلاعات و نوع فعالیتش رویکردی کاملا بسته و محرمانه دارد. با اینکه سالیانه بودجه دو میلیارد پوندی این نهاد بطور روشن توسط دولت انگلیس تامین می­‌شود، اما در واقع MI6 به دلیل عملکرد فوق محرمانه‌­اش، در ظاهر هیچگاه وجود ندارد.
لانه‌های زنبور
طبق گزارش روزنامه تلگراف، در رابطه با حمله داعش به عراق، نیروهای امنیتی کردستان عراق سازمان‌های CIA، MI6، و وزارت اطلاعات و امنیت عراق را از حمله قریب الوقوع داعش به عراق با خبر کرده بودند اما این موضوع خیلی جدی گرفته نشده بود.
"روز بهجت" Rooz Bahjat، در مصاحبه خود با این روزنامه، اذعان کرده بود که سرویس‌­های اطلاعاتی انگلیس و عراق را در جریان حمله قریب الوقوع داعش به عراق با جزییات آن قرار داده بود، اما آنها این موضوع را جدی نگرفته بودند. وی معتقد است که دیگر تقریبا تمامی طول مرز مشترک عراق با سوریه و اردن از دست دولت عراق خارج شده و داعش با تمرکز بر مسلمانان متولد شده در خارج از عراق، آنها را جذب می­‌کند. او، این نیروها را 4 هزار نفر خواند؛ که از این تعداد 400 الی 450 نفر آنها انگلیسی هستند. بهجت معتقد است که اتحاد نیروهای بعثی سابق با داعش موجب حمله این گروه به موصل و دیگر شهرها شد.

لانه‌های زنبور
در حالیکه داعش در حال پیشروی در شهرهای عراق است، خبرها حاکی از بازگشت برخی از تروریست‌های انگلیسی تبار این گروه به خاک انگلیس است. هم اکنون دولت انگلیس به شدت نگران ورود 300 تروریست انگلیسی که اخیرا از خاک عراق بازگشته و وارد انگلیس شده­‌اند است و دیوید کامرون –نخست وزیر- از سرویس‌­های امنیتی این کشور خواسته تا پیش از آنکه انگلیس تبدیل به آماج حملات تروریستی شود، چاره­‌ای بیاندیشند.
از طرفی تمرکز MI6 برای یافتن هویت 500 تروریست­ انگلیسی که از درگیری‌­های سوریه خود را به لشگر داعش در عراق رسانده­‌اند، در حال حاضر از اولویت‌­های این سازمان است.
لانه‌های زنبور

MI6 و حذف صدام

سیستم امنیت خارجی انگلیس موسوم بهMI6 در سال 2012 افشا کرد که تصمیم حذف صدام، 18 ماه پیش از آغاز جنگ آمریکا و متحدان در سال 2003 گرفته شد و هدف نهایی دست یافتن به مخازن عظیم نفتی بود نه کنترل سلاح کشتار جمعی.
گفتنی است که "دیدو مانینگ" - مشاور امنیتی نخست وزیر وقت انگلیس- نیز در آن مقطع زمانی، طی چندین سفر به ایالات متحده هماهنگی لازم با مقامات کاخ سفید برای طراحی حمله به عراق را انجام داد.
در همین باره «العرب آنلاین» به تشکیل گروه ویژه‌ای به نام SIS4 توسط MI6 اشاره کرد که برنامه‌های حمله به عراق را طراحی کرده و این موسسه اطلاعاتی، مشاور اصلی مقامات آمریکایی و انگلیسی در حمله به عراق در سال 2003 بود.

لانه‌های زنبور
همچنین یکی از اعضای تیم انگلیسی اعزامی به آمریکا به «دیلی میل» گفت که تمامی احتمالات حمله القاعده و طالبان به نیروهای انگلیسی و آمریکایی حمله کننده به عراق نیز بررسی شد و به این نتیجه رسیدیم که تنها در صورتی در عراق موفق خواهیم شد که حمله گاز انبری و از یک کشور دیگر آغاز شود و در این صورت صدام به سرعت سقوط خواهد کرد و نفت عراق به آمریکا و انگیس تعلق پیدا خواهد کرد.
طبق گزارش منتشر شده اتحادیه عرب در ژانویه 2012، MI6، CIA، و موساد نقش اصلی را در برنامه­‌ریزی برای نیروهای شورشی سوریه داشته‌­اند. این سازمان‌های اطلاعاتی و در راس آنها MI6 در ارتباط نزدیک با شورای ملی و ارتش آزاد سوریه بوده‌­اند و شبه نظامیان اخوان المسلمین که از سوی رژیم اسراییل و دولت‌های ترکیه و آمریکا حمیات مالی و نظامی می‌­شوند را به خاک سوریه انتقال داده‌­اند. یکی از مستندات این گزارش، گزارش نوامبر 2013 به قلم "وبستر تارپلی" در موردحوادث سوریه است.
از برنامه‌­های MI6 این بوده که تروریست­‌ها باید با تک تیرانداز مردم بیگناه را هدف شلیک قرار دهند تا بدینوسیله بی‌­ثباتی ایجاد گردد. تارپلی، در این گزارش اشاره می­‌کند که این یک جنگ داخلی نیست. بلکه برقراری جوخه‌­های مرگ و رژه­ جولان­دهی تروریست­‌ها است که همانا روش مورد علاقه این سرویس­‌های اطلاعاتی می‌­باشد.
نیکلاس دیویس –نویسنده وبلاگ مشهور «جنگ، جنایت است»- معتقد است که MI6 و CIA با افزودن بر تنش میان تروریست­‌ها و حکومت بشار اسد، با غلو و بزرگنمایی قصد متهم ساختن اسد به جنایات بزرگ را دارند.
طبق گزارش مامور اعزامی اتحادیه عرب که از 24 دسامبر 2011 تا 8 ژانویه 2012 در سوریه بوده، اتفاقاتی نظیر انفجار خودروها و قطارهای حامل سوخت، بمب‌گذاری در مراکز شهری، مراکز تجاری، پ‌ل­ها، وسایل نقلیه عمومی، و ترور شخصیت­‌ها و مامورین پلیس و تخریب خطوط لوله سوخت، همه از برنامه‌­های از قبل تعیین شده برای سوریه بوده است.
 
ادامه دارد.
 

 


[ یکشنبه 94/8/3 ] [ 8:51 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
آیا دولت اعتدال خطوط قزمز را برمی تابد!!!

به نام خدا و برای خدا

از درون توافق وین یا همان برجام، بوی نفوذ غرب و بخصوص آمریکا با هماهنگی جریان نفوذی و منافق "زر و زور و تزویر" به مشام ازععاما در کمال حیرت و ناباوری آقای حسن روحانی که در گرفتن تضمین از آمریکا و اتحادیه اروپا ناتوان و لغزان است و باید حکم حکومتی رهبری را، بعد از اجراء تمام مفاد آن به رهبری پاسخگو باشند، بلافاصله اقدام به ارسال جوابیه نادرست و غیر واقعی به محضر رهبری نمود و در یک دروغ بزرگ ادعا نمود و گفت: «تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، تجاری و مالی بین‌المللی و یا یک‌جانبه‌ای که توسط شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار شده بود، رفع گردیدند. ساختار تحریم‌ها و فضای روانی جهانی که هر گونه تعامل اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه و در برخی موارد غیرممکن ساخته و بار گران و طاقت‌فرسایی بر دوش اقتصاد کشور و معیشت مردم تحمیل کرده بود، از هم پاشید.»

بعید است که این نامه بدون مشورت با مشاورین غرب محور رئیس جمهور تهیه گردیده باشد، زیرا اگر ادعای کذب جناب روحانی را مبنی بر لغو و پاشیده شدن تحریمها را بپذیریم، آنگاه این سئوال مطرح خواهد شد، پس چرا تا کنون هیچ مقام غربی در آمریکا و اروپا خبر لغو تحریم ها را صادر نکرده؟ و چرا وضعیت اقتصادینن کشور و مردم آنچنان نگران کننده و بحرانی گرید، که چهار وزیر کابینه روحانی احساس خطر نموده و اقدام به نگاشتن نامه به جناب روحانی می نمایند؟ و دولت بی تدبیر و ناامید از رفع تحریم ها بلافاصله مجبور شد، "بسته ضد رکود اقتصادی" برای برون رفت از بحران اقتصادی، آن هم براساس تفکر اومانیستی منتشر نماید؟! و لذا عملاً بی لیاقتی و بی تدبیری دولت اعتدال به اثبات رسیده و بهتر است، دولت ناتوان لیبرال از فرافکنی و ناراستی با ملت دست بردارد و به ریل اصلی انقلاب اسلامی باز گردد و چشم طمع از کمک شیطان یا همان کدخدا(آمریکا) بردارد!

ضمن تسلیت عاشورای حسینی(ع) این وجیزه را با گفتاری زیبا و کاربردی از حجت الاسلام پناهیان به پایان می برم، ایشان در محضر رهبر عزیز انقلاب در شب هشتم محرم گفتند: «شب عاشورا وقتی شمر ملعون عباس را صدا زد، عباس تا وقتی امام حسین(ع) نفرمود؛ جوابش را نداد. ما عباس می‌خواهیم که تا امامش اجازه نداده با دشمن دست ندهد، و با دشمن تماس نگیرد. اگر عباس می‌گفت که حالا بگذار ببینم شمر چه میگوید، امروز نامی از عباس نمانده بود. عباس! به دشمن دست ندادی، خدا دستهایت را قبول کرد، عباس! به دشمن نگاه غضبناک کردی، خدا چشمهایت را قبول کرد.» 

والسلام

 


[ یکشنبه 94/8/3 ] [ 8:36 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

                    <object width="600" height="350" id="undefined" name="undefined" data="http://www.farsnews.com/shares/flow/flowplayer-3.2.18.swf" type="application/x-shockwave-flash"><param name="movie" value="http://www.farsnews.com/shares/flow/flowplayer-3.2.18.swf" /><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><param name="flashvars" value="config={"clip":{"baseUrl":"http://www.farsnews.com","url":"http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Sound/1394/07/29/13940729000785.mp3"},"playlist":[{"url":"http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Sound/1394/07/29/13940729000785.mp3","baseUrl":"http://www.farsnews.com"},{"url":"http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Sound/1394/07/29/13940729000785.mp3","baseUrl":"http://www.farsnews.com"}],"canvas":{"backgroundColor":"#112233"},"plugins":{"controls":{"time":true,"volume":true,"fullscreen":false, "autoBuffering":true},"content":{"url":"http://www.farsnews.com/shares/flow/flowplayer-3.2.18.swf"}}}" /></object>
               


[ یکشنبه 94/8/3 ] [ 8:17 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب