سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 


[ پنج شنبه 93/11/30 ] [ 9:47 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ پنج شنبه 93/11/30 ] [ 9:44 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
آژانس امنیت ملی آمریکا با طراحی بدافزاری خطرناک که خود را به خوبی در هارددیسک رایانه‌ها مخفی می کند، توانسته از 30 کشور جهان جاسوسی کند. مهم ترین هدف این جاسوسی‌ها ایران بوده است.

 

به گزارش ریسلر و هافینگتون پست و بر اساس گزارش موسسه امنیتی روسی کاسپراسکای، بدافزاری که توسط جاسوسان آمریکایی طراحی شده از انعطاف خوبی برخوردار بوده و خود را با مهارت فراوان در داخل هارددیسک‌های ساخت شرکت های وسترن دیجیتال، سیگیت، توشیبا، آی بی ام، میکرون، سامسونگ و دیگر شرکت های مهم سازنده این محصول مخفی می‌کند، به گونه ای که شناسایی آن توسط نرم افزارهای امنیتی متعارف ناممکن بوده و از این طریق می‌توان از میلیون ها رایانه در سراسر جهان جاسوسی کرد و اطلاعات موجود در آنها را به سرقت برد.

شرکت‌های سازنده این هارددیسک ها می‌گویند اطلاعی از این موضع نداشته‌اند. برخی از آنها هم حاضر به موضع گیری نشده‌اند.

افشای جاسوسی سایبری آمریکا از 30 کشور جهان از سال 2001

کاسپراسکای می‌گوید تاکنون 30 کشور جهان را شناسایی کرده که در آنها رایانه‌های آلوده به این بدافزار وجود دارد. پس از ایران که رتبه اول آلودگی را به خود اختصاص داده، روسیه در رتبه دوم و پاکستان، افغانستان، هند، چین، سوریه و مالی در رتبه های بعدی هستند.

بعد از این کشورها که شدت آلودگی در آنها به شدت بالاست، کشورهای لبنان، یمن، امارات، الجزایر، کنیا، بریتانیا، لیبی، مکزیک، قطر و مصر در ردیف کشورهایی با آلودگی متوسط قرار می گیرند. کشورهای دارای آلودگی اندک هم عبارتند از ترکیه، سومالی، میانمار، آلمان، آفریقای جنوبی، نیجریه، آمریکا، ونزوئلا، سودان، فلسطین، مراکش، مالزی، قزاقستان، عراق، برزیل، اوگاندا، سوییس، سنگاپور، فیلیپین، پرو، فرانسه، اکوادور، بلژیک و بحرین. ایران و روسیه دو کشوری هستند که تقریبا همه سازمان ها و نهادهای مهم موجود در آنها هدف این حملات قرار گرفته‌اند.

به عبارت دیگر بدافزار مخرب دولت آمریکا، نهادها و موسسات مالی، دیپلماتیک و سفارتخانه ها، بخش های انرژی و زیرساخت های مرتبط، ارتش، صعت مخابرات و ارتباطات، دولت، موسسات تحقیقاتی، دانشگاه ها، صنایع هوا-فضا و ... را در ایران مورد حمله قرار داده است.

به طور کلی حملات یاد شده بیشتر  علیه نهادهای نظامی، شرکت های مخابراتی، بانک ها، شرکت های بخش انرژی، موسسات تحقیقات هسته ای، رسانه ها و فعالان اسلام گرا صورت گرفته است. جالب آنکه در مورد ایران این حملات علیه نهادها و موسسات اسلامی سازمان دهی نشده است.

برنامه جاسوسی یاد شده شباهت‌های فراوانی به استاکس نت دارد که چندی قبل از آن برای سازمان دهی حملات سایبری به تاسیسات غنی سازی اورانیوم در ایران استفاده شد. ظاهرا گستردگی خرابکاری‌های ناشی از جاسوسی سایبری تازه آمریکا هم در ابعاد استاکس نت بوده است. آژانس امنیت ملی آمریکا در واکنش به انتشار این گزارش موسسه کاسپراسکای گفته است که از این مساله آگاه است، اما به طور علنی در مورد آن اظهارنظر نمی کند.

بر اساس گزارش فنی کاسپراسکای در این زمینه که از آدرس http://bit.ly/17bPUUe در دسترس است، فعالیت بدافزار مذکور در برخی کشورها از سال 2001 آغاز شده است. این موسسه امیدوار است انتشار گزارش مذکور به شناسایی و پاکسازی این بدافزار در نقاط مختلف جهان کمک کند. انتشار گزارش هایی از این دست می تواند به توانایی های آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی در دیگر نقاط جهان آسیب برساند.

هر چند این مساله تا به حال موجب تغییری در سیاست های نهاد مذکور نشده است. بررسی های کاسپراسکای نشان می دهد که این بدافزار با تغییر در برنامه نویسی میان افزار یا firmware هارد درایوها بخش های مخفی در هارددیسک ها ایجاد می کند که دسترسی به آنها تنها از طریق یک API (application programming interface) مخفی ممکن است.

به محض اینکه این تغییرات بر روی هارددیسک صورت بگیرد، پاک کردن بدافزار نصب شده غیرممکن می شود. فرمت کردن هارددیسک و حتی نصب مجدد سیستم عامل رایانه ها هم تغییری در این وضعیت صورت نداده و سکتور یا بخش مخفی ایجاد شده کماکان در سر جای خود باقی می ماند.

این تکنیک جاسوسی که به Equation مشهور شده بسیار خاص و بی همتاست و تاکنون کشف نشده باقی مانده بود. جاسوسان آمریکایی از این روش برای کنترل هزاران رایانه، سرقت فایل های آنها و استراق سمع از ارتباطات صورت گرفته از طریق آنها و... استفاده کرده اند.

کاسپراسکای موفق به شناسایی رایانه های بسیار مهم و حاوی اطلاعات ارزشمندی در نقاط مختلف دنیا شده که از همین شیوه برای جاسوسی از آنها استفاده شده است.

[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 10:1 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

 

     پاسخ به شش سوال درباره واتس آپ و وایبر

سردار دکتر سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در روزنامه همشهری نوشت:
چندی پیش در میان جمعی از خانواده‌ها بودم تا درباره امنیت اجتماعی و ابعاد و زوایای آن، دقایقی برای آنان سخن بگویم.

در میان حرف‌هایم به‌اختصار از پیوند امنیت اجتماعی با فناوری‌های ارتباطی جدید نکاتی به میان آوردم و یادآور شدم که اگر استفاده از این فناوری‌ها هدفمند و مدیریت شده صورت نگیرد، آنها به وسیله‌ای برای کاهش تراز و سطح امنیت اجتماعی استفاده‌کنندگان و حتی افراد اطراف آنها تبدیل می‌شوند. این بخش از حرف‌هایم ولوله‌ای در میان جمع انداخت.

علت را که جویا شدم کسی در میان جمع گفت: سردار! چرا از وایبر و واتس‌اپ نمی‌گویی که بلای جان خانواده‌ها شده است؟ دیگران نیز در تأیید سخن او به سخن درآمدند. به آنان قول دادم فواید و خطرات استفاده از آن‌دو، به‌ویژه وایبر را به‌صورت روشمند و دقیق مورد پژوهش قرار می‌دهم و حاصل پژوهشم را در نوشتاری به اطلاع آنان می‌رسانم.

پس از آن جلسه، با بهره‌گیری از اطلاعات و امکانات در دسترس، پژوهشی را انجام دادم و در آن، ابعاد و زوایای بهره‌گیری از وایبر و تا حدودی واتس‌اپ را مورد مطالعه قراردادم. در این نوشتار به اختصار و در چند بند برخی از یافته‌های آن پژوهش را یادآور می‌شوم.

اول: وایبر نرم‌افزاری است که به سهولت روی اغلب گوشی‌های موجود نصب می‌شود و امکان تبادل اطلاعات را برای استفاده‌کنندگان فراهم می‌سازد. آیا اطلاعات تبادل‌شده در این فضا سودمند است و موجب غنای ذهنی استفاده‌کنندگان می‌شود؟

برای یافتن پاسخ این پرسش؛ مقداری از اطلاعات تبادل شده توسط کارشناسان مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این تحلیل آشکار ساخت که اطلاعات تبادل‌شده نه‌تنها بر ژرفای ذهنی مخاطبان و استفاده‌کنندگان نمی‌افزاید بلکه موجب سطحی‌نگری، سردرگمی و ابهام معنایی آنان می‌شود.

البته، محتوای برخی اطلاعات تبادل‌شده در فضای وایبر برای مدتی نه چندان طولانی، استفاده‌کنندگان را سرگرم می‌سازد. بنابراین وایبر بیش از آنکه نرم افزاری برای تبادل اطلاعات باشد وسیله‌ای برای سرگرم کردن استفاده‌کنندگان است.

دوم: آیا وایبر فضای ایمنی است؟

در پاسخ به این پرسش لازم است یادآوری ‌شود که استفاده‌کنندگان از وایبر هنگام راه‌اندازی آن با امضای یک پروتکل، دانسته یا نادانسته، به متولیان این نرم افزار اجازه داده‌اند تا هر زمان که خواستند از اطلاعات گوشی آنان هرگونه که دوست دارند استفاده کنند!

بنابراین، فضای وایبر نه‌تنها فاقد حداقل استانداردهای ایمنی اطلاعات است بلکه حتی بستر استفاده از سایر اطلاعات کاربر را نیز برای متولیان وایبر فراهم می‌سازد. به زعم و باور کارشناسان از این اطلاعات برای مقاصد اقتصادی، فرهنگی و حتی جاسوسی استفاده می‌شود.

سوم: آیا وایبر می‌تواند به منزله بستری برای «تبادل عاطفه» و بسط روابط عاطفی و اجتماعی میان افراد جامعه، به‌ویژه اعضای خانواده‌ها، نگریسته شود؟

پاسخ این پرسش هم مثبت است و هم منفی. مثبت است چون تعدادی از خانواده‌ها از آن فضا بهره می‌گیرند تا به‌صورت مشترک و لحظه‌ای (آنلاین) با یکدیگر به گپ و گفت بپردازند و احساسات و عواطف خود را با یکدیگر در میان بگذارند.

اما، از آن رو منفی است که موجب منزوی شدن اعضای پا به سن گذاشته خانواده‌ها می‌شود. چه، آنان فرصت گفت‌وگوی رو در‌رو با اعضای جوان‌تر خانواده را از دست می‌دهند و ناگزیر در میان جمعی که هر یک سر در گوشی خود فرو برده و مشغول ارسال و دریافت پیام‌های وایبری و واتس اپی هستند، احساس «تنها ماندن» می‌کنند. این احساس ممکن است عنقریب جماعت زیادی از افراد مسن جامعه را در دام افسردگی گرفتار سازد.

چهارم: آیا وایبر سهم و نقشی در ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی و کجروی‌ها و انحرافات دارد؟

گرچه هنوز زود است که بتوان پاسخی متقن به این پرسش داد اما ما در پژوهشی که از آن سخن به میان آمد دریافتیم که این نرم‌افزار آسیب‌پذیری اخلاقی را افزایش می‌دهد. یکی از علل تأثیرگذاری این نرم افزار در افزایش برخی کژکرداری‌های اخلاقی آن است که امکان سهل و آسان و رایگان دسترسی به پیام‌ها، تصاویر و فیلم‌های مبتذل و مستهجن را فراهم می‌سازد و لاجرم براساس شواهد متقن پژوهشی، اینگونه محتواها به‌تدریج ذهن را مهیای پذیرش کجروی می‌سازد.

به‌ویژه خطر آسیب‌پذیری حاصل از محتوای ناهنجار وایبر بر کودکان و نوجوانان بسیار بیش از سایرین است. البته از تأثیر این ابزار در «قبح‌زدایی» از برخی روابط، حتی در میان جوانان و افراد میانسال، نباید غافل بود. شواهد نشان می‌دهد که حداقل شماری از کسانی که رو به کجروی اخلاقی می‌نهند و در دام مفاسد اخلاقی گرفتار می‌شوند، متاثر از این فضا هستند و بیم آن می‌رود که گسترش دامنه استفاده از فضای وایبر نرخ وقوع طلاق را به‌صورت نگران کننده‌ای فزونی بخشد.

پنجم:‌آیا بین میزان استفاده از وایبر و نرم افزارهایی نظیر آن و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان ارتباطی وجود دارد؟

بی‌تردید برای ارائه پاسخی دقیق به این پرسش باید تحقیقات متعددی، به‌ویژه از نوع تحقیقات آزمایشی و کنترل شده، صورت گیرد. لیکن، ما در این بررسی تنها به «زمینه‌یابی» بسنده کردیم. نتیجه این زمینه یابی آشکار ساخت که بین میزان استفاده از وایبر و افت تحصیلی همبستگی معناداری وجود دارد. یعنی با افزایش استفاده از این ابزار به‌صورت قابل توجهی از پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان کاسته می‌شود.

ششم: چاره چیست و چه‌ باید کرد؟

در پاسخ به این پرسش می‌توان چند رهنمود را بر شمرد.

نخست آنکه از دسترسی کودکان زیر سن بلوغ به این نرم افزار و نرم‌افزارهای مشابه، باید جلوگیری کرد. چه، با این کار از «دسترسی زودرس» آنان به اطلاعات غیرضروری و نیز «آلوده شدن» ذهنشان بر اثر مشاهده تصاویر غیراخلاقی جلوگیری می‌شود.

دوم، از تبادل اطلاعات با افراد نا آشنا و غریبه باید اجتناب ورزید. چه، افراد کجرو و ضد‌اجتماع از این فضا برای «فریب» دادن دیگران و گرفتار کردن آنان بهره می‌گیرند.

سوم آنکه، با حذف وایبر نه‌تنها هیچ نقصانی در روند زندگی عادی (نرمال) پدید نمی‌آید بلکه ایمنی و آرامش و آسایش نیز به میان خانواده بازمی‌گردد. پس، لطفا به حذف این نرم افزار نیز بیندیشید.


[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 9:57 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

 

به دوستانتان نزدیک باشید و به دشمنانتان نزدیک‌تر. این جمله معروف را حتماً شنیده‌اید. کسانی که بسیار به شما نزدیکتر هستند و اطلاعات بیشتر از شما دارند، می‌توانند مهلک‌ترین صدمات را بزنند. دوربین، میکروفون، دستیار صوتی، حسگر ژیروسکوپ، حسگر شتاب سنج، حسگر نور، مجاورت سنج، فشار سنج، دماسنج، موقعیت یاب GPS و بسیاری از این قبیل موارد از امکاناتی هستند که در دستگاه­‌های هوشمند ذکر می­‌شوند؛ امّا آیا می‌­دانید هر کدام از این ابزارها می‌توانند به عنوان چشم‌­ها و گوش‌­هایی برای جاسوسی از شما کاربرد داشته باشند؟

این اسمارتفون­‌های جذاب و زیبا، می­‌توانند بدترین دشمن شما هم باشند. دوربین تلفن همراه شما به هزار و یک دلیل اعم از آلودگی به ویروس‌­ها، حفره‌­های موجود در نرم‌­افزارها و نصب نرم افزارهای مخرب روی دستگاه می‌­تواند خود به خود به ثبت تصاویر اطراف دستگاه بپردازد. صدای محیط به راحتی با میکروفن قابل ضبط شدن است.

تجهیزات مکان‌یابی هم به شما این امکان را می‌دهند تا موقعیت خود را روی نقشه مشاهده کنید و از امکاناتی مانند مسیریابی بهره‌مند شوید، اما آیا می­‌توانید با اطمینان بگویید موقعیت شما در هر لحظه برای مقاصد دیگری ثبت و به سرورهای مختلف ارسال نمی‌­شود؟ شاید بگویید که اطلاعات شما برای کسی جذابیت ندارد.

در حداقلی‌­ترین حالت ممکن، شرکت­‌های تجاری با داشتن این اطلاعات شما را بمباران تبلیغاتی می‌­کنند. این روند می­‌تواند به سوی هکرها و سازمان­‌های بزرگ و دولت­ها هم تسری پیدا کند. به هر حال هیچ­‌کس نمی‌­خواهد بخشی از اطلاعاتش هیچ‌­وقت در فضای آنلاین پخش شود. راه­‌حل‌­های مقابله با احتمال لو رفتن اطلاعاتتان هم ساده است.

دستگاه‌ها و شبکه‌ها همگی نقاط ضعف فراوانی دارند. امّا با این وجود برای مقابله با خطراتی که به خصوص گوشی‌های هوشمند را تهدید می‌کند، راه‌ حل‌های کوچکی وجود دارد. مثل همیشه بدیهی‌ترین اصول را باید از همان ابتدا رعایت کنید. وصل نشدن به شبکه Wi-fi ناشناس یکی از همین بدیهیات است.

همین طور نصب نکردن برنامه‌ها از فروشگاه‌های نامعتبر؛ با رعایت همین دو اصل ساده، قدم‌های بلندی در حفظ امنیت دستگاه خود برداشته‌اید. نصب برنامه‌های کرک شده یکی از عادات اکثر ماست. برنامه‌های به ظاهر بی‌آزار که توسط عده‌ای ناشناس برای رضای خدا و خلق، در اینترنت برای دانلود رایگان قرار داده‌اند.

در حالی که اکثر برنامه‌های این چنینی، در پشت صحنه دستگاه‌تان فعال بوده و اطلاعات خصوصی شما را ثبت کرده و به سرورهای مبدأ، خودشان ارسال می‌کنند. اطلاعاتی که می‌تواند برای مصارف تبلیغاتی با حتی امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد.

برای جلوگیری از چنین مواردی، حتماً لازم است که تنظیمات گوشی‌تان را حتماً به خوبی بررسی کنید و اگر نیاز به مورد خاصی ندارید، حتماً آن را غیر فعال کنید.

نکته دیگر تمامی شرایطی‌ست که کاربران قبل از نصب هر برنامه آنها را قبول می‌کنند و عملاً برای استفاده از آنها راهی جز این تأیید ندارند. آنچه کارشناسان امنیتی را نگران می‌کند، همان قوانین و توافقنامه‌های اولیه استفاده از این برنامه‌هاست که در هنگام نصب، توسط خود کاربران تأیید می‌شود.

مثلاً برای استفاده از «وایبر» راهی ندارید جز این که موارد زیر را تأیید کنید، که خواندنش خالی از لطف نیست:

- دسترسی و حتی امکان تغییر اطلاعات شخصی شما توسط «وایبر»، این اطلاعات شامل فهرست تماس‌های خصوصی، تاریخچه مکالمات ورودی یا خروجی، فهرست تماس تمامی افراد، اطلاع از روند فعالیت‌های اجتماعی شما و برخی موارد دیگر است.
- دسترسی «وایبر» به خدماتی که می‌توانند برای شما هزینه‌بر باشند؛ شامل برقراری تماس، ارسال پیامک، خدمات اینترنت همراه، ارسال پیام های چند رسانه‌ای
- دسترسی این نرم افزار به اطلاعات جغرافیایی و مکانی شما از طریق اینترنت یا جی پی اس
- دسترسی و ایجاد تغییر در پیام‌های متنی و چندرسانه‌ای ورودی و خروجی
- دسترسی کامل به ارتباط اینترنت موبایل و امکان استفاده از بلوتوث و سایر قابلیت‌های ارتباطی موبایل
- دسترسی کامل به حساب‌های کاربری شما، امکان ایجاد، حذف یا استفاده از حساب‌های کاربری
- دسترسی و امکان ویرایش محتویات اطلاعاتی ذخیره شده در تلفن همراه شما
- دسترسی به وضعیت عملیاتی و اطلاعات شناسایی تلفن همراه شما
- کنترل بخش‌های سخت‌افزاری سیستم؛ شامل تنظیمات صدا و تصویر
- دسترسی نامحدود به ابزارهای مختلف تلفن‌های همراه شامل بلوتوث، اینترنت همراه، صفحه نمایش فعال یا غیرفعال موبایل، نمایش هشدارهای مبتنی بر سیستم عامل، تغییر وضعیت عملیاتی تلفن همراه، تغییر تنظیمات سیستمی تلفن همراه، کنترل و حتی بستن برنامه‌های درحال اجرا ، دسترسی به تنظیمات همگام‌سازی میان حساب‌های مختلف
- دسترسی ترافیک ورودی و خروجی از طریق اینترنت و شبکه، دریافت آزادانه اطلاعات از اینترنت و شبکه؛ دسترسی به سیستم مالی Google Play از طریق تلفن همراه شما
- دسترسی به تنظیمات تمامی سرویس‌های Google در تلفن‌های همراه، هر چند به گفته مدیر اجرایی «وایبر»، این دسترسی‌ها به دلیل اطلاع از مشکلات فنی و بهبود خدمات ارتباطی مشترکین انجام می‌گیرد.

همچنین به روز رسانی‌های نرم‌افزاری دستگاه‌تان را هم به سرعت انجام دهید. وصله‌های امنیتی مهم اغلب در همین به روز رسانی‌ها قرار داده شده و کمک بزرگی به بهبود شرایط امنیتی موبایل می‌کند.

البته باید یادتان باشد که هنگام فروش گوشی دست دومتان، اطلاعات را به طور کامل پاک کرده و آن را به تنظیمات اولیه کارخانه بازگردانید. اگر حافظه گوشی خود را به روش گاتمن (35 مرتبه) پاک کنید تا حدودی موفق خواهید بود اما این کار هم خیلی به جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی و پاک شده شما کمک نخواهد کرد.

بسیاری از سوءاستفاده‌ها و رخنه‌های امنیتی به سادگی از همین گوشی‌های دست دوم شروع شده و صدمات جبران‌ناپذیری را به زندگی خصوصی و حرفه‌ای افراد و شرکت‌ها وارد کرده است.

اسمارت فون‌ها با توانمندی‌های متعددشان کمک بزرگی به افزایش کیفیت زندگی افراد کرده‌اند. امّا مثل هر تکنولوژی دیگری، نباید به صورت تمام و کمال به آنها اعتماد کرد.
منبع: مشرق

[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 9:54 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
ساینا اولین نرم افزار پیام رسان رایگان ایرانی است که نسبت به نرم افزارهای مشابه خارجی مانند وایبر و واتس آپ قابلیت کمتری ندارد. کاربر می‌تواند با سایر کاربران ساینا به رایگان تماس بگیرد و پیام متنی، عکس و فیلم به اشتراک بگذارد.
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1393 - 13:48
کد خبر: 13585
همزمان با تاکید وزیر ارتباطات مبنی بر بومی سازی و پیشنهاد استفاده از نرم افزارهای ساخت داخل، اپلیکیشن ارتباط جمعی «ساینا» توسط یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه در شهریور ماه سال 93 رونمایی شد.

ساینا اولین نرم افزار پیام رسان رایگان ایرانی است که نسبت به نرم افزارهای مشابه خارجی مانند وایبر و واتس اپ قابلیت کمتری ندارد.

کاربر می تواند با سایر کاربران ساینا به رایگان تماس بگیرید و پیام متنی، عکس و فیلم به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تواند با تمامی شماره ها در سراسر دنیا تماس ارزان برقرار کند و هزینه های سنگین رومینگ را نپردازد و با حفظ شماره خود به شماره های مختلف اعم از ثابت و همراه اول در مقاصد داخلی و خارجی تماس با کیفیت و ارزان قیمتی را تجربه کند.

برخی از ویژگی های نرم افزار ساینا عبارت است از: تماس رایگان با سایر کاربران ساینا، امکان ارسال پیام متنی رایگان، امکان استفاده از استیکر، امکان ارسال عکس و فیلم، امکان ایجاد گروه های چت با تعداد کاربر نامحدود، امکان برقراری تماس های بین المللی بدون پرداخت هزینه سنگین رومینگ، صرفه جویی در هزینه های تماس خارج از شبکه در مقایسه با نرم افزار های مشابه، عدم نیاز به خرید سیم کارت از اپراتور های خارجی در مسافرت های خارج از کشور، نمایش شماره شخص در مقصد تماس، امکان خرید شارژ به صورت ریالی و از درگاه بانک سامان و ملت و پشتیبانی 24 ساعته در تمامی روزهای هفته قابل دریافت است.

این برنامه کار را برای کسانی که با زبان انگلیسی ناآشنا هستند و تا امروز به دلیل مشکل عدم آشنایی با زبان انگلیسی از نرم افزار های مشابه خارجی استفاده نمی کردند آسان کرده و می توانند با امکانات فارسی این نرم افزار به دنیای شبکه های اجتماعی و پیام رسان وارد شوند.

این نرم افزار پیام رسان در 2 زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده که از این لحاظ تنها نرم افزار پیام رسان 2 زبانه است که برای سیستم عامل آی او اس (نسخه 5 به بالا) و هم اندروید (نسخه 4 به بالا) ارائه شده است.

[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 9:51 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
حواسمان جمع است؟
کمپین‌های مدعی ترویج حجاب با برچسب «اسلام»، «زن مسلمان» و «حجاب زیبا» اقدام به جذب و تشویق دختران محجبه برای انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
تاریخ انتشار: 05 بهمن 1393 - 17:21
به تازگی چندین کمپین در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی شده است که از زنان محجبه می‌خواهد با هدف معرفی و تبلیغ حجاب و پوشش اسلامی تصاویر خود را منتشر کنند.

هرچند این رویکرد نسبت به حجاب و زن مسلمان تاکنون نتوانسته در میان بانوان محجبه که اعتقاد راسخ به مبانی دین مبین اسلام دارند جایی برای خود باز کند اما هستند دخترانی که با تبلیغات رسانه‌ای جذب این کمپین‌های انحرافی شده و تصاویر شخصی خود با حجاب اسلامی را به راحتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و به نمایش می‌گذارند.

شبکه‌های اجتماعی که از سوی افراد معلوم الحال ایجاد شده همسو با تمایلات درونی افراد است، همین امر نیز دلیل مهم موفقیت آنها تاکنون بوده است. باید در نظر داشت میل به خودنمایی نیز بنا به مصالحی در سرشت زن نهاده شده است که باید در مسیر صحیح به کارگرفته شود.

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

ذبح «عفاف» با چشمانی بسته
رعایت حیا به منزله روح پوشش است و پوشش بدون حیا کالبد بدون روحی است که زن را از دست یابی به کمالی که قرار است با رعایت حجاب اسلامی به آن برسد وامی‌دارد.

کمپین‌های مدعی ترویج حجاب با برچسب «#اسلام»، «#زن مسلمان» و «#حجاب زیبا» اقدام به جذب و تشویق دختران محجبه برای انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند؛ تصاویری که قرار است برای ترویج اسلام و پوشش زن مسلمان در مقابل نگاه نامحرمان قرار گیرد. اما دیدگاه اسلام در این زمینه چیست؟!

قرآن کریم، زن و مرد مومن را به کم نگریستن مأمور ساخته است: «قل للمومنین یغضوا من أبصارهم و یحفظوا فروجهم ذلک أزکى‏ لهم ان الله خبیر بما یصنعون؛ به مردان با ایمان بگو: دیده فرونهند و پاکدامنی ورزند که این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ زیرا خدا به آنچه می‌کنند، آگاه است». (سوره نور-آیه 30)

بدون شک گذر زمان و ورود تکنولوژی‌های جدید که دستور استفاده از آنها نیز وارداتی است موجب تغییر ذائقه افراد می‌شود اما با پیروی از اصول دین مبین اسلام و تمسک جستن به قرآن کریم، احادیث و روایات می‌توان اسلام ناب محمدی(ص) را به راحتی از سایر اسلام‌های وارداتی آمریکایی و انگلیسی بازشناخت و به الگویی مناسب برای زندگی با شرایط نوین رسید.

این تصاویر مبلغ حجاب است!
اسلام دین تمام زمان‌هاست و احکام ناب آن با گذشت زمان منقضی نخواهد شد، با تأکید بر این نکته این پرسش را می‌توان مطرح کرد که آیا صرف انتشار تصاویر زنان باحجاب در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند گامی در جهت تبلیغ حجاب زن مسلمان و دیندار باشد یا بیشتر شبیه نوعی تبرج (خودنمایی) است؟

تشخیص این مهم با توجه به تصاویر منتشر شده از سوی یک کمپین مدعی ترویج حجاب به عهده مخاطبان گذاشته می‌شود.  نظرات کاربران در خصوص تصاویر منتشر شده  زنان محجبه را در ادامه می خوانید:

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

نکته جالب توجه عدم استقبال زنان از تصاویر منتشر شده است، همچنین لحن بیان و نوع نظرات درج شده در ذیل تصاویر نشان می‌دهد که مخاطبان قصد فرد منتشر کننده تصاویر را جز در جهت نمایش پوشش و حجاب برداشت کردند؛ تصاویری که هدف از انتشار آن قبل از تبلیغ حجاب به نوعی خودنمایی یا به تعبیر قرآن کریم «تبرج» تلقی شده است.

از منظر قرآن «تبرج» ناقض عفاف زن است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «و قرن فی بیوتکن و لا تبرجن الجاهلیة الأولى... ؛ و در خانه‌هایتان قرار گیرید و مانند روزگار جاهلیت قدیم زینت‌های خود را آشکار نکنید».( سوره احزاب-آیه 33)

وقتی برخی اسپانسر زنان و دختران محجبه می‌شود!+تصاویر

دین مبین اسلام زنان را از خودنمایی نهی می‌کند اما دیدگاه‌های انحرافی کمپین‌هایی از این دست براین است که همان میزان که انتشار تصاویر برهنه زنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی موجب گسترش بی‌حجابی می‌شود، انتشار تصاویر زنان محجبه نیز می‌تواند به گسترش پوشش اسلامی منجر شود که البته در این نوع نسخه‌پیچی غیر همسو اما یکسان می‌توان رد پای اسلام آمریکایی به تعبیر امام خمینی(ره) و تشیع انگلیسی به تعبیر مقام معظم رهبری را مشاهده کرد.

[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 9:49 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

کمی انقلابی تر باشیم

 


[ سه شنبه 93/11/28 ] [ 2:15 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]


       جدید ترین جنگنده ساخت ایران بنام صاعقه



[ سه شنبه 93/11/28 ] [ 2:13 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

بنام خدا و برای خدا

در آموزه قرآن کریم، هرگاه انسانی خود و حزب خودش را، بیش از اندازه باور داشته و مغرور شود و دیگران را، خوار و خفیف بداند و به تمسخر آنان بپردازد، از دایره ایمان خارج می گردد. قرآن در آیات مختلف به این پدیده زشت اشاره می کند و می فرماید "وَ لا تَلْمِزُوا أَنْفُسَکُم‏" به عیب جویی از یکدیگر مپردازید. "وَ لا تَنابَزُوا بِالْأَلْقاب‏" با نامهای زشت، یکدیگر را مورد خطاب قرار ندهید. "وَ لا تُصَعِّرْ خَدَّکَ لِلنَّاس‏" با بی اعتنایی از مردم رو مگردان. "لا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحا"  هنگام راه رفتن، باد نخوت بر گلو مینداز!  

 

شیخ حسن روحانی که چندین بار منتقدین خود را با خشم و غضب مورد حمله گازانبری قرار می داد، در تازه ترین اقدام ایذائی خود، منتقدین حرکت ذلت بار ظریف را که با وزیر خارجه آمریکا به پیاده روی در ژنو رفته بود، به باد تمسخر گرفت و در مراسم بسیت و دومین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، گفت: «اما نقد را باید یاد بگیریم، نه اینکه دو نفر چگونه راه می‌روند، نه اینکه چطور راه می‌روند، قدم را به کجا برمی‌دارد ... کفشش چطوری بود و رنگ لباسش چگونه بود و یک خرده هم به جواهر بپردازیم، به جوهر بپردازیم، به جای این همه پرداختن به اعراض، به ماهیت و وجود مسئله بپردازیم به جای اینکه آن همه در کم و کیف سخن می‌گوییم.»

رئیس جمهور کشورمان، که به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت، امام(ره) و مردم ایران، سالها است، در کسوت نماینده مجلس، مسئول پدافند هوایی در دفاع مقدس، نماینده مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای عالی امنیت ملی، رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت با حقوق بیش از 10 میلیون تومانی و الان هم رئیس جمهور حقوقدان کشورمان می باشد، که در انتخابات سال 92 با رأی شکننده 230 هزار نفری، کرسی ریاست جمهوری را تصاحب نمود و امروز در همه حوزه ها، خود را متخصص می داند! و از هیچ اهانت و تمسخری نسبت به منتقدین خود پروا نمی کند!

لاثق

البته مردم از حرکات و سخنان آقای روحانی، که آن را تدبیر می خواند، متعجب هستند و مرتباً سئوال می کنند! مگر رئیس جمهور، به غیر از مذاکرات هسته ای، آنهم با دشمن اصلی کشورمان، یعنی آمریکا، کار دیگری ندارد؟! و چرا به هر بهانه ای به مذاکرات هسته ای می پردازد و منتقدین را مورد انواع اهانتها و تمسخر قرار می دهد؟! آیا رئیس جمهور به دنبال رفع تحریمها است و یا به این بهانه، بدنبال عادی سازی رابطه با کدخدا و ماندن در قدرت و اجراء دستور پدرخوانده دولت می باشد؟!

متأسفانه دولت اعتدال همه مسائل کشور را به مذاکرات هسته ای مرتبط نموده و کاسه تحریمها را، که ادعا می کردند، ترک برداشته، هر روز این کاسه، توسط آمریکائیها آب دیده تر و بازی بُرد – بُرد رئیس جمهور به رؤیا تبدیل گردیده است و لذا دولت، ادامه عمر سیاسی خود را، در موفقیت مذاکرت هسته ای می داند و بر همین اساس، آقای ظریف به وزیر حارجه آمریکا هشدار می دهد؛ "که شکست مذاکرات هسته ای، دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می‌اندازد."

والسلام


[ دوشنبه 93/11/20 ] [ 10:9 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب