سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

                           داستان بهشت و جهنم در زندگی مشترک

حکایت ما در زندگی مشترک و در خانواده ، حکایت آن مردی است که به ملاقات خدا رفت و خواست بهشت و جهنم را ببیند..

حکایت ما در زندگی مشترک و در خانواده ، حکایت آن مردی است که به ملاقات خدا رفت و خواست بهشت و جهنم را ببیند و خداوند او را به اتاقی راهنمایی کرد.

در اتاق مردانی دور یک میز بسیار بزرگ نشسته بودند که پر از خوراکی های لذیذ و نوشیدنی های خوشبو و وسوسه انگیز بود ، اما هیچکس دستش را به سمت غذا دراز نمی کرد  و تنها با حسرت به ظروف پر از غذا نگاه می کردند درحالیکه مانند قحطی زده ها پوستشان به استخوان چسبیده بود. نگاه مرد به دستان مردها افتاد و دید هریک قاشق بسیار بلندی به بازویش بسته شده که براحتی می تواند آن را به غذاها برساند و از آنها بردارد اما قاشق ها آنقدر بلند بود که مردان نمی توانستند آن را به دهان ببرند و غذایی بخورند.

سپس خداوند به مرد گفت بیا تا اتاق دیگری را نشانت دهم و او را به اتاق دیگری راهنمایی کرد. در اتاق دوم هم همان میز و همان قاشق ها و همان  مشکل غذا خوردن وجود داشت ، اما مردان این اتاق بسیار فربه و با نشاط و قوی بودند و با شادی در کنار هم به خوشگذرانی و لذت بردن از سفره نعمت ها مشغول بودند! وقتی مرد به رفتار مردان اتاق دوم دقت کرد ، دید که هرکس با قاشقی که در اختیار دارد ، فرد روبرویی خود را غذا می دهد و به این شکل ، همگی سیر و شاد و راضی هستند. خداوند به مرد گفت : می بینی؟ این همان تصویر بهشت و جهنم است. مردان اتاق اول با اینکه همگی می توانستند از نعمت ها برخوردار شوند ، هیچیک به دیگری کمک نمی کردند و همگی دچار حسرت و اندوه و ناامیدی بودند.

اما مردانی که در اتاق دوم دیدی مانند بهشتیان ، هریک به فکر دیگری است و با هم از نعمت های فراوان من لذت می برند و من هم نعمت و مهربانی خود را بر آنها تمام می کنم و سعادت و شادی را به زندگی آنها می آورم. حالا انتخاب با توست که بخواهی مانند دوزخیان تنها به خودت فکر کنی و به دیگران توجهی نداشته باشی یا اینکه با مهربانی با خانواده و همنوعان خود ، سعادت خود و دیگران را رقم بزنی.

در زندگی مشترک بسیاری از ما دچار چنین اشتباهات فاحشی هستیم که بر خوان گسترده خداوند نشسته ایم و می توانیم از موهبت ها و شادی های آن بهرمند شویم ؛ درحالیکه تنها به تکه نانی قناعت کرده ایم ، یا حتی بدتر از آن ، به قحطی و گرسنگی افتاده ایم و نمی توانیم نیازهای خود را از این موهبت بزرگ الهی تامین کنیم.

چه خوب می شود اگر هریک از ما به قدر توان خودش ، با قدری صبر و گذشت لذت زندگی شیرین را به همسرمان بچشاند، و چقدر مایه تاسف است که با تلخی و تندی ، هم او و هم خود را از چنین موهبت الهی مایوس و دست خالی ببینیم. چه بسا که همسرمان هم تابحال طعم خوشگوار محبت و زیبایی زندگی بانشاط را نچشیده باشد و با درک طعم گوارای زندگی ، با اشتیاق با ما همراهی کند و سهم خود را در خوشبختی‌مان در نهایت رضایت بعهده بگیرد. آیا تا بحال سعی کرده ایم قدری در این بهشت پیش رو طعم آسایش و شادی را بچشیم؟

بهرحال ،

بهشت یا جهنم..

انتخاب با خود ماست!


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 1:22 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

         داستان جالب پسر جوانی که در مترو به دختری نگاه می کرد

صدای بلندگوی ایستگاه همه را از جای خود بلند کرد :" ایستگاه آزادی" پسر جوان از مترو پیاده شد و به سمت پله های خروج رفت که ناگهان چشمش به دختری افتاد که به سرعت داشت پله ها را بالا می رفت ، نگاهش چند ثانیه ای روی دختر ماند که ناگهان دستی روی شانه اش احساس کرد :

- مسیرت رو اشتباه نمیری ؟

پسر جوان به خودش آمد و پشت سرش را نگاه کرد ، پیرمردی لبخند زنان به او نگاه می کرد ...

پسر گفت : ببخشید پدرجان متوجه نشدم ، چیزی پرسیدید ؟

پیرمرد گفت : آره باباجون ، گفتم فکر کنم مسیر رو داری اشتباه میری !

- ببخشید ، شما از کجا مسیر من رو میدونید ؟ در ضمن اشتباه نمیرم ... مسیر هر روزمه ...

پیرمرد لبخندی زد و گفت : امان از این مسیر های هر روزه ای که میریم و فکر می کنیم درسته ! نگاه به نامحرم

سپس سری تکان داد و کم کم از پسر جوان که مات و مبهوت داشت به جمله پیرمرد فکر می کرد دور شد ، یکبار دیگر جمله آخر را با خودش مرور کرد "مسیر های هر روزه ای که فکر می کنیم درسته" دور و برش را نگاه کرد و پیرمرد را ندید ، دوان دوان مسیرش را دنبال کرد ، پیرمرد آرام و آهسته همچنان می رفت ... جلوی پیرمرد را گرفت و گفت : منظورتان از حرفی که زدید چی بود ؟ چرا به من گفتید ؟ چیزی در مورد من می دونید ؟!

پیرمرد نگاهی کرد و گفت : نه عزیزم ، من چیزی از شما نمی دونم ولی اگر واقعا دوست داری معنی حرفم رو بدونی ، خب بهت میگم.

پسر جوان بلافاصله گفت : آره ... آره ... خواهش می کنم بگید منظورتون چی بود !

پیرمرد گفت : خب بشین روی همین نیمکت تا بهت بگم ...

- نگاه کردن به هر چیزی خرج داره ، خیلی هم گرونه ، مثه همون دختری که داشت از پله ها می رفت بالا و تو داشتی نگاهش می کردی.

* وقتی چیزی رو میبینی دلت میخواد ، به وصالش نمیرسی و افسرده می شوی ...

* میبینی و شیفته می شوی ، آدمی که شیفته می شود بدی ها و عیب ها را نمی بیند ، بعدا کم کم متوجه عیب ها می شوی و دلزده ...

* میبینی و با همسرت مقایسه می کنی ، تفاوت میبینی و با همسرت بداخلاقی میکنی و زندگی ات تلخ می شود ...

* میبینی و لذت میبری ، به این لذت عادت می کنی ، کم کم همه جا دنبال لذت میگردی و هر چیز غیر از لذت را از یاد میبری ...

* میبینی و برای رسیدن به آن همه کار می کنی و در نظر دیگران خوار و کوچک می شوی ...

خب ، حالا دیدی ، فکر کنم این مسیر هر روزه ات اشتباه است پسرم !

پسر جوان به فکر فرو رفته بود ، پیرمرد بلند شد و راهش را ادامه داد و پسر جوان همچنان او را دنبال می کرد و به آن جمله کلیدی پیرمرد فکر می کرد :

"مسیر هر روزه ات اشتباه است ..."

صدای بلندگوی مترو همچنان می آمد :"مسافرینی که قصد پیاده شدن در ایستگاه ...


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 1:7 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

        شاخص‌ها و ملاک‌های جریان مومن و انقلابی

سوال این است که در جامعه و از میان جریان‌های فکری سیاسی گوناگون و تشکل‌ها و گروه‌های متعدد با اسامی متفاوت، چگونه می‌توان جریان مومن به اسلام و انقلاب را شناخت؟

 

در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام در هفته گذشته با حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) سرفصل‌های مهمی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان شد که هر یک از این سرفصل‌ها، نیاز به کار تبیینی و تشریح دارد. یکی از این سرفصل‌ها، توصیه‌ای اکید به دولتمردان مبنی بر کنار نزدن جریان‌های مومن با شعار اعتدال بود. معظم‌له در این خصوص فرمودند:‌ «اعتدال شعار بسیار خوب و مورد تأیید است، زیرا افراط همواره محکوم است. مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان‌های مومن را کنار نزنند؛ زیرا همین جریان مومن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می‌کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می‌کند.»

مقام معظم رهبری در ادامه بیانات‌شان، «اعتدال» را اینگونه تعرف کردند: «اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مومن، احساس وظیفه می‌کند، جلوگیری کنیم.»

نشانه‌ها و شواهد بسیاری نشان می‌دهد که این توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تذکری برای پیشگیری از یک امر احتمالی در بخش‌هایی از دولت نبود؛ بلکه توصیه‌ای برای جلوگیری از ادامه روند کنار زدن نیروها و جریان مومن انقلاب در برخی از زیرمجموعه‌های دولت است. متأسفانه با شعار اعتدال، در وزارتخانه‌هایی چون وزارت علوم، نیروهای مومن انقلابی حذف و افرادی با سابقه افراط‌گرایی، قانون‌شکنی و فتنه‌گری جایگزین می‌شوند. بدون تردید این نوع جابه‌جایی‌ها در هر بخشی از دولت، نه تنها برخلاف شعار اعتدال است، بلکه در آینده، همین نیروهای افراطی برای دولت مشکل‌ساز خواهند شد. در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص جریان مومن به اسلام و انقلاب، یک نکته ظریفی مشاهده می‌شود: «همین جریان مومن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می‌کند و در مشکلات نیز دولت را به طور واقعی کمک می‌کند.»

سوال این است که در جامعه و از میان جریان‌های فکری سیاسی گوناگون و تشکل‌ها و گروه‌های متعدد با اسامی متفاوت، چگونه می‌توان جریان مومن به اسلام و انقلاب را شناخت؟ در هر مجموعه‌ای از میان افراد و نیروها چگونه می‌توان افراد مومن را از غیر تشخیص داد؟ براساس چه شاخص‌ها، ملاک‌ها و ویژگی‌هایی می‌توان جریان مومن به انقلاب و اسلام و یا افراد مومن به انقلاب و اسلام را از غیر مومن تمییز داد؟

به نظر نگارنده، افراد و جریان‌های مومن به اسلام و انقلاب، حداقل دارای ده ویژگی به شرح زیر هستند:

1ـ معتقد به اسلام ناب محمدی(ص)

اولین ویژگی جریان مومن اعتقاد او به اسلام ناب محمدی(ص) یا همان قرائت حضرت امام خمینی(ره) است. جریان مومن انقلابی، در عمل، مروج اسلام ناب بوده و با اسلام آمریکایی سر ستیز دارد. اکنون با توجه به شاخص‌های اسلام ناب محمدی(ص) و شاخص‌های اسلام آمریکایی از منظر امام(ره) به خوبی می‌توان دریافت که کدام یک از افراد و جریان‌های فکری سیاسی فعال در جامعه جزو جریان مومن هستند.

2ـ معتقد به ولایت مطلقه فقیه

افراد جریان‌های مومن کسانی هستند که به ولایت مطلقه فقیه اعتقاد دارند. در حوزه مسائل حکومتی، کلام ولی‌فقیه را فصل‌الخطاب دانسته، با اعتقادی راسخ مبنی بر اینکه ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله(ص) است، تبعیت و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری را واجب می‌دانند. جریان مومن، جریانی است که ولایتمدار است و براساس نقشه راهی که ولایت ترسیم کرده حرکت می‌کند.

جریان مومن چه کسانی هستند؟

3ـ معتقد به مردم‌سالاری دینی

جریان مومن به مردم‌سالاری دینی اعتقاد داشته، سرچشمه‌های مردم‌سالاری در کشور را دین می‌داند. برای این جریان، رأی مردم، حضور مردم در صحنه، نیازها و مشکلات مردم، هر یک در جای خود موضوعیت دارد و باید به صورت حقیقی مورد توجه قرار گیرد. جریان مومن به انقلاب و اسلام، خود را نوکر و خادم مردم می‌داند، همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند: «به من نوکر و خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید» آری در نزد افراد و جریان مومن، رأی مردم به تعبیر مقام معظم رهبری، «حق‌الناس» است. باید آن را پاس داشت.

4ـ اعتقاد به استقلال کشور

افراد و جریان‌های مومن کسانی هستند که به استقلال کشور و حفظ این استقلال اعتقاد داشته و همواره تلاش می‌کنند تا استقلال کشور تأمین شود. از منظر این جریان، عزت نفس و پیشرفت واقعی ملت ایران، با استقلال سیاسی و فرهنگی از نظام سلطه و از طریق روی پای خود ایستادن بر مبنای هویت مستقل اسلامی ـ ایرانی حاصل می‌شود.

5ـ اعتقاد به عدالت

جریان مومن استقرار عدالت و داشتن رویکردهای عدالت‌محور در تمامی حوزه‌های حکومتی و اجتماعی را از اهداف راهبردی نظام اسلامی می‌داند. از منظر نیروهای مومن به انقلاب، عدالت تنها یک شعار نیست، بلکه شاخصی است که نظام اسلامی را از سایر نظامی‌های سیاسی متمایز می‌سازد.

6ـ اعتقاد به عقلانیت اسلامی

نیروها و جریان‌های مومن به اسلام و انقلاب کسانی هستند که مواضع و اعمال آنها بر عقلانیت دینی و اسلامی استوار است. این افراد و جریان‌ها هیچ موضع و رفتار غیرعقلانی ندارند. اساساً یکی از ابعاد سه‌گانه مکتب حضرت امام(ره) عقلانیت است. نیروها و جریان‌های مومن کسانی هستند که در مکتب سیاسی امام(ره) پرورش یافته‌اند.

7ـ اعتقاد به پیشرفت کشور

از ویژگی‌های جریان مومن این است که به پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها اعتقاد دارند و براساس همین اعتقاد، در حوزه‌های گوناگون تلاشی جهادگونه دارند. این نیرو، جهاد علمی، جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی و... را حقیقتاً جهادی در تراز یا بالاتر از جهاد نظامی دانسته و پیشرفت کشور اسلامی در شرایط کنونی را در گرو این نوع مجاهدت‌ها می‌دانند.

8ـ اعتقاد به معنویت

افراد و جریان مومن کسانی هستند که خود را در محضر خداوند تبارک و تعالی می‌بینند و بر اساس این نوع نگرش، تلاش می‌کنند همه کارهای‌شان برای خدا و کسب رضایت خدا باشد. جریان مومن از غیر خدا نمی‌ترسد و به نصرت الهی و قدرت متکی بر نیروی ایمان برای پیشبرد کارها و ایستادگی در برابر دشمنان ایمان دارد. از ویژگی‌های این جریان، داشتن روحیه اعتماد به خدا و اعتماد به تحقق وعده‌های الهی است.

9ـ اعتقاد به استکبارستیزی و دفاع از مستضعفان

شعار جریان مومن، «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا» است. نیروهای مومن کسانی هستند که بر مبنای این شعار، مبارزه با آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و یک قدرت سلطه‌گر، به عنوان یک راهبرد پذیرفته‌اند و براساس همین شعار، دفاع از مظلومان همانند ملت مظلوم فلسطین را یک فریضه می‌دانند.

10ـ اعتقاد به صدور انقلاب و پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی

جریان مومن انقلاب اسلامی را محصور در جغرافیای ایران نمی‌کند و به صدور انقلاب برای بیداری مسلمانان و مستضعفان عالم از یک طرف و تشکیل هسته‌های مقاومت در سراسر جهان و به زیر کشیدن قدرت‌های شیطانی و سلطه‌گر از طرف دیگر، اعتقاد دارند./صبا


[ یکشنبه 93/4/29 ] [ 1:6 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

+ من بر سجاده ام از نجوای ناگفته هایت می سرایم......
تو هم برای من بسرای.....
امشب تو برای من و من برای تو......
قلبی نورانی،ضمیری آرام،عاقبتی ختم به خیر و هزاران دعای دیگر بخواهیم..../قبول حق


[ پنج شنبه 93/4/26 ] [ 1:53 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

   فرهنگ


به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم ..


[ پنج شنبه 93/4/26 ] [ 1:24 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

مبارزه با فرهنگ شیطانی که در قاب ماهواره مشهود است.

 

متاسفانه ماهواره‌، فرهنگ اسلامی و بومی جامعه را به چالش می‌کشدوسبب تغییر فرهنگ اسلامی و بومی منطقه می‌شود . استفاده از ماهواره در بین خانواده‌هاموجب کم رنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود.

 

بسیاری از کتب گمراه کننده و سی دی‌های دور از شان فرهنگ اسلامی ،به راحتی و در اندک زمان در دسترس جوانان قرار می‌گیرد که این خود عامل کم رنگ شدن فرهنگ اسلامی است.دشمن طی دهه‌های اخیر حرکت خزنده‌ای بر علیه فرهنگ اسلامی برداشته و متاسفانه به توفیقاتی نیز دست یافته است.

 

این مسائل باید به دغدغه همه مردم و مسئولان تبدیل شود.دشمن سعی دارد از طریق اینترنت، ماهواره، فیلمهای مبتذل به ایمان قشری عظیم و اساسی جامعه که جوانان میهن اسلامی هستند لطمه و آسیب جدی وارد نماید.

 

در جنگ نرم، هدف دشمن "کشتن افراد "نیست بلکه به اسارت گرفتن و همسو کردن آنها با فرهنگ غلط و شیطانی خویش است و به نوعی از این طریق می خواهد کشورهای اسلامی را جزء مستعمرات خود نموده و برای آنها خط مشی پیاده کند.

 

استفاده از تکنولوژی های روز و امکاناتی چون اینترنت حق هر انسانی بر روی کره ی خاکی است و نمی توان جایگاه ارزشمند آن را نادیده گرفت ولی نباید فراموش کنیم که سازندگان این تکنولوژی ها دشمنان اسلام هستند و نباید به راحتی به  آنها اعتماد کرد. هنگامی که فرهنگ صحیح که همان فرهنگ اسلامی است از زندگی مسلمانان رخت بربندد ما شاهد ابتذال در زندگی مسلمانان و در نتیجه تلاش دشمن خواهیم بود.

 

استفاده از ماهواره و همچنین سی دی های مبتذل که غالبا لذتهای نفسانی زودگذر را با خود دارد یقینا فلاکت و نابودی ابدی را به همراه  خواهد داشت و همه ی نهادهای فرهنگی و همچنین مردم که خود عامل ایجاد فرهنگ هستند باید به فرمایشات رهبر عظیم الشان و هشدارهای ایشان گوش جان فرا داده و نهایت اهتمام و تلاش را در ریشه کن کردن فرهنگ شیطانی غرب بنمایند.

 

این امر را می توان در موضوع شهادت به عینه مشاهده کرد. از آنجا که در دین اسلام به شهادت در راه خدا توجه ویژه ای شده است لذا ما در جریان پیدایش اسلام تا کنون و با عنایت به نفوذ اسلام بعنوان فرهنگی اصیل در وجود مسلمانان، شاهد جان نثاری های جوانانی بوده ایم که با اعتقاد شدید به پاداش شهادت که همان دیدار خداوند است، آنرا در جایگاه یک باور و فرهنگ قرار داده اند.

 

 

راهبردهایی برای مبارزه بافرهنگ شیطانی:

 

1.شناخت همه جانبه تهاجم فرهنگی و اهداف دشمن .

 

2.تقویت بینش دینی و سیاسی مردم .

 

3.اشباع نیازهای طبیعی انسان از راه های مشروع.

 

4.گسترش امر به معروف و نهی از منکر.

 

5.خودسازی متولیان فرهنگی.

 

6.تلاش برای زدودن فقر اقتصادی.

 

7.استفاده از فن آوری نوین در عرصه فعالیت های فرهنگی.

 

8.تقویت رسانه های داخلی و غنی سازی برنامه های فرهنگی آنها با رویکرد تقویت هویت دینی و ملی و خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن.

 

9. تقویت مساجد و کانون های فرهنگی.

 

 10. شناخت کامل فرهنگ اسلامی و ملی.

 

 11. مشارکت دادن نوجوانان و جوانان در فعالیت های فرهنگی.

 

12.بازنگری در منابع درس دانشگاهی به ویژه دروس مرتبط با علوم انسانی


[ دوشنبه 93/4/23 ] [ 2:12 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

 آمار تکان دهنده ورود لوازم آرایشی وابسته به رژیم صهونیستی به کشور

000،000،000،000 15هزینه آرایش دختران ایرانی

آمار تکان دهنده ورود لوازم آرایشی وابسته به شرکت های اسرائیلی به کشور در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان و آثار سوء استفاده از این لوازم آرایشی برای بانوان، تنها گوشه ای از...

منبع : فرهنگ نیوز

شرکت تولید کننده لوازم آرایشی فرانسوی “لانکوم”،یکی از شرکت‌های متعلق به گروه “اورئال” فرانسه است و از طریق هنرمندان، مجریان خبرنگاران مطرح جهان محصولات خود را تبلیغ می کند این بار نیز در ایران بر اساس همین روش ،اخیرا با برپایی همایشی که حدود چهارصد نفر از شخصیت‌های بانفوذ محافل تجاری و هنری ایران به این میهمانی تبلیغاتی دعوت شده بودند حضور رسمی خود را در ایران اعلام نمود.

جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خود را عاشق اسرائیل می‌داند

"اورئال" یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم آرایشی است.کنگره یهودیان آمریکا در بیانیه‌ای خشنودی خود را از پشتیبانی شرکت اورئال از دولت اسرائیل، اعلام کرده است. همچنین نیمی از مدیران این شرکت یهودی‌اند و جانشین مدیرعامل شرکت اورئال خودش را عاشق اسرائیل می‌داند. شرکت اورئال به پاس پشتیبانی چشمگیرش از اسرائیل، جایزه جوبیلی (جایزه‌ای که رژیم اشغالگر قدس به اشخاص یا سازمان‌هایی که به منظور توسعه اقتصادی این رژیم درخاک فلسطین اشغالی سرمایه‌گذاری می‌کنند، اهداء می‌کند) را از نخست‌وزیر رژیم اسرائیل (بنیامین نتانیاهو) دریافت کرده است.

29.3? از سهام شرکت فرانسوی اورئال به شرکت صهیونیستی نستله تعلق دارد

سهامداران شرکت فرانسوی اورئال شامل؛ 30.5? توسط خانواده Bettencourt ، 29.3? به شرکت صهیونیستی نستله ، 24.5? به سرمایه گذاران نهادی بین المللی، 8.3? به سرمایه گذاران نهادی فرانسه، 5? به سهامداران فردی، 1.7? سهام خزانه و 0.7? هم برای کارکنان.

نکته جالب تر اینکه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی اورئال در قبال موافقت ایران برای محدود کردن فعالیت هسته ای کشورمان صورت گرفته است و کشورهای غربی از جمله فرانسه با تعلیق شش ماهه شماری از تحریم‌ها علیه ایران موافقت کرده است و این مبادله نابرابر با عنوان تسهیل تجارت کالاهای بشردوستانه شامل غذا و دارو صورت گرفته است.

شعار شرکت لانکوم؛ قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی

شعار شرکت لانکوم"قدرت دادن به تمام زنان برای رسیدن به زیبایی، زن سالاری و ظرافت است". که این شعار فی نفسه نوعی از سبک زندگی غربی را به طرفداران خود القا می کند و فردگرایی و لذت طلبی را الگوی سبک زندگی زنان جهان قرار می دهد. این در حالی است که در دین مبین اسلام همواره تاکید بر این بوده است که جنبه‌های معنوی و اخلاقی در شخصیت افراد و زیبایی‌های سیرت و درون، اصل اول در برقراری روابط انسانی و اجتماعی است نه ارزش‌های مادی و سطحی که متاسفانه سرمایه گذاران غربی، مادی گرایی و زیبایی صورت را در راه رسیدن به اهداف خود ملاک افراد قرار داده اند.

هر زن ایرانی در سال 150 دلار یا به عبارتی بیش از 400 هزارتومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند

آماری تاسف بار مصرف لوازم آرایشی زنان ایرانی "شرکت اسرئیلی لانکوم" را امیدوار به سرمایه گذاری در ایران کرده است، 38 میلیون زن ایرانی، دومین بازار لوازم آرایش آسیای شرقی و هفتمین بازار جهانی را تشکیل می‌دهند. هر زن ایرانی در سال 150 دلار یا به عبارتی بیش از 400 هزارتومان لوازم آرایشی مصرف می‌کند.

البته مصرف لوازم آرایش در ایران صرفا در انحصار زنان نیست، مردان ایرانی نیز مصرف‌کننده 12 درصد از لوازم آرایش موجود در بازار هستند.

«چرا زنان ایرانی همواره در قله آمارهایمصرف لوازمآرایش و جراحی های زیبایی دنیا قرار دارند؟»

 این آمار بالای مصرف لوازم آرایش در میان زنان ایرانی و پایین آمدن سن دختران مصرف کننده لوازم آرایش به دوره دبستان، نشان دهنده آن است که متاسفانه مادران، معلمان، مدیران مدارس، اساتید دانشگاه ها هیچ گاه خود را ملزم به این امر نکرده اند که اطلاعات پزشکی روز دنیا را درباره خطرات و لطمات جبران ناپذیری را که در اثر استفاده این لوازم به بدن انسان وارد می شود را با بیانی ساده و صمیمی به دختران خود بگویند. این در حالی است در خود کشور فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و امریکایی در مراکز آموزشی این اطلاعات در اختیار دختران نوجوان و جوان قرار می گیرد ، نتیجه این آموزش آن است که هرگز دختران جوان از لوازم آرایشی استفاده نمی کنند و زنان مسن مصرف کننده عمده لوازم آرایش در این کشورها می باشند.

 

مقاله های پزشکی درباره خطرات استفاده از لوازم آرایش چه می گویند؟

مقاله های پزشکی متعددی درباره خطر استفاده از برخی روان سازها در مواد آرایشی منتشر شده است. به عنوان مثال "سدیم لوریل سولفات " که سبب مشکلات پوستی متعددی می شود و آماس پوستی شایع ترین آنهاست. "سورفاکتانت" که از طریق پوست، تنفس و گوارش قابل جذب بوده و گفته می شود، علاوه بر خشکی و التهاب پوست و مخاط ها، درصورت مصرف زیاد آثار سرطان زایی نیز دارد.

 

"ایزوپروپیل الکل" و الکل های مشابه که به وفور در این محصولات یافت می شود، می تواند باعث خشکی، التهاب و درماتیت آلرژیک و چروک خوردگی سریع تر پوست شود.کلروفورم های حاوی آئروسل در ترکیبات عطرها و ماده ای به اسم " دی متابروسالان وتری متابروسالان وتتراکللوروسال دئودرانت ها سی لانیلید" در دئودورانت ها زمانی که در مواجه با نور آفتاب قرار می گیرند حساسیت زا هستند."پارابن" که به عنوان ماده نگه دارنده در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد در افراد دارای حساسیت به پارابن، سبب خارش و آماس پوستی می شود.

 

همچنین آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات حاکی از فعالیت استروژنی ضعیف این مواد است. این ماده شیمیایی می تواند فعالیت های غددی را کمی مختل کند یعنی به عبارت ساده تر می تواند وضعیت هورمون ها را در بدن شما به هم زند.این ماده به طور وسیعی در مواد آرایشی استفاده می شود و در واقع یک ماده نگهدارنده است که از رشد میکروب ها جلوگیری می کند. این ماده همچنین در ریمل، کرم های صورت، ضدآفتاب ها، دئودورانت ها و….وجود دارد."فرمالدئید" که در خیلی از محصول ها مثل رژ لب، لاک ناخن و.. یافت می شود، می تواند باعث التهاب و تحریک پوستی شده و درصورت تماس مزمن باعث ضعف عمومی شود.

 

رژلب‌های روغنی بدون رنگ کمترین محافظت را از لب‌ها در برابر اشعه UV خورشید دارند و به راحتی می‌توانند باعث جذب این اشعه خطرناک به لب‌ها شوند. استفاده بلندمدت از مواد آرایشی سبب نازک شدن پلک می شود.

هزینه 10 هزار میلیارد زنان ایرانی برای لوازم آرایشی (فروردین 93) | دانلود فیلم

کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان و جلب توجه جنس مخالف

از نظر جامعه شناسان استفاده بیش از حد لوازم آرایشی در میان جوانان نشان دهنده این است که پسران و دختران جوان برای کسب موقعیت اجتماعی در میان همسالان خود و نیز جلب توجه جنس مخالف اقدام به این کار می کنند و این مسئله از طریق ماهواره و نمایش زنان و مردان با رنگ و لعاب فراوان؛ اعم از هنرمند و خبرنگار به جوانان القاء می شود که در صورت بهره مندی از این لوازم می توانید در اجتماع جذاب و مورد توجه باشید و بدین شکل این نوع نگرش فردگرایانه و منهای آموزه های دینی در میان جوانان ترویج پیدا می کند.

متاسفانه عدم نظارت کافی و مستمر مراجع ذیصلاح از نحوه استخدام خانم های جوان نیز دلیل دیگری است که این افراد جویای کار، گاهی از سوی کارفرمایان خود مجبور به آرایش کردن می شوند و در صورت توجه نکردن به این مسئله ممکن است کار خود را از دست بدهند.

 

ازدواج های دیر هنگام، ملاک های غلط و مغایر باورهای دینی مانند زیبایی صرف دختران و موقعیت اجتماعی مناسب آنان، حضور بیش از حد جوانان در محافل دوستانه و محبت نکردن پدران به دختران را می توان از جمله دلایل مصرف نامتعارف لوازم آرایش در ایران دانست.

 

حضور جدی خانواده ها در کنار هم و ایجاد فضای گرم و صمیمی برای فرزندان، هم کلامی و ابراز محبت پدران به دختران، ملاک قرار دادن ارزش های دینی به جای ملاک های غلط غربی در میان پسران، تبین و تبلیغ ارزش هایی که اسلام برای زنان قایل است، ترویج ازدواج های آسان، مستحکم و زودهنگام، بیان خطرات استفاده از لوازم آرایش در مراکز آموزشی می تواند از جمله فعالیت های فرهنگی در جهت کاهش این آمار هشداردهنده باشد.

 

حمایت از کارآفرینان عرصه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی بر پایه مواد گیاهی و البته مهمتر از همه قرارداد نبستن با شرکت های خارجی و به خصوص حامیان رژیم اشغالگر قدس همه و همه می تواند این بازار را حداقل به نفع اقتصاد ایران و سلامت جوانان ایرانی کند. /saba

           

 


[ شنبه 93/4/14 ] [ 2:48 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

 

 

گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق و سوریه در جلوی چشمان همه جهانیان و مدعیان حقوق بشر حمام خون وجنایت های بدتر از هیتلر و استالین و صدام انجام می دهند !!!

 

 

 


[ چهارشنبه 93/4/11 ] [ 12:56 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

       آمارتکان دهنده از وضعیت روابط جنسی درجامعه

 

 دفتر مطالعات حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس، پژوهشی را با عنوان «ازدواج موقت و تاثیر آن بر تعدیل روابط نامشروع جنسی» منتشر کرده است که در آن با ذکر توصیه‌هایی به چگونگی و چرایی رواج ازدواج موقت در جامعه می‌پردازد و پیشنهاد می‌کند که «کانون‌های ازدواج موقت» در ایران تشکیل شود و «این نهاد شرعی به‌عنوان یک هنجار فرهنگی عملا گسترش یابد.»

در خلال این گزارش، آمارهایی در زمینه آسیب‌های اجتماعی در کشور اعلام شده که قابل‌تامل است.

در بخشی از این گزارش به بدحجابی به‌عنوان آسیب اجتماعی اشاره شده و آمده است «در یک دوره یک‌ماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف به این شرح است: از نظر گروه سنی بالغ بر 9/78درصد از یادشدگان زیر 15سال، 46/9درصد آنها بین 16 تا 20سال، 31/5درصدشان بین 21 تا 25سال و 13/8درصدشان 26 تا 30سال سن داشته‌اند. به‌لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 84/6درصد از یادشدگان مجرد، 13/1‌درصد از آنها متاهل و 2/3درصدشان مطلقه بوده‌اند. از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 46/9درصد از یادشدگان دارای تحصیلات متوسطه و دیپلم، 27/7‌درصد آنها فوق دیپلم و 25/4‌درصدشان بالاتر از لیسانس بوده‌اند. به‌لحاظ داشتن شغل بالغ بر 25/4‌درصد از یادشدگان محصل، 19/3‌درصد از آنها دانشجو، 5/41‌درصدشان دارای شغل، 5‌درصد کارمند بخش خصوصی، 11/5‌درصدشان خانه‌دار 17‌درصد کارگر یا بیکار بوده‌اند.

به‌لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 87/5‌درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته‌اند، 7/5‌درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و 5/5‌درصدشان از پاسخگویی به این سوال خودداری کرده‌‌اند.»

موضوع سرفصل بعدی این گزارش تعرضات جنسی است: «اعضای هیات‌علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران تحقیقی به روش کمی و پرسشنامه در میان صدها زن جوان بین 15 تا 35 سال در مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران در مورد تعرض جنسی به آنان از نوع نگاه‌های معنادار، متلک‌های زننده و... انجام داده‌اند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که 5/72 ‌درصد در مقابل نگاه‌های معنادار، 5/62 ‌درصد در مقابل متلک‌های زننده و 5/12 ‌درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن سکوت می‌کنند. اینها در حالی است که بیش از 60‌درصد از زنان سابقه این نوع تعرضات جنسی را داشته‌اند.»

همچنین در ادامه با اشاره به تحقیقات دیگری که در سال 1387 از چند دانشگاه دولتی در تهران و مراکز استان‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی انجام گرفته عنوان می‌شود «از یک جامعه آماری 1984نفر (دختر و پسر) 8/81‌درصد از دانشجویان موافق با گفت‌وگوی دوستانه با جنس مخالف بوده‌اند.» برخی تحقیقات انجام‌گرفته از یک جامعه آماری آمده است که «بر اساس اظهارات کارشناسان در سال 1388 در دهه 1960 و 1970 [1340 و 1350] سن روسپیگری بالای 30سال بود، اما اکنون روسپیگری به 15سال به‌بالا رسیده است.»

در ادامه این گزارش‌ها آمده است که «این بخش کوچکی از آمارها در این زمینه است که گوشه‌‌ای از حقیقت را نشان می‌دهد و نه تمام آن را، اما مشت نمونه خروار است و مهم این است که علل و عوامل بروز این وضعیت شناسایی و ریشه‌کن شود تا جامعه سلامتی و صلاح خود را بازیابد.»

سپس گزارش مرکز پژوهش‌ها به بررسی عوامل موثر در گرایش مردم به رفتارهای جنسی آزاد پرداخته و از «عوامل اخلاقی و اعتقادی، تمایل به آزادی مطلق، دنیاگرایی، ضدیت با حاکمیت ، ضعف علم و ایمان، مسایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و ضعف تبلیغات دینی در کنار تبلیغ بی‌بندوباری به‌عنوان دلایل گرایش به «فحشای جنسی» یاد کرده است.»

بخش بعدی گزارش به آمارهای جمعیتی می‌پردازد.«بالغ بر 1/5میلیون‌نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160نفر به این آمار اضافه می‌شود. از سوی دیگر حدود 4/5میلیون‌نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند. نکته درخور توجه اینکه فاصله بین سن بلوغ و ازدواج در کشور بشدت بالا رفته است، به‌طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران 18سال و پسران 15سال فاصله افتاده است.» «با فرض مشکل‌بودن ازدواج دایم و قابل‌قبول‌نبودن ازدواج موقت، آمار افرادی که آمادگی تشکیل زندگی مشترک ندارند و به جهت تقیدات مذهبی و اخلاقی به راه‌های انحرافی نیز نمی‌روند و نمی‌توانند به نیازهای جنسی و عاطفی‌شان از طریق مشروع پاسخ گویند، سال‌به‌سال افزایش می‌یابد. ظاهرا در سال 1388 برابر آمارهای موجود، «9میلیون پسر و هشت‌میلیون دختر آماده ازدواج (بین 20 تا 29سال) وجود داشته که در حال حاضر احتمالا بیشتر شده است.»

آمار «مردان ازدواج نکرده در سال 1390 به 13میلیون‌و130هزارو970نفر رسیده است.» «همچنین با جمعیت روبه‌فزونی زنان طلاق‌گرفته و بیوه که ازدواج مجدد نداشته‌اند مواجهیم که وضعیت روانی و معیشتی آنها نگران‌کننده است. در سال 1388 «حدود شش‌میلیون‌زن مطلقه در کشور وجود داشته» که قطعا بر تعداد آن افزوده شده است و نیز «5/1‌میلیون‌نفر» زن بیوه (شوهرمرده) در جامعه وجود دارد که به جهت تلقی منفی در مورد ازدواج موقت حاضر به ازدواج نیستند، در حالی که رسیدگی به افراد آسیب‌دیده و تامین مادی زنان فاقد همسر و سرپرست در هر سنی که باشند، لازم است. «با ازدواج موقت ممکن است بخشی از این دسته زنان تحت سرپرستی و تامین مادی مردان متمکن قرار گیرند و بخشی از ثروت جامعه در محل مناسب صرف شود.»

این در حالی است که طبق این گزارش «82درصد از شش‌هزاروصد جوان مجرد 29-15ساله کل کشور با ازدواج موقت به‌عنوان یک راه‌حل موافقت نشان نداده‌اند و تنها 10درصد موافق بوده‌اند.» در پایان کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با کنارهم‌گذاشتن این آمار و اطلاعات ضمن توصیه به آسانگیری ادارات ثبت برای ثبت ازدواج موقت در جایی غیر از شناسنامه، تاکید کرده‌اند که بخشی به لایحه حمایت از خانواده تحت عنوان ازدواج موقت اضافه شود یا در لایحه‌ای جداگانه نظامنامه قانونی آن با نظر فقها و جامعه‌شناسان و روانشناسان تهیه و به تصویب مجلس برسد./.


[ دوشنبه 93/4/9 ] [ 12:36 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب