سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

  اخبار و تحلیل‌--شنبه 27 دی ماه 1393

سرمقاله

حمله به شارلی ابدو بهانه توهین به اسلام!

اولین شماره چاپ‌شده مجله «شارلی ابدو» پس از حمله تروریستی به دفتر این نشریه در 17 دی که دوازده کشته و ده مجروح برجای گذاشت، مشکوک بودن این حمله تروریستی را به‌شدت تقویت کرد. این نشریه به بهانه حمله مذکور و ادعای حمایت از آزادی ‌بیان(!) شماره پس از حمله تروریستی به دفترش را در سه میلیون نسخه و به شش زبان و با درج کاریکاتور اهانت‌آمیز به پیامبر اسلام (ص) بر روی جلدش منتشر کرد. پس از اقدام اهانت‌آمیز این نشریه، بسیاری از مسلمانان در کشورهای مختلف دنیا علیه آن موضع‌گیری و راهپیمایی کردند که این اعتراضات در نیجر و اردن به درگیری با پلیس کشیده شد. برخی کشورها نیز مانند روسیه و ترکیه، چاپ و انتشار این نشریه را در کشورشان ممنوع اعلام کردند.

 اقدام هتاکانه این نشریه تنها واکنش به حمله تروریستی که علیه آن شده نیست، بلکه بخش مهمی از برنامه کلان صهیونیست‌ها است که شروع آن، حمله به دفتر نشریه «شارلی ابدو» بود. به عبارتی، حمله به دفتر این نشریه و در پی آن، انتشار شماره جدید با کاریکاتور اهانت‌آمیز، حلقه اول و دوم توطئه بزرگ صهیونیست‌ها علیه اسلام و مسلمانان است. در وضعیت حاضر که برای صهیونیست‌ها و مسلمانان بسیار حساس و تعیین‌کننده است، بهترین حالت برای صهیونیست‌ها که تهدید را از آن‌ها دور، جبهه اسلام را تضعیف و زمینه انجام برنامه آتی صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند، آشوب و درهم‌ریختگی در کشورهای اسلامی است که با ایجاد بدبینی نسبت به مسلمانان در نزد مردم دنیا تقویت می‌شود. تمام این امور و موارد ناپیدایی که احتمالاً در آینده بروز پیدا می‌کند، دو حمله تروریستی به دفتر «شارلی ابدو» و چاپ این نشریه پس از آنکه توهین‌آمیز است، یک‌جا جمع شده است.

بهانه قراردادن آزادی ‌بیان برای اهانت به پیامبراسلام(ص) که پیامبر مورد احترام حدود دو میلیارد مسلمان است، خود از عوامل تأیید نظر فوق است؛ زیرا برای دست‌اندرکاران این اقدام هتاکانه، واکنش مسلمانان از پیش مشخص بوده است؛ بنابراین با وجود هزاران موضوع برای طنز‌پردازی، چه لزومی داشته که آن‌ها بازی با آتش را انتخاب کنند؟ قطعاً این موضوع به مسئله بسیار مهم‌تری مربوط می‌شود که باید به‌دنبال آن بود و این مسئله، چیزی جز یک توطئه صهیونیستی نیست که جهان اسلام باید غیرمنفعل به آن پاسخ محکم و هوشمندانه‌ای بدهد. ان‌شاء‌الله

ترجمه

تأکید اوباما بر وتوی تحریم‌های زودهنگام کنگره

گروه ترجمه- روزنامه نیویورک‌تایمز 17 ژانویه 2015 (27 دی‌ماه) در مقاله‌ای به روند گفت‌وگوهای هسته‌ای و تلاش کنگره برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران پرداخت و نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه گفت قانون دوحزبی را که خواستار تحریم‌های جدید علیه ایران است، وتو خواهد کرد و از کنگره مصرانه خواست از رأی به این قانون امتناع کند؛ زیرا گفت‌وگوهای هسته‌ای طی چند ماه آینده در جریان است و در این مدت به چنین اقدامی دست نزنند. آقای اوباما طی نشست خبری مشترک در کاخ سفید با دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت: «کنگره باید شکیبایی خود را نشان دهد... استدلال منطقی وجود ندارد که گفت‌وگوهای هسته‌ای را تضعیف کنیم.... رژیم ایران به‌شدت به غرب و ما مشکوک است و بخش‌هایی از فعالیت‌های خود را در گذشته به‌گونه‌ای مخفیانه پیش برده است.» وی گفت در صورتی‌که شیوه دیپلماتیک در تعامل با ایران به نتیجه نرسد، احتمال استفاده از گزینه نظامی پیش می‌آید؛ «در چنان شرایطی، اگر دنیا معتقد باشد که ما در روند مذاکرات جدی نبوده‌ایم، احتمال اینکه در کنار ما بایستد، کمتر می‌شود.»

در ادامه مقاله آمده است: آقای اوباما پنج‌شنبه‌شب، طی نشست پشت درهای بسته در گفت‌وگو با سناتورهای دموکرات، تهدید کرد تحریم‌های جدید را وتو می‌کند. روز جمعه وی گفت قانون پیشنهادی در سنا از سوی ایران و سایر کشورها نقض قوانین گفت‌وگوها تفسیر خواهد شد. اوباما گفت: «مطابق توافق‌نامه موقت که ایران را به میز مذاکره کشاند، قرار نیست ما تحریم‌های جدید به تصویب برسانیم.» البته وی این استدلال‌ها را رد کرد که این قانون، گفت‌وگوها را تهدید نمی‌کند. مطابق این قانون، تنها در صورت شکست گفت‌وگوها این تحریم‌ها تحمیل خواهد شد. کامرون و اوباما صبح جمعه بیش از یک‌ ساعت در کاخ سفید، گفت‌وگو کردند. این دیدار در حالی صورت گرفت که نگرانی‌ها در اروپا در مورد تروریسم و نفوذ افراط‌گرایی اسلامی افزایش یافته است.

در پایان مقاله آمده است: صبح جمعه پلیس به چندین محل در بلژیک حمله کرد که طی آن، چندین شبه‌نظامی دستگیر و دو بلژیکی دیگر که گفته می‌شود سرگرم طراحی حملات علیه پلیس بودند، کشته شدند. آقای اوباما گفت حملات در اروپا نشان‌دهنده میزان گسترش افراط‌گرایی خشونت‌آمیز در سراسر جهان است. وی گفت: «این پدیده (ایدئولوژی، شبکه‌ها و ظرفیت جذب جوانان) گسترش یافته... و به جوامع سراسر جهان نفوذ کرده است.» این دو رهبر در نشستی خبری گفتند با تقویت همکاری در مورد تهدیدات امنیت سایبری از طریق ارتقای توانمندی‌های فنی و افزایش اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد مسائل امنیت سایبری موافقت‌ کرده‌اند.

اخبار و تحلیل‌ها: گذشته از بحث مهم نبود پلیس خوب در روند مذاکرات هسته‌ای و ظاهر شدن همه اعضای 1+5 در نقش پلیس بد که آمریکا با ترکیبی از کنگره و دولت، نقش سردسته این پلیس‌ها را به عهده دارد، نگرانی بیشتر اوباما از برنامه تحریم‌ کنگره علیه ایران، فروپاشیدن قاعده توافقات ژنو است که به موجب آن، بخش مهمی از برنامه هسته‌ای ایران کند شده است و اوباما که آن را دستاورد بزرگی می‌داند، بیمناک است که با تحریم‌های جدید، این قاعده الزامش را از دست بدهد و ایران وضعیت را به پیش از توافق‌نامه ژنو بازگرداند.

اخبار

شیطنت هسته‌ای آمریکا برای اتهام‌زنی به ایران!

 عامل روسی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) که با نام مستعار «مرلین» شناخته می‌شود، در پرونده مربوط به افشای اطلاعات عملیات مخفیانه این سازمان علیه ایران، شهادت داد. وی روز گذشته از طریق ویدئو کنفرانس به مدت سه ساعت به تشریح نقش خود به‌عنوان عامل مخفی سیا و همچنین تلاش‌هایش برای ایجاد اخلال در برنامه هسته‌ای ایران پرداخت. مرلین که یک مهندس هسته‌ای روسی است، در سال 2000 برای انتقال اطلاعات غلط به ایران و خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران، 66 هزار دلار از سیا پول دریافت کرده است. وی تلاش کرده بود با نزدیک شدن به گروه ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اطلاعاتی نادرست و مخرب را وارد برنامه هسته‌ای ایران کند.

گفتنی است سرویس‌های اطلاعاتی و دستگاه قضایی آمریکا یکی از کارکنان سابق سازمان سیا به نام «جفری استرلینگ» را به درز اطلاعات مربوط به این عملیات متهم کرده‌اند. استرلینگ 47 ساله که در سال 2000 مسئول مافوق مرلین بوده، متهم است که اطلاعات طبقه‌بندی‌ شده مربوط به عملیات خرابکاری آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار یکی از خبرنگاران روزنامه نیویورک‌تایمز به نام «جیمز رایزن» قرار داده است. رایزن این اطلاعات را در سال 2006 در کتابی تحت عنوان «دولت جنگ» منتشر کرد.

«کاندولیزا رایس» مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید، در دادگاه گفت از لو رفتن و درز اطلاعات مربوط به این عملیات جا خورده است. رایس در شهادت روز گذشته خود گفت: عملیات تخریبی سیا در ایران، یکی از مهم‌ترین و محرمانه‌ترین پرونده‌های دوران کاری وی به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت اول «جورج بوش» پسر بوده است!

اخبار کوتاه      

* «گاردین» در مطلبی با اشاره به شلاق خوردن «رائف بدوی» فعال عربستانی، با وجود آنکه طبق قوانین معقول جهان، وی هیچ جرمی مرتکب نشده است، خاطرنشان کرد: حکام عربستان با شلاق زدن رائف بدوی در ملأ عام می‌خواهند این پیام را برسانند که می‌توانند هر فردی را که لب به سخن گفتن بگشاید یا آزاد فکر کند، مجازات کنند. گاردین روابط انگلیس و عربستان را ویژه توصیف کرد و نوشت: برخی از مسئولان انگلیس برای عقد قرارداد نظامی با عربستان، رشوه‌ای را به برخی از مسئولان عربستانی داده بودند که دولت انگلیس برای جلب رضایت عربستان، تحقیقات مربوط به این رسوایی را مسکوت گذاشت و رسانه‌ها را از پرداختن به این مسئله منع کرد!

* به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در گزارشی محرمانه، درباره انزوای گسترده این رژیم در سال میلادی جدید هشدار داد. در این گزارش محرمانه، برخی عواقب احتمالی افزایش بحران سیاسی رژیم صهیونیستی از جمله افزایش تحریم‌های اقتصادی و دانشگاهی، محدود شدن واردات تجهیزات امنیتی و از دست دادن حمایت آمریکا قید شده است.

* در ادامه سیاست‌های دوگانه غرب درباره مسلمانان و صهیونیست‌ها، روزنامه آلمانی «برلینر زایتونگ» به‌دلیل بازنشر کارتونی ضدیهودی در صفحه اول هفته گذشته خود، از صهیونیست‌ها عذرخواهی کرد!

اخبار و تحلیل‌ها: این در حالی است که نشریه هتاک شارلی ابدو به‌تازگی کاریکاتوری از پیامبر اعظم(ص) در سه میلیون نسخه منتشر کرد. گفتنی است صهیونیست‌ها در کشورهای غربی خط قرمز محسوب می‌شوند و هیچ‌کس حق ندارد ولو به شوخی، مطلبی علیه آنان کار کند! اما درباره پیامبران، خدا، فرهنگ‌ها و... ملل دیگر می‌توان همه چیز گفت و حتی آنان را به تمسخر گرفت! این، آزادی بیان غربی‌هاست!

* به‌تازگی گروه تروریستی داعش برای تأمین هزینه‌های جنایات جنگی خود در عراق و کسر بودجه‌های خود، غرامت پولی را جایگزین حکم‌های شلاق و... کرده است! داعش در ازای هر شلاق 25 دلار غرامت دریافت می‌کند.

* در حالی که بیش از یک سال تا برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی باقی است، هاشمی رفسنجانی که معمولاً در آستانه هر انتخابات مهم و سرنوشت‌سازی، از یک سال پیش، تردید و شبهه‌افکنی درباره آن انتخابات را کلید می‌زند، این بار نیز رسماً کار خود را آغاز کرد و طی دیداری که روز چهارشنبه با تعدادی از اصلاح‌طلبان داشت، گفت: «امیدواریم از لحاظ قانون در همه‌ مراحل ثبت‌نام، نظارت، اجرا و شمارش، هیچ شبهه‌ای نداشته باشیم تا حماسه‌های سیاسی مردم ایران به خوبی شکل بگیرد.»!

* به‌تازگی سعید حجاریان، نظریه‌پرداز اصلاح‌طلبان، به دولت یازدهم، ‌صفت «حسینقلی‌خانی» داد! این صفت که اصلاح‌طلبان پس از نسبت دادن صفات دیگری مثل؛ «فرصت پیش‌آمده»، «رحم اجاره‌ای» و «فرزند خوانده»! به دولت روحانی داده‌اند، نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان نتوانسته‌اند خواسته‌های خود را در قالب این دولت تأمین کنند به همین دلیل، انتقاد به دولت یازدهم را شدت بخشیده‌اند.

* رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، عملیات هوایی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش را «خیالی» توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، «حاکم الزاملی» تأکید کرد: به دلیل وجود پوشش هوایی و پروازهای گسترده در بسیاری از مناطق عراق، نیروی هوایی ارتش، از انجام بسیاری از پروازها و عملیات محروم شده و این مسئله، فعالیت نیروی هوایی عراق را محدود کرده است. الزاملی اظهار داشت: حملات جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی، خیالی و غیرواقعی است و علاوه بر آن، شکایت‌های بسیاری مبنی بر مؤثر نبودن این حملات مطرح شده است .


[ یکشنبه 93/10/28 ] [ 8:27 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

در یکی از صفحات فیسبوک منتسب به بهزاد فراهانی ، نامه ای خطاب به گلشیفته فراهانی منتشر شده است.

در این نامه آمده است:

تو را دخترم نمیخوانم ،

چرا که هنر را با عریانی اشتباه گرفتی .

تو را دخترم نمی نامم

چرا که هویت اریایی را در اندام لخت خود به سخره گرفتی

تو را چه بگویم که از هنر و فهم تنها حیوانی ترین راه را برای اعتراض یافتی ،

فرزند فرهنگ باخته ام من برخودم لعنت فرستادم که یادم رفت برایت شاهنامه بخوانم ،

از کوروش و زرتشت بگویم ، لعنت به من که کنار بازیگری ،

بازی زندگی را یادت ندادم که چنین رسوایی را برای آریایی به بار آوردی ،

دیدن اندام عریانت ، زانوانم را لرزاند ،

فرزند ، چه بر سر هویت متعصب ایرانی اوردی ،

کاش مرده بودم واندام برهنه ونگاه بی رنگت ، در دستان مردم دست به دست نمیشد .

کاش تو اعتراض باشرفت میکردی . نه با اندامت ،

که فقط یک پدرو خرد کردی .

با من چه کردی

ای غریبه …!"


[ یکشنبه 93/10/28 ] [ 8:23 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ شنبه 93/10/27 ] [ 12:24 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ شنبه 93/10/27 ] [ 12:23 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

 

دلــــــم گرفتـــــــه شهیـــــدان مــــــرا ببریـــــد


مــــــرا ز غربت این خاک تا خدا ببریـــــد

 

 


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 10:19 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

   با دو بار آشوب خیابانی ظرف 10 سال می توانید از صلح و تحمل حرف بزنید !!

ادامه از صفحه قبلی

آن روی دیپلماسی ظریف 

روزنامه ی جوان، نامه به وزرای خارجه کشورها را اتمام حجت ظریف دانسته و در شروع مطلبی با عنوان «آن روی دیپلماسی ظریف» نوشته: محمدجواد ظریف یک هفته بعد از پایان تازه‌ترین دور مذاکرات ایران با 1+5 دست به قلم برد و طی نامه‌ای به همتایانش در سراسر جهان، اعلام کرد که «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است» ولی هشدار داد که «‌تعلق خاطر شدید» برخی کشورها به تحریم‌ها، در مسیر حصول به یک توافق جامع درازمدت ایجاد مانع کرده است. محمدجواد ظریف یک هفته بعد از پایان تازه‌ترین دور مذاکرات ایران با 1+5 دست به قلم برد و طی نامه‌ای به همتایانش در سراسر جهان، اعلام کرد که «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است» ولی هشدار داد که «‌تعلق خاطر شدید» برخی کشورها به تحریم‌ها، در مسیر حصول به یک توافق جامع درازمدت ایجاد مانع کرده است.

 

وزیر امور خارجه ایران درست 30 روز بعد از تمدید دوباره توافق ژنو، طی نامه‌ای که خطاب آن به وزرای خارجه همه کشورها از جمله طرف‌های مذاکره هسته‌ای با ایران است، اعلام کرد که ایران برای دستیابی به «‌توافقی عادلانه و عاقلانه بر اساس منافع و احترام متقابل عزم و اراده راسخ دارد» و تأکید کرد که شخصاً اعتقاد دارد «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است». در حالی که حرارت مذاکرات ایران با 1+5 بعد از تمدید توافق در روز سوم آذر 1393 فروکش کرده، محمد‌جواد ظریف با نوشتن این نامه، مسیر دوم «دیپلماسی عمومی» را نیز همزمان با مسیر مذاکرات با طرف‌های غربی فعال کرد؛ مسیری که به خصوص بعد از اولین تمدید توافق ژنو کمتر مورد توجه تیم هسته‌ای قرار گرفته بود.

 

وزیر خارجه با این نامه، در همان حال که مسئولیت به توافق نرسیدن را متوجه طرف‌های اروپایی و امریکا کرده، بر دو نکته اساسی در مسیر هرگونه توافق اصرار کرده است:اول اینکه «رفع تمام تحریم‌ها جزء اساسی هر توافقی است» و دوم اینکه ایران تن به توافقی نخواهد داد که در آن محدودیت‌های برنامه غنی‌سازی، برنامه هسته‌ای ایران را به یک «‌برنامه نمایشی » مبدل کند: «محدودیت‌ها نباید شامل محدودیت‌های بی‌دلیلی که هدف از آن محدود کردن برنامه غنی‌سازی ایران تا حد یک برنامه نمایشی است بشود. چنین چیزی نه عملی و نه واقعگرایانه است.»

 

هشدار روحانی به گروه خاص

روزنامه ی اعتماد از هشدارهای حسن روحانی به گروه خاص نوشته است: «حسن روحانی دیروز هم حرف‌های مهمی داشت. سفر به استان خراسان جنوبی محلی شد برای بیان حرف‌های جدید حسن روحانی. بعد از تشریح اقدامات دولت در ماه‌های اخیر و وعده رسیدگی به امور استان خراسان جنوبی، روحانی از تصمیمات به اصطلاح یک شبه انتقاد کرد؛ تصمیماتی که او گفت دولتش اهل آن نیست و ترجیح می‌دهد با نظر کارشناسان تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام بدهد نه اینکه شب بخوابد و صبح یک تصمیم بگیرد؛ اشاره‌یی که بدون شک به روند تصمیم‌گیری‌های دولت سابق است که از نگاه کارشناسان آسیب‌های فراوانی را به دنبال داشته است. کمی آن‌طرف‌تر آنچه روحانی به آن اشاره کرد نحوه امر به معروف و نهی از منکر بود؛ موضوعی که روحانی می‌گوید باید صورت بگیرد اما دولت به شکلی که برخی از جایگاه آن صحبت می‌کنند اجازه اجرا نخواهد داد. شاه بیت سخنرانی‌های دیروز حسن روحانی «مردم» بودند؛ مردمی که روحانی از نقش آنان حمایت ویژه کرد و از نیاز مردم به ثبات صحبت کرد؛ نیازی که از نگاه او در سال‌های اخیر نادیده گرفته شده و عدم توجه به آن مایه تاسف است. دیروز او بازهم بر وعده‌هایش پافشاری کرد؛ وعده‌هایی که می‌گوید بر سر آنان ایستاده و قصد اجرایی کردنشان را دارد.»

 

اعتماد به نقل از حسن روحانی می نویسد: «در فضای درگیری و تنش اقتصاد رشد پیدا نمی‌کند و در این راستا آنچه به دولت مربوط می‌شود نمی‌گذاریم فضای کشور ناآرام باشد، البته سخنان زیادی علیه دولت زده می‌شود که ما آنها را برای حفظ آرامش تحمل می‌کنیم. همه باید همدیگر را به خیر و معروف دعوت کرده و از منکر نهی کنند، یک عده در کشور از موضع و جایگاهی سخن می‌گویند که دولت آن را نمی‌پسندد و اجازه هم نخواهد داد. مردم صاحبان اصلی کشور هستند و دولت و تمام ارکان حکومت باید خادم مردم باشند و اگر نباشند خائن به مردم هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های حکومتی نه در زبان بلکه در عمل باید بدانند که صاحب اصلی و واقعی این کشور مردم هستند و دولت و دستگاه‌های اجرایی برای این است که شرایط را برای فعالیت مردم مهیا کنند.همه باید تلاش کنیم تا فضای سالم فرهنگی در کشور ایجاد کنیم و هیچ کس نباید تصور کند که از دیگری بالاتر و بهتر است، همه مردم مسلمان و علاقمند به ائمه عصمت و طهارت و دوستدار کشور خود هستند و یک عده خیال نکنند که آنها همه کاره بوده و بقیه مردم تحت سلطه آنها قرار دارند و این عده نباید نگاه غضب‌آلود به بقیه داشته باشند بلکه همه باید در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی کشور، تلاش کنیم. اگر فضای کشور، آرام، انسانی و برادرانه باشد، در چنین فضایی بی‌تردید اقتصاد هم رشد خواهد کرد. امروز شرایطی فراهم آمده که رونق در کشور آغاز شده و این رونق را باید به رونق مستمر و توسعه پایدار تبدیل کنیم.»

 

دام ژنتیکی برای ایرانی؟!

سرمقاله ی وطن امروز با تیتر «دام ژنتیکی خودشیفتگان» به کلیپی تبلیغاتی که گویا بهرام رادان و گلشیفته فراهانی بانی آن هستند، می پردازد. در این کلیپ از ایرانی ها خواسته می شود با یک گوش پاکن بزاق دهان خود را به بانک اروپایی سلول های بنیادین بفرستند تا نجات یابند! وطن امروز می نویسد: «با توجه به کلیپی تبلیغاتی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، اگر نعل به نعل طبق دستورالعمل این آقا و خانم بازیگر و آدرسی مجازی که می‌دهند عمل کنید، نمونه دهانی شما به بانک اروپایی سلول‌های بنیادین (مغز استخوان) وابسته به بنیاد «یوروپ دانر» در لیدن هلند می‌رود؛ جایی که کدهای ژنتیکی شما در آن به همراه دیگر مشخصات محرمانه زندگی‌تان به اشتراک گذاشته می‌شود و حتی اگر به‌اصطلاح منجیان هلندی شما در بانک ژنتیکی مزبور هم نخواهند، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران و خلاصه بالادستی‌هایشان مثل هزار و یک مورد مشابه دیگر (فیس‌بوک، گوگل، توئیتر، وایبر و...) محرمانه‌ترین اطلاعاتی را که شما براساس اعتماد به یک شبکه جهانی به اشتراک گذاشته‌اید - که این بار کلید حیات یا همان کد ژنتیکی‌تان است - از آدرس تبلیغ شده در کلیپ مزبور www.bmdw.org به یک آدرس خیلی آشنا‌تر منتقل می‌کنند: www.cia.gov/offices-of-cia/science-technology که آدرس مجازی همان بخش معروف خدمات فنی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکاست، جایی که پیشرفته‌ترین تحقیقات برای کشتار یا کنترل جوامع به‌وسیله سلاح‌های ژنتیکی در دست انجام است. این تازه بخش مرئی کوه یخ است چون طبق گزارش لو رفته پنتاگون، فقط تا سال 2009 بیش از 80 درصد دانشمندان ارشد حوزه پلاسما نه در آمریکا بلکه در چند وجب از خاک اشغالی فلسطین سکونت و اشتغال داشته‌اند. دانش پیشرفته پلاسما فقط به صهیونیست‌ها در توسعه بمب‌های غیرمتعارف هسته‌ای‌شان کمک نمی‌کند بلکه توسعه سلاح‌های ژنتیکی فوق هوشمند هم بخشی از برنامه آتی اسرائیل است. سلاح‌هایی نظیر بمب‌های شیمیایی که تنها روی کدهای ژنتیکی از پیش تعریف شده که از جوامع هدفشان گرد آورده‌اند اثر می‌گذارد. به همین خاطر است که جنگ‌های آینده را جنگ‌های سایبری و ژنتیکی نام نهاده‌اند چون به لطف آخرین فناوری‌ها، دسترسی طرف‌های متخاصم به پنهان‌ترین اسرار اردوی مقابل فراهم می‌شود. به این ترتیب غفلت‌زدگانی چون گلشیفته فراهانی و بهرام رادان بی‌آنکه خود بدانند، ممکن است برای پروژه‌ای اجیر شده باشند که هدف غایی‌اش نه تنها نجات هموطنانشان نیست بلکه برعکس به دام انداختن آنها در یک حمله ژنتیکی احتمالی در آینده است؛ حمله‌هایی متنوع از شیوع بیماری‌های مسری در میان کدهای ژنتیکی هدف، گرفته تا مسموم ساختن افرادی خاص به صورت هدفمند و بعد اجیر کردن آنان برای خیانت به کشورشان در ازای دریافت پادزهر.

 

«بخش خدمات فنی» سازمان سیا کماکان به توسعه سلاح‌های بیولوژیک شامل سلاح‌های سرطان‌زا برای ترور (بی‌سر و صدای) اهداف سیاسی ادامه می‌دهد.

 

موساد نیز سابقه‌ای سیاه دارد. پرونده مرگ اسرارآمیز «یاسر عرفات» رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین توسط عوامل اسرائیلی هنوز باز است. گفته می‌شود او با پرتاب سوزن‌های آغشته به سموم بیولوژیکی از پا درآمد. مشابه همین اتفاق حدود یک دهه پیش برای خالد مشعل از رهبران حماس افتاد و حتی عامل ترور در میان جمعیت دستگیر شد اما رهبران عربی از وحشت اینکه چنین بلایی بر سر خودشان بیاید، با تل‌آویو معامله کردند و پادزهر را تحویل گرفتند. در سال‌های اخیر چندین رهبر آمریکای لاتین به‌خاطر سرطان یا حمله قلبی از پا درآمده‌اند که قابل‌ملاحظه‌ترین این موارد مربوط به هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا و نستور کرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین می‌شود (همسر خانم کریستینا کرشنر، رئیس‌جمهور فعلی آرژانتین). خانم کریستینا فرناندس کرشنر هم مشکوک به سرطان تیروئید است که پس از سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل علیه آمریکا و شیاطین صهیونیست (سوروس) به اعضای دولتش گفته بود اگر بلایی سرم آمد به شمال (آمریکای شمالی) نگاه کنید! بقیه رهبران لاتین هم یکی‌یکی سرطان گرفته‌اند؛ فرناندو لوگو رئیس‌جمهور پاراگوئه تا پیش از کودتا، خوآن مانوئل سانتوس رئیس‌جمهور فعلی کلمبیا پس از آنکه با گروه چپگرای فارک قرارداد صلح بست، لولا داسیلوا رئیس‌جمهور سابق برزیل و رئیس‌جمهور بولیوی اوو مورالس. همه آنها در یک ویژگی مشترک هستند: آنها مجبور بودند دست‌کم برای شرکت در مجامع سازمان ملل مدت زمانی را در خاک ایالات متحده بگذرانند یا به دلایلی در آن جا بستری شوند و همین فرصت را به دست جنایتکاران ژنتیکی سیا می‌داد. نکته مهمی که درباره کلیپ تبلیغاتی مزبور مغفول مانده، این است که تنها درصد بسیار کمی از مخاطبان آن ممکن است جزو هموطنان مبتلا یا در معرض سرطان باشند که نیاز به دریافت نوع خاصی از سلول‌های بنیادین از بانک اروپایی «یوروپ دانر» داشته باشند اما بر اثر تبلیغات عوامفریبانه، بسیاری از افراد سالم هم تشویق می‌شوند برای روز مبادا به‌اصطلاح نمونه دهانی خود را پس‌انداز کنند بی‌آنکه بدانند فقط یک دهنده هستند مگر در موارد بسیار خاص که متاسفانه تحریم‌های غربی علیه ایران هم بخت دریافت نمونه لازم در روز مبادا را برای سرطانی‌های متقاضی در فهرست انتظار بسیار کاهش می‌دهد. در عوض بخش خدمات فنی سازمان سیا و همتای اسرائیلی‌اش، در صورت ارسال تعداد زیادی از نمونه‌های ایرانی، این فرصت را به دست می‌آورند که به طیف متنوعی از کدهای ژنتیکی مردم ما دست پیدا کنند. این کدهای ژنتیکی به‌خاطر پیوند خونی خانواده‌ها و اقوام ایرانی، دشمن را به دامنه وسیع‌تری از کدهای ژنتیکی خاص مردم این مرز و بوم می‌رساند. بدین ترتیب با دست خودمان اطلاعاتی حیاتی به بزرگ‌ترین جنایتکاران جهان داده‌ایم تا با در اختیار داشتن رموز خدادادی خلقت‌مان هر بلایی که خواستند بر سرمان آورند.»

 

دولت یازدهم و مقابله با توطئه نفتی

روزنامه آرمان در مورد توطئه نفتی ماه های اخیر علیه ایران می نویسد: «تاکنون تحلیلگران زیادی نسبت به این اقدام سعودی‌ها در جلوگیری از کاهش میزان تولید اوپک به‌رغم مخالفت اکثریت اعضا و در نتیجه کمک به افت و کاهش نفت اظهارنظر کرده‌اند. تابناک نوشت؛ دکتر نرسی قربان در گفت وگو با تابناک آورده است: الان عربستان از نفت به‌عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند؛ تا قیمت نفت را پایین نگه دارد. این کشور می‌خواهد با تولید بیشتر نفت؛همان درآمد از فروش نفت را داشته باشد. در عمل این یک حربه سیاسی است که عربستان از آن استفاده می‌کند. اما این سخنان بدین معنی نیست که همه علل کاهش قیمت نفت سیاسی است. در شرایط رکود جهانی عربستان توانسته است از این فرصت استفاده نماید. در واقع این کشور در شرایط عادی نمی‌توانست چنین اقداماتی انجام دهد. همچنین دکتر محمدجواد عاصمی‌پور نیز در مصاحبه‌ای با دنیای اقتصاد با اشاره به جنگ نفتی میان ایران و عربستان می‌گوید: اگر قرار است با عربستان مقابله کنیم باید با قیمت پایین بجنگیم و از ‌آنجا ‌که همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس به یک اندازه از قیمت پایین نفت آسیب نمی‌بینند، بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس گسل ایجاد می‌شود. مثلا سیاست اقتصادی قطر و عربستان متفاوت از کشورهایی نظیر امارات، کویت و بحرین است، کشورهای عربی با پول نفت رفاه تشکیل داده‌اند و مردم این کشورها تا حدی می‌توانند شرایط بد اقتصادی را تحمل کنند؛ در این نوع کشورها هیچ پایگاهی به‌جز پول نفت وجود ندارد و اگر پول نفت هم نباشد مردم اعتراض می‌کنند. در چنین شرایطی است که این کشورها با عربستان بر سر میزان تولید به اختلاف بر‌می‌خورند.

 

مردم و دولت ایران تجربه مدیریت در شرایط بحرانی را دارد؛ این تجربه‌ای است که کشورهای عربی فاقد آن هستند. از سوی دیگر دکتر علی‌اصغر زرگر به «آرمان» می‌گوید که اولین سناریو که حقایقی از آن را مسئولین آمریکایی نیز اعتراف کرده‌اند این است که پس از شکست عربستان و آمریکا در صحنه تحولات خاورمیانه، آنها به آخرین حربه خویش یعنی حربه نفت متوسل شدند. در این راستا عربستان به شکل نیابتی سعی کرد که تا جای ممکن نفت را به حراج بگذارد و قیمت نفت را به‌صورت مداوم با افزایش تولید، کاهش دهد. چندی پیش مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند که بخشی از این کاهش درجهت فشار به دولت روسیه است. چراکه دولت روسیه نیز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت و گاز در دنیا به‌شمار می‌آید و بخشی از این پروسه در راستای فشار اقتصادی به دولت روسیه شکل گرفته است تا چه در صحنه اوکراین و چه در صحنه خاورمیانه حرکت شتابان دولت‌های روسیه و ایران را متوقف نمایند. البته ایشان معتقد است در کنار این مسائل، موارد دیگری مانند اضافه تولید نفت در دنیا نیز بر این رکود تاثیر گذاشته است. به هر حال این سقوط بی‌سابقه و حدودا پنجاه درصدی قیمت نفت درحال حاضر به وقوع پیوسته و دولت ایران باید علاوه بر تلاش برای حل این مشکل از طریق دیپلماسی جهانی و نزدیکی و هماهنگی با سایر اعضای اوپک تلاش داشته باشد تا با افزایش میزان تولید و صادرات به هر نحو که امکانش فراهم باشد از در پی کاهش تبعات این حربه نفتی باشد تا به زعم تحلیلگران بر سر میز مذاکره نیز دست بازتری داشته باشد. البته در شکل ایده‌آل نیز این اتفاق به قول دریابان علی شمعخانی، دبیر شورای‌علی امنیت ملی باید سبب گردد تا وابستگی نفتی ما روزبه‌روز کاهش یابد./

 


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 9:42 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

با 2 بار آشوب‌افکنی ظرف 10 سال می‌توانید از صلح و تحمل حرف بزنید؟! 

 

دبیرکمیته انتخاباتی جبهه اصلاحات، رفتار آمیخته با تذبذب مدعیان اصلاح‌طلبی را با منطق پیامبر(ص) مقایسه کرد.

محسن رهامی در مصاحبه با آفتاب یزد با اشاره به ماجرای صلح حدیبیه گفت: پیامبر با قرارداد صلح، گفتمان صلح، گفتمان اصلاح جامعه و گفتمان ابزار و قلم به جای شمشیر را در آنجا حاکم می‌کند... اصلاح‌طلبان به دنبال این موضوع هستند. اصلاح‌طلبی گفتمانی است که می‌خواهد فضای گفتمان پیامبر را پیاده کند. می‌خواهد با رقیب خود در فضای گفتمان صحبت کند. اگر گفتمان اصلاح‌طلبی توسعه پیدا کند جلوی بسیاری از خشونت‌های منطقه گرفته می‌شود. تعبیر آقای خاتمی که گفت زنده باد مخالف من، روشی است که پیامبر(ص) به کار می‌برد.

اظهارات عجیب و غریب رهامی در حالی است که منطق پیامبر اعظم(ص) «اشداء علی‌الکفار رحماء بینهم» بود اما افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی به شکل کاملاً معکوس و دشمن‌پسند به اجرای این استراتژی پرداختند به نحوی که نرمش و مماشات خود را متوجه جبهه استکبار و گروهک‌های قسم خورده ضد انقلاب کردند و لبه تیز دشمنی را متوجه اصل نظام و نیروهای وفادار به آن نمودند. آنها ظرف 10 سال دو آشوب و ساختارشکنی بزرگ را در حد فاصل سال‌های 78 و 88 تدارک کردند و به ترویج رادیکالیسم کور با چاشنی مقابله با اصل حاکمیت و رأی مردم پرداختند به نحوی که اگر خیانت سران این جریان مهار نمی‌شد جبهه استکبار، افغانستان و سوریه مشابهی را در ایران به وجود می‌آوردند. همچنین باید پرسید این چه نوع «زنده باد مخالف من است» که امثال خاتمی با وجود اذعان درون گروهی به امکان‌ناپذیر بودن تقلب آن هم در حد 11 میلیون رأی مقابل رأی 25 میلیون شهروند ایستادند و تا جایی که می‌توانستند بستر قانون‌شکنی و خشونت را فراهم نمودند؟!رهامی در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره به یارگیری گرفته شدن ناطق نوری و جلسات با وی می‌گوید: همراه تعدادی از اساتید عضو انجمن اسلامی مدرسین ملاقاتهایی با آقای ناطق نوری داشته‌ایم. در قضایای مربوط به آقای روحانی و عارف که قصد داشتیم به اتحاد برسیم، در قالب شورای حکمیت هم خدمتشان رسیدیم. البته خود آقای ناطق نوری اصرار دارند که این جلسات و دیدارها، کار حزبی تلقی نشود. تعبیرشان این است که این دیدارها، دیدارهای طلبگی است(!) و می‌گوید من در جایگاه یک حزب با شما صحبت نمی‌کنم. ما هم به دنبال تجربه و نظرهای ایشان هستیم. نقطه نظرهای ایشان برای ما بسیار مغتنم است.

وی درباره انتخابات سال 92 نیز گفت: در نشست‌هایی که با مجموع اصلاح‌طلبان داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که اگر آقای خاتمی به هر دلیلی کاندیدا نشد، سراغ آقای هاشمی رفسنجانی برویم و اگر ایشان هم به هر دلیلی نیامد، به سراغ آقای ناطق نوری برویم و فکر می‌کردیم که وی می‌تواند به باز شدن به فضای جامعه کمک کند، و به اعتدال سوق دهد...

آقای ناطق اظهار داشتند که تمایلی برای حضور در انتخابات ندارند. جلسات بعدی ما برای رسیدن به ائتلاف بود که در اینجا نظر آقای ناطق نوری هم برای ما مهم بود. ما هم با آیت‌الله هاشمی و هم با آقای ناطق نوری و بعضی از شخصیتهای دیگر ملاقاتهایی داشتیم و همچنین جلساتی با آقایان روحانی و عارف برگزار شد.

رهامی می‌گوید تا 4 روز قبل از انتخابات اصلاح‌طلبان هنوز نتوانسته بودند به جمع‌بندی برسند و عارف و روحانی 11-12 درصد رأی داشتند.

 

 

 

52 میلیارد تومان بودجه به نام امام(ره) به کام فتنه‌گران!

 

 

«بودجه 52 میلیاردی موسسه تنظیم و نشر آثار امام کجا هزینه می‌شود؟» سایت تابناک با طرح این پرسش نوشت: لایحه بودجه سال 94 برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم شد که مرور این بودجه شفاف در حوزه‌های مختلف، با ارقام و کارکردهای مشخصی برای هر رقم و ردیف بودجه همراه است؛ رقم‌هایی که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، مجموعه بودجه این نهادها را با عدد قابل توجه همراه می‌سازند. موسسه تنظیم و نشر آثار امام، یکی از همین مجموعه‌‌ها با بودجه‌ای 52 میلیارد تومانی است.

به گزارش «تابناک»؛ موسسه تنظیم و نشر آثار امام یکی از مجموعه‌‌هایی است که رقم‌های بودجه قابل توجهی را در اختیار دارد و با بودجه‌ای بیش از 53 میلیارد تومان، رقم‌های قابل توجهی را در قالب ردیف‌های مشخصی به خود اختصاص داده که بعید است با کاهش چندانی در رقم نهایی مواجه شود. این بودجه در دو بخش کلی تفکیک شده که رقم 47 میلیارد و 400 میلیون تومان مستقیما برای موسسه تنظیم و نشر آثار امام لحاظ شده و بیش از 5 میلیارد تومان نیز برای پژوهشکده امام(ره) در نظر گرفته شده که زیرمجموعه موسسه تنظیم و نشر فعالیت دارد و البته محل هزینه‌کرد این ارقام مشخص شده است.

اصلی‌ترین ردیف بودجه در بودجه موسسه تنظیم و نشر امام،‌ رقمی معادل 20 میلیارد تومان است که تحت عنوان «برنامه احداث، تامین، نگهداری و اداره اماکن و فضاهای فرهنگی» در نظر گرفته شده و در کنار این رقم، بیش از 10 میلیارد تومان برای «برنامه‌ریزی‌ و ساماندهی اجرای مراسم ملی و مذهبی در کشور»‌در این ردیف بودجه لحاظ شده و همچنین ردیفی تحت عنوان «برنامه حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی - دینی» با رقمی 10 میلیاردی و ردیفی تحت عنوان «برنامه ساختمان‌ها و تجهیزات» با رقمی 2/4 میلیارد تومانی و البته ردیف چهار میلیاردی برای «برنامه توسعه نشر و ترویج کتاب‌خوانی» در نظر گرفته شده که با افزودن به بودجه 5/4 میلیاردی پژوهشکده امام خمینی، رقم کل بودجه موسسه شکل گرفته است.

تابناک اضافه کرد: «برنامه حمایت و هدایت فعالیت‌های فرهنگی - دینی» با بودجه 10 میلیارد و 90 میلیون تومانی است؛‌ جایی که برای «حمایت از سایت پرتال امام خمینی»، رقمی 2 میلیارد و 900 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که با توجه به تولید محتوای اندک این پرتال، جالب توجه است. هرچند اگر در این ردیف 2 سایت نوشته شده که شاید بودجه سایت «جماران» در نظر گرفته شده باشد که در این صورت اگر به صراحت هر دو سایت مطرح می‌شد، به لحاظ بودجه‌نویسی بهتر بود.

آنچه در این گزارش مغفول مانده واگذاری برخی زیرمجموعه مرکز نشر و تنظیم آثار - نظیر سایت جماران - به فتنه‌گرانی است که با اصل انقلاب و خط امام مسئله دارند و عداوت خود را در طول یک دهه گذشته به نمایش گذاشته‌اند.

 

 

 

کاش شیرزاد و زیباکلام از دولت حمایت نکنند!

 

 

«حقیقتاً دکتر روحانی اگر دو تا متحد و طرفدار مانند احمد شیرزاد و صادق زیباکلام داشته باشند به قطع و یقین می‌توانند از حیث برخورداری از دشمن احساس خودکفائی کنند!» داریوش سجادی از همکاران سابق نشریات اصلاح‌طلب و مشاور کروبی با انتشار این تحلیل نوشت: بالغ بر ده ماه از اظهارات دکتر روحانی در اجلاس رؤسای دانشگاه می‌گذرد که طی آن منتقدین مذاکرات اتمی ایران با 5+1 را مشتی «بی‌سواد» قلمداد کردند و متعاقباً از متحدین خود به واسطه عدم ابراز نظرشان در تأیید روند مذاکرات مزبور گلایه کرده و اظهار داشتند «چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان و دانشگاهیان سکوت می‌کنند؟ چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟»

وی می‌افزاید: مع‌الاسف اکنون که با یک تأخیر ده ماه آقایان شیرزاد و زیباکلام در راستای اجابت از درخواست رئیس جمهور سکوت خود را شکستند و به میدان آمدند، دفاع‌شان حکم آن عراده توپی را پیدا کرد که توسط مرد رندی برای ناصرالدین شاه ساخته شد تا قبله عالم بتوانند با اراده ملوکانه از تهران، سن پطرزبورگ را مورد حمله قرار دهند اما در روز امتحان در اولین شلیک در میدان مشق تهران لوله توپ کذائی منفجر شد و چند تن را لت و پار کرد و وقتی ناصرالدین شاه برآشفت و با عصبانیت گفت: «مردک پدر سوخته این که افراد خودمان را لت و پار کرد» و آن نابکار هم زبردستانه پاسخ داد «قربان خاک ‌پای جواهرآسای همایونی‌تان شوم وقتی خودی‌ها را این طور لت و پار کرد مطمئناً الان سن پطرزبورگ کن فیکون شده!»

سجادی می‌نویسد: حالا حکایت آقایان شیرزاد و زیباکلام و ورودشان به معرکه به منظور اجابت از فراخوان دکتر روحانی است که از موضع «اصلاً اتمی کیلو چنده!؟» و «ما رو چه به اتمی!؟» در بیانات‌شان آش را تا آن اندازه شور کردند که روزنامه ایران در مقام سخنگوی دولت مجبور شد به میدان بیاید و به منظور اعلام برائت از هجویات «غضنفران» بنویسد: «اظهارات شیرزاد و زیباکلام ربطی به دولت ندارد و سخنرانان هیچ نسبت رسمی و اسمی به کابینه ندارند. سخنرانان به لحاظ ترکیب و تبار سیاسی یا به جریانات شناسنامه‌دار کشور تعلق دارند یا از کسوت و رتبه استادی دانشگاه برخوردارند... مشی دولت در نقطه مقابل نظرات این سخنرانان قرار دارد و تفکر هسته‌ای دولت بر این اصل استوار است که بهره‌مندی از پتانسیل انرژی هسته‌ای در دنیای فناوری امروز جزو واقعیات غیر قابل اجتناب است.»

همکار سابق نشریات اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: به اعتبار این اجابت نامیمون ظاهراً چنانچه رئیس جمهور تا اطلاع ثانوی خود را کماکان بی‌بهره از چنین حمایت‌های غضنفرگونه نگاه دارند و همان سکوت و عدم فریاد سابق را تحمل کنند سودش از زیانش به مراتب برای ایشان افزون‌تر خواهد بود و به ایشان از قول «ناصرالدین شاه مدل آکتور سینما» بفرمایند: شما بفرمائید همان تأدیب کریم آب منگل را تعقیب فرمائید! مقدرات اتمی را ما خودمان راساً پیگیری خواهیم کرد. نخواستیم حمایت‌تان را!

 

 

 

سلیمانی با بسیج نیروهای مردمی آمریکا را به چالش کشیده است

 

 

پایگاه خبری میدل ایست آنلاین معتقد است فعالیت‌های سرلشگر قاسم سلیمانی نفوذ منطقه‌ای ایران را بالا برده است.

این پایگاه خبری در یادداشتی نوشت: حضور «حاج» قاسم سلیمانی در بغداد یا هر منطقه‌ای در داخل عراق تعجب‌برانگیز نیست و مشاهده او به همراه جمعی از افسران، همراهان و مشاورانش حتی در داخل منطقه محافظت شده «خضرا» به امری عادی و معمولی بدل شده است... سلیمانی همچنان با نیروهای میدانی و بسیج مردمی در عراق کار می‌کند.

میدل ایست آنلاین در ادامه مدعی شد: سلیمانی در جریان مذاکرات هسته‌ای در عمان و وین برای رسیدن به توافق تاریخی بین تهران و شش کشور مذاکره‌کننده، «به عمد و با شمار بسیار اندکی از همراهان خود در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و در داخل منطقه خضرا، پیاده‌روی کرد.» به گفته منابع بلندپایه، سلیمانی دو بار از مقابل سفارت آمریکا پیاده عبور کرد که بار اول در روز آخر مذاکرات عمان و بار دوم در آخرین روز مذاکرات وین بود. تهران می‌خواهد این پیام شفاف را به آمریکا برساند که هر جا نیروهای شما حضور داشته باشند ما هم هستیم.

در پایان این تحلیل آمده است: ناظران غربی می‌گویند که اصرار یاران سلیمانی در انتشار تصویر وی، طرحی سازمان یافته از سوی سازمان اطلاعات سپاه قدس از طریق پایگاه‌های اجتماعی است تا بر اساس آن، از فضای قومیتی حاصل از اقدامات تروریست‌های داعش در عراق استفاده کنند، به طوری که محبوبیت حاج سلیمانی و «حاج هادی» (العامری، فرمانده سپاه بدر) به طور بی‌سابقه‌ای در داخل کشورهای محور مقاومت یعنی عراق، لبنان، یمن و سوریه بالا رفته است. ارتباط و دوستی قوی، «حاج» هادی و «حاج» قاسم را به هم نزدیک کرده است.

 

 

 

نگرانی آل‌سعوداز نزدیکی حماس به ایران

 

 

مقام‌های دستگاه اطلاعاتی عربستان اخیراً و در پی سفر هیئتی از جنبش حماس به تهران، با رهبران این جنبش تماس برقرار کرده و در خصوص نزدیک شدن به ایران به آن‌ها هشدار دادند.

پایگاه خبری الرأی که از جمله پایگاه‌های خبری نزدیک به حماس است، به نقل از برخی منابع فلسطینی و عربی در کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت: عربستان در این تماس‌ها در مورد روابط حماس با ایران سؤال کرده و گفته‌اند که چرا حماس پس از سردی روابط پذیرفته که دوباره به ایران روی بیاورد؟

براساس اعلام این منابع، عربستان از سیاست خارجی جنبش حماس و روی‌آوردن به سوی ایران ابراز خشم کرده و از حماس خواسته ارتباط‌های خود را به طور کامل با ایران قطع کند تا عربستان در مقابل با اعمال نفوذ و فشار، محاصره نوار غزه را لغو کند.

پس از ایجاد بحران و جنگ در سوریه که به واسطه تحرکات عربستان و ترکیه صورت گرفت، حماس از محور مقاومت زاویه پیدا کرد و به ترکیه و قطر نزدیک شد اما همین کشورها در جنگ 51 روزه ثابت کردند که در محور آمریکا و اسرائیل ایستاده و هیچ کمکی به مقاومت فلسطین نخواهند کرد.

در همین زمینه پایگاه اینترنتی «الدستور» اردن نوشت: در پی چرخش کادر سیاسی رهبری حماس در مواضع خود نسبت به ایران، گردان‌های القسام نیز به سمت ایران متمایل شده‌اند و این چرخش در کل نشان از تغییر اولویت‌ها و اهداف حماس دارد.

این پایگاه اینترنتی در نوشته‌ای با عنوان «متشکریم ایران» یادآور شد، گردان‌های القسام دریافتند که برای ادامه مقاومت در نوار غزه، از حمایت سیاسی و معنوی قطر و ترکیه چیزی عایدشان نمی‌شود و آنگونه که یکی از مسئولان نظامی و سیاسی این تشکیلات به تازگی وعده داده بود موفق به پیاده کردن «الگوی مقاومت» مورد نظر خود در کرانه غربی و شهر بیت‌المقدس نخواهند شد بنابراین تصمیم به چرخش به سمت ایران گرفتند.

الدستور می‌افزاید: در آیین‌های سالگرد تشکیل حماس و در مانور گردان‌های القسام، پرچم‌ها و نوشته‌ها همگی حاوی شعارها و مطالب تقدیر و تشکر از ایران و حمایت مالی، نظامی، آموزشی و این کشور از گردان‌های القسام بود به نحوی که گویی تمام این مراسم فقط به خاطر تشکر از ایران برپا شده بود.

الدستور می‌نویسد: به نظر می‌رسد که حماس و مشخصاً گردان‌های القسام و چهره‌های سیاسی شاخص این گروه به این باور رسیده‌اند که روابط منحصر به فرد با آنکارا و دوحه هیچ ثمری برایشان ندارد، درست است که حماس نیاز به حمایت سیاسی معنوی دارد ولی برای روشن ماندن مشعل مقاومت به چیزی بیشتر از احساسات، عواطف و سخنرانی‌های پرشور و کمک‌های مالی دوحه نیاز دارد که در اثر فشارهای بین‌المللی و منطقه‌ای و مصلحت‌اندیشی قطر رو به کاهش می‌رود. به نظر می‌رسد حماس به این جمع‌بندی رسیده که روابط خود را با تهران بازسازی کند. سفر کادر رهبری حماس از دوحه به تهران نیز گواهی بر این مدعاست، نتیجه این سفر هم تجلی شعارهای تقدیر از ایران در مراسم سالگرد تشکیل حماس بود.

منبع : کیهان

 ادامه در صفحه بعدی ...

_________________________________________

 


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 9:38 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

رفراندوم هسته ی 

جناب آقای  رئیس جمهور طی سخنرانی که داشتند به دوچیز در کنارهم اشاره کردند، ایشان از یک سو گفتند سانتریفیوژ آرمان نیست و از سوی دیگر از اجرای یک رفراندوم سخن به میان راندند که تجمیع این دو عبارت، یک نتیجه ی واحد را در اذهان مستمعین خارجی و داخلی ایجاد کرد و آن هم رفراندوم هسته ای بود. ای مسئله به لحاظ حقوقی بحث خودش را دارد که افراد و رسانه های دیگر به تفصیل به آن پرداخته اند و مختصرش این که اساساً چنین رفراندومی در صلاحیت دولت نیست و اما بحث اصلیم از دیدگاه غیرحقوقی و سیاسی است که تقدیم می گردد:

 

تناقض بزرگ: پیشنهاد رفراندوم هسته ای اینقدر با مواضع قبلی دولت در تضاد است که به عنوان اولین مسئله به آن می پردازم. کسانی که یکسال و اندی مردم و نماینده هایشان را از مذاکرات هسته ای بی خبر گذاشتند و ایشان را از لبو فروش تا راننده تاکسی و استاد دانشگاه مورد هتک حرمت قرار دادند، امروز همان مردم را برای حضور در رفراندم هسته ای که همه ی اخبارش را سانسور و منتقدانش را مزدور معرفی نموده اند فرا می خوانند!

 

چرایی سانسور مذاکرات هسته ای: یکی از سیاستهای این دولت سوءاستفاده از مردم به بهانه ی دموکراسی است، ایشان برای این که رأی و نظرم مردم را آنچنان که می خواهند جهت دهی کنند ایشان را از مسائل مهم کشور ناآگاه نگاه می دارند تا در گاه نیاز، با استفاده از احساسات پاکشان، ایشان را به پشتوانگی طرح هایشان بکشانند که البته مردم هرگز اینقدر ساده نبوده و نیستند.

 

تحریف شعار تدبیر:‌ شعار اساسی قبل از انتخابات و بعد ازانتخابات جناب روحانی این بوده است که این دولت بدون این که چرخیدن سانتریفیوژها را متوقف کند، تحریم های ناعادلانه را پایان خواهد داد ولی اینک که از تحقق شعارشان ناامید شده اند، تدبیرشان به متوقف کردن سانتریفیوژها محدود شده است، گویا کفگیر تدبیرشان به ته دیگ شان خورده باشد.

 

حق انتخاب یا ظلم بزرگ: وقتی دولت بحث از رفراندوم هسته ای می کند یعنی مردم بین دوچیز باید یک انتخاب مهم کنند، شاید در ظاهر این مسئله یک حق انتخاب و امتیاز باشد ولی وقتی یک طرف چرخیدن سانتریفیوژ باشد و طرف دیگر تعطیلی تحریم باشد عملاً جناب روحانی مردم را بین دو حق اساسی شان مخیر کرده که تنها یکی را انتخاب کنند، لذا این رفراندوم اساساً در جهت حق انتخاب تلقی نمی شود.

 

مقصر رفع نشدن تحریم دولت نیست:‌ یکی از اهداف رفراندوم انداختن توپ در زمین مردم است، دولت وقتی نمی تواند هم تحریم را رفع کند و هم هسته ای را حفظ کند ترجیح می دهد توپ را در زمین مردم بیندازد تا فردا از خودش دفاع کند که اگر مردم و یا نظام می گذاشتند هسته ای متوقف شود ما هم تحریم ها را رفع می کردیم ولی حالا که مردم یا نظام چنین مجوزی برای تعطیلی سانتریفیوژ صادر نکرده اند پس خودشان مقصر مشکلات کشور تلقی خواهند شد و حق اعتراض هم نخواهند داشت.

 

سناریوی حذف حق هسته ای:‌ در حالی که آقایان زیباکلام و شیرزاد چندی پیش اساس نیاز کشور به انرژی هسته ای را به چالش کشیدند، همه منتظر بودند تا دولت با توجه به تعهداتش به مردم بیاید و این ادعاها را رفع کند اما طرح بحث رفراندوم هسته ای عملاً نشان داد که دولت چندان هم با آقایان زیباکلام و شیرزاد ناهماهنگ نبوده است به خصوص که در همین مدت نیز توان موشکی را زیر سوال بردند و عملاً این مسائل همگی در یک سناریوی هدفمند به نظر می رسند و حتی می توان تمدید 7 ماهه مذاکرات هسته ای را در راستای بسترسازی برای تحقق شروط آمریکا برآرود نمود، به نظر می رسد عزم دولت به این مسئله بیش از جدیت شان در مذاکرات هسته ای متمرکز شده است.

 

تحریف شعار، به بهانه مردم، فشار به نظام: جناب روحانی رأی مردم را بهانه ای برای تحمیل نظراتشان به نظام می دانند و حال این که رأی مردم به ایشان دقیقاً در همان راستای ادعاهایشان در مناظرات انتخاباتی است، ایشان بارها و بارها به مردم قول دادند که هم حق غنی سازی و هم حذف تحریم ها را به عنوان یک حقوق دان کارکشته و دیپلمات به ثمر خواهند رساند، جناب روحانی باید توجه کنند که اینک بابت شعار و قولی که به مردم دادند باید به مردم و نظام پاسخگو باشند، نه این که قولشان را تحریف کنند و نظام را به این تحریف ملزم بدانند و مردم را هم به آلت دست خود تبدیل کنند./saba

 


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 9:15 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

منابع خبری از آلوده شدن نرم افزار واتس اپ به یک بدافزار خبر دادند.

فقط کاربران واتس آپ بخوانند

به گزارش نیوز، تاکنون رسوایی های زیادی در خصوص نرم افزارواتس اپ فاش شده اما ساعاتی پیش شرکت امنیتی کسپراسکای اعلام کرد این نرم افزارهمراه خود یک بدافزار مخرب را به دستگاه های کاربرانش منتقل می کند.

 

بر اساس گزارش های این شرکت ، بد افزار مذکور می تواند وارد تمام دستگاه های اندروید ، ویندوزفون و دستگاه های جیلبرک شده با سیستم عامل iOS شود.

 

اطلاعات به دست آمده از این بدافزار مخرب که “آغازگر – اطلس ابری” نام گرفته نشان می دهد که داده های به سرقت رفته از قربانیان خود را در فضای ابری “کلودمی” ذخیره می کند.

 

این بدافزار بسیار پیچیده است و با هدف حمله به اشخاص مهم ، ارگان های نظامی و دستگاه های تجاری و دیپلماتیک طراحی شده و با بروزرسانی نرم افزار پیام رسان واتس اپ وارد دستگاه قربانی می شود.

بررسی ها نشان می دهد که این بدافزار در دستگاه های اندرویدی کلیه مکالمات قربانی را ضبط کرده و به فایل MP4 تبدیل می کند و به سرور مورد نظر خود ارسال می نماید.

 

کسپراسکای از کلیه کاربران واتس خواسته به هیچ عنوان و حتی از طریق فروشگاه های رسمی ویندوز فون ، اندروید و آی او اس این نرم افزار را بروز رسانی نکنند.


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 8:45 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ شنبه 93/10/20 ] [ 1:3 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب