سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 


[ سه شنبه 95/4/15 ] [ 10:22 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ سه شنبه 95/4/15 ] [ 10:20 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

حرف های زیادی از بهترین روان شناسان غرب و شرق در رابطه با رسیدن به آرامش

 متأسفانه دنیای امروز برای خیلی از ما آدم ها، جوان هایی که باید با نشاط و سرحال زندگی کنند شده پراز استرس و تشویش و مقدار بسیار زیادی از این استرس ها هم به واقع ناشی از نوع نگرش و سبک زندگی هایمان است.


رسیدن به آرامش

حرف های زیادی از بهترین روان شناسان غرب و شرق در رابطه با رسیدن به آرامش، رهایی از نگرانی ها و ...شنیده و خوانده ایم اما باید این نکته را نیز توجه داشته باشیم، آن چه روان شناسان در بسیاری از گفته ها و کتاب های خود مطرح می کنند، بیشتر به جنبه های علل و اسباب مادی تکیه دارند و از هدف آفرینش و آفرینند? آن غافل هستند و این امر باعث شده که روان شناسی، علی رغم پیشرفت آن چنانی خود، هنوز در حل مشکلات جدی بشر ناتوان باشد. لذا در سال های اخیر شاهد این هستیم که برخی از آنها به سوی درمان با معنویت و خدا روی آورده اند.
اما غافل از این که بهترین تعالیم روان شناسی را دین مبین اسلام سال ها قبل به صورت درست و واقعی بیان نموده است.
در حدیثی به نقل از حذیفه منقول است که: «کان رسول الله (صلی الله و علیه و آله) اذا حزبه أمر فزع إلی الصلا  »
حضرت فرمود هر گاه امری بر پیامبر (صلی الله و علیه و آله) سخت می آمد به نماز می ایستاد

امروزه نیز برخی از دانشمندان و روان شناسان به این عقیده رسیده اند که کسی که واقعا معتقد به مذهب است هرگز گرفتار امراض عصبی نخواهد شد [رویکردی انتقادی به خواستگاه دین از نگاه فروید، غلام حسین توکلی] و خود از مبلّغان معنویت گشته اند. اما باید توجه داشت که آنها ما را از آن جهت به دینداری تشویق نمی کنند که به خدا ایمان آورده، موحد شویم و به حساب و کتاب آخرت اعتقاد پیدا کنیم و از آتش جهنم آن دنیا رهائی یابیم، بلکه برای نجات از آتش جهنم این دنیا (یعنی جهنم بیماری های روان تنی مثل زخم معده و اختلال های عصبی و روانی و جنون) است که گرویدن به معنویت را سفارش می نمایند.
ویلیام جیمز، پدر روان شناسی علمی، در نامه ای به یکی از دوستانش نوشته که: «هر چه بیشتر از سال های عمرم می گذرد کمترمی توانم بدون اعتقاد به معنا و دین زندگی کنم». وی در جائی دیگر چنین می نویسد: «ایمان یکی از نیروهائی است که بشر به مدد آن زندگی می کند و فقدان کامل آن در حکم سقوط بشر است.» [آئین زندگی، دیل کارنگی]
چرا ایمان به دین تا این درجه آرامش و خونسردی و شکیبائی به ما می بخشد؟
راه  کارهایی برای کنار آمدن با استرس
همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ بهترین راه پیشگیری که قرآن بیان می کند، تغییر در نگرش  و رویت انسان به هستی و خود است. وقتی انسان نگرشی صحیح در این حوزه ها داشته باشد، به طور طبیعی هیچ عاملی نمی تواند او را دچار اندوه و اضطراب کند.

راه  های کنار  آمدن با استرس به شما کمک می  کند تا احساس بهتر و شفاف  تری نسبت به خودتان و اطراف تان داشته باشید. مخصوصا زمانی که شغل پر استرسی دارید و فشارهای دو چندانی در زندگی تحمل می  کنید. پایین آمدن سطح استرس  می  تواند به پایین   آوردن میزان فشار خون و قند خون شما نیز کمک کند و اتفاقا راه کنار آمدن با آن چندان سخت نیست. فقط کافی است زمانی که ذهنتان دچار استرس می شود (و البته چه بهتر و شایسته اینکه همیشه)، این نکات را به خاطر بیاورید...
خدا را بسیار یاد کنید

یکی از راه های درمان سریع و اورژانسی اندوه و اضطراب این است که دل فارغ و تهی شده را به سرعت با یاد و ذکر الهی پر کنیم؛ زیرا وقتی چیزی از ما گرفته می شود، به همان میزان یک منطقه فراغ و خالی در دل ما ایجاد می شود، که می بایست آن را پر کرد.
از نظر قرآن بهترین چیزی که می تواند به سرعت آن منطقه فراغ و خالی را پر کند، یاد خدا و ذکر الهی است که آرامش بخش است.
خداوند در آیه 10 سوره قصص می فرماید که دل مادر موسی (علیه السلام) فارغ و تهی شد و همین مساله موجب تلاطم روحی و روانی اش شده به گونه ای که اگر خداوند نبود ممکن بود که مساله مادر شدن را افشا کند و اسرار را هویدا سازد. اما خداوند این کشتی طوفان زده و تهی و فارغ شده از موسی (علیه السلام) را با طناب و لنگر وحی و ذکر محکم و استوار ساخت و اجازه نداد آن اندوهی که بر جانش آمده و اضطرابی که بدان گرفتار شده باقی بماند بلکه آن را بر طرف کرد.
بنابر این یکی از مهم ترین قواعدی که می تواند آدمی را بر اضطراب ها و استرس های زندگی فائق آورد و بر آن پیروز کند؛ بله درسته! یاد خدا را عامل آرامش روانی است: "ألَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبِ؛ با یاد خدا دل   ها آرامش می   یابد".[رعد، آیه 28]
درمان اضطراب و استرس بدون دارو
یکی از مهم ترین قواعدی که می تواند آدمی را بر اضطراب ها و استرس های زندگی فائق آورد و بر آن پیروز کند؛ بله درسته! یاد خدا را عامل آرامش روانی  است: "ألَا بِذِکْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبِ؛ با یاد خدا دل   ها آرامش می یابد".[رعد، آیه 28]

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است؛ بهترین راه پیشگیری که قرآن بیان می کند، تغییر در نگرش و رویت انسان به هستی و خود است. وقتی انسان نگرشی صحیح در این حوزه ها داشته باشد، به طور طبیعی هیچ عاملی نمی تواند او را دچار اندوه و اضطراب کند.
اگر انسان ها بدانند که موجودی فقیر در ذات هستند (فاطر، آیه 15) و هیچ چیز در وجودشان یا بیرون از وجودشان مال آن ها نیست، بلکه خودشان و همه هستی مال خداوند است؛ در این صورت دیگر برای خودشان، هیچ دارایی را فرض نمی کنند که بدان دلبسته و علاقمند شوند و یا از دست دادن آن را امری غیر طبیعی بشمارند و سپس دل نگران شده و یا مضطرب از دست دادن باشند و یا آن که از دست دادن آن موجب اندوه ایشان شود؛ چرا که اینان وجود خودشان و همه دارایی های خودشان را از آن خداوند می دانند و خود را امانت داری بیش نمی دانند که پس از مدتی می بایست آن را به صاحب مال بازگردانند و امانت را ادا نمایند. (فاتحه الکتاب، آیه 3، نساء، آیه 58؛ و آیات دیگر)
اما وقتی انسان خود را مالک جان و چیزهای دیگر بداند و یا به دارایی که در اختیارش به عنوان امانت است، دلبسته و علاقه مند شود، هنگامی که آن امانت گرفته شود، این تعلقات و دلبستگی ها او را همان طور که شاد کرده وقتی از دست می رود اندوهگین می سازد.
نماز نقش مهمی در آرامش دارد

خداوند در قرآن می فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ» [بقره/277]
کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کردند و نماز برپا داشته و زکات داده اند، پاداش آنان نزد پروردگارشان برای آنان خواهد بود؛ و نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند.
در حدیثی به نقل از حذیفه منقول است که: «کان رسول الله (صلی الله و علیه و آله) اذا حزبه أمر فزع إلی الصلاه» حضرت فرمود هرگاه امری بر پیامبر (صلی الله و علیه و آله) سخت می آمد به نماز می ایستاد. [تفسیر قرآن عظیم (ابن کثیر) و ایشان به نقل از طبری ج 1، ص 298]
به امید آنکه با در نظر داشتن نسخه های الهی و اهل بیت علیهم السلام، زندگی هایی سرشار از آرامش و سعادتمندی داشته باشیم.


[ سه شنبه 95/4/15 ] [ 10:16 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

کانال تلگرامی

هنگامی که سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا می‌کند، یا ترافیک اینترنت...

به نقل از "ندای یک بسیجی": اگر اهل گشت و گذار در دنیای وب و کانال‌های تلگرامی باشید به احتمال زیاد پست‌هایی با عناوین هک وای‌فای را مشاهده کرده‌اید. برخلاف تبلیغات هک تلگرام که از ریشه دروغ و به نوعی یک کلاه برداری محسوب می‌شوند، نفوذ و گذر از رمز عبور وای‌فای امکان‌پذیر است و تنها با یک لمس و حتی بدون نیاز به دسترسی روت می‌توان به اکثر مودم‌های وای‌فای نفوذ کرد. استفاده از این برنامه‌ها که هم از طریق لپ تاپ و هم از طریق موبایل امکان‌پذیر است در یکی دو ماه اخیر به شدت رواج یافته است به طوری که بارها از نزدیک مشاهده کرده‌ایم که شخصی با افتخار عنوان می‌کند که مودم همسایه را هک کرده و در حال استفاده‌ی رایگان از اینترنت آن شخص است. از مسائل اخلاقی و اینکه آیا این موضوع تفاوتی هم با دزدی و سرقت از مردم دارد که بگذریم به بحث پیشگیری و بستن این راه‌های نفوذ خواهیم رسید. خوشبختانه راه حل‌های تضمینی و صددرصدی برای مقابله با این افراد سواستفاده گر وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با دو مورد از مهمترین آن‌ها آشنا کنیم.
آیا شخص غیرمجازی به مودم شما متصل است؟


هنگامی که سرعت اینترنت به شدت کاهش پیدا می‌کند، یا ترافیک اینترنت زودتر از همیشه به اتمام می‌رسد، معمولا کاربران انگشت اتهام را به سوی شرکت ارائه‌دهنده برده و آن را از موارد فنی می‌دانند. اما در برخی موارد نیز این اتفاقات به دلیل دسترسی غیر مجاز افراد سودجو به اینترنت شما خواهد بود. Fing Network Tools اپلیکیشنی است که امکانات بسیار متنوعی را در زمینه‌ی آنالیز شبکه و مودم در اختیار شما قرار می‌دهد که یکی از این ابزارها، نمایش دستگاه‌های متصل به مودم شما بوده که می‌توانید به کمک آن، هر ابزاری که به مودم شما متصل شده است مانند گوشی، کامیپوتر، پرینتر و ... را مشاهده کنید.

روش اول (مقابله با روش‌هایی که تاکنون رواج یافته اند)

مقدمه: اپلیکیشن‌هایی که با عنوان هک وای‌فای منتشر شده‌اند قادر به اتصال بدون رمز به تمام مودم‌ها نخواهند بود بلکه مودم‌هایی بیشتر قربانی این روش می‌شوند که رمزنگاری مودم خود را روی حالت‌های قدیمی قرار داده‌اند. برای مثال در مودم Tp-Link شما در بخشی که برای Wireless رمز عبور تعیین می‌کنید با بخشی مواجه خواهید شد که نوع رمزگذاری مودم را مشخص می‌کند. معمولا از آنجایی که کاربران عادی اطلاعات چندانی از این موضوع ندارند نحوه‌ی رمزگذاری را روی حالت پیش‌فرض قرار می‌دهند در حالی که اکثر این حالت‌ها توسط اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای ذکر شده قابل نفوذ خواهند بود. امن‌ترین روش رمزگذاری در حال حاضر WPA2-PSK است که با قرار دادن رمزگذاری مودم روی این حالت می‌توانید از نفوذ نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اپلیکیشن‌های موبایل جلوگیری کنید. در هنگام نوشتن این مقاله از چندین اپلیکیشن مختلف استفاده کردیم و هیچکدام موفق به اتصال بدون رمز عبور به مودمی که با الگوریتم WPA2-PSK رمزگذاری شده بود نشد.

آموزش: برای انجام این امر کافیست تا با ثبت‌ای پی 192.168.1.1 در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود به دنبال  Authentication Type بگردید. این بخش همان رمزگذاری مودم شما خواهد بود که باید روی منوی کشویی مقابل آن کلیک کنید و حالت رمزگذاری را روی WPA2-PSK قرار دهید. اگر این بخش از قبل روی WPA2-PSK تنظیم شده بود نیازی به دستکاری و تغییر مجدد آن نیست.

توجه: البته صحت این موضوع همیشگی نخواهد بود و ممکن است در آینده اپلیکیشن‌های جدیدتری منتشر شوند که توانایی شکستن رمزگذاری WPA2-PSK را نیز داشته باشند. با این وجود در زمان حال می‌توانید با انجام اینکار امنیت مودم خود را به بالاترین حد ممکن از لحاظ رمزگذاری برسانید. اما اگر قصد این را دارید که یک بار برای همیشه خیال خود را از هرگونه نفوذ های این چنینی راحت کنید به سراغ روش دوم بروید.

 
روش دوم (جلوگیری از هرگونه نفوذ)

مقدمه: روش پیش رو امن‌ترین روش رمزگذاری مودم‌ها محسوب می‌شود اما با این حال هنوز هم یک قفل و رمز محسوب می‌شود و همانطور که می‌دانید هیچ قفل یا رمزی تا ابد غیرقابل نفوذ نخواهد ماند. در روش دوم ما از MAC Address Filter استفاده خواهیم کرد. استفاده از این ویژگی مانند آن است که یک 4دیواری بدون هیچ در و پنجره‌ای در اختیار داشته باشید که این موضوع خطر یا احتمال نفوذ افراد خارجی به داخل را نزدیک به صفر می‌کند. در این روش شما MAC Address موبایل و دستگاه‌هایی که در خانه با آن‌ها به مودم متصل هستید را (برای مثال لپ تاپ و گوشی افراد خانواده) برای مودم تعریف می‌کنید و تنظیمات آن را طوری قرار می‌دهید که هیچ دستگاه دیگری به مک آدرس متفاوت توانایی وصل شدن به مودم را نداشته باشد. انجام این روش قطعی‌ترین راه برای جلوگیری از هرگونه نفوذهای این چنینی به وای‌فای است و انجام آن می‌تواند یک بار برای همیشه خیال شما را از عدم وجود مهمانان ناخوانده در اتصال اینترنتی راحت کند. (این امر مودم را نفوذناپذیر نمی‌کند بلکه بنبستی برای روش‌های پخش شده‌ای است که مورد خطاب این مطلب هستند)

آموزش رفتن به بخش مورد نظر: برای انجام این امر کافیست تا با ثبت‌ای پی 192.168.1.1 در مرورگر به تنظیمات مودم خود وارد شوید. سپس به بخش Interface Setup و سپس تب Wireless بروید. در صفحه‌ای که بارگذاری می‌شود مشاهده خواهید کرد که ابزار Wireless MAC Address Filter روی حالت Deactive قرار دارد. کافیست تا آن را روی Active قرار دهید و سپس در باکس‌های پایینی، در هر سطح مک آدرس یکی از دستگاه‌های مورد تایید خود را وارد کنید. برای آگاهی از مک آدرس لپ تاپ یا گوشی‌های خود می‌توانید به این شیوه عمل کنید:

آموزش دستیابی به مک‌آدرس: به بخش Setting گوشی مورد نظر و سپس About Device و بعد از آن Status وارد شوید. لیستی از اطلاعات مختلف قابل مشاهده خواهد بود که یکی از آن‌ها با عنوان Wi-Fi Mac Adress نمایش داده شده است. آدرسی که در مقابل این گزینه نوشته شده همان مک آدرس دستگاه خواهد بود. کافیست تا آن را در باکس مک آدرس‌های مجاز وارد کنید. نحوه‌ی دسترسی به مک آدرس در لپ تاپ‌ها نیز (ویندوز) به این صورت است که ابتدا وارد بخش CMD شده و سپس دستور ipconfig/all را وارد کنید و در میان اطلاعات نمایش داده شده مک آدرس را پیدا کنید.

توجه: احتمالا با مطالعه‌ی بخش بالا متوجه این نکته شدید که با انجام این روش تنها گوشی و دستگاه‌های شخصی شما قابلیت اتصال به مودم را خواهند داشت و در صورتی که میزبان یک مهمانی باشید و افراد حاضر در خانه قصد اتصال به مودم را داشته باشند حتی با دانستن رمز عبور موفق به اتصال نخواهند شد. این موضوع به سادگی قابل رفع شدن است. کافیست تا در این مواقع به تنظیمات مودم رفته و حالت MAC Address Filter را مجددا روی Deactive قرار دهید تا در ساعاتی که مهمانان شما در منزل شما حضور دارند چنین محدودیتی برای آن‌ها وضع نشود. سپس می‌توانید بعد از پایان مهمانی دوباره این ویژگی را فعال کنید. این امر ممکن است کمی وقت‌گیر به نظر برسد اما انجام آن چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و قطعا امنیتی که از این روش نصیب کاربر خواهد شد ارزش آن چندثانیه‌ها را خواهد داشت.

طبقه بندی: آموزش و ترفند،
برچسب ها:هک وای فای، آموزش هک وای فای، آموزش هک wi fi،


[ سه شنبه 95/4/15 ] [ 10:12 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب