سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

داعش

چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟ + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: در تحولات میدانی نقش غرب و در راس آن آمریکا آنچنان برجسته نیست و سقوط "رمادی" با وجود نزدیکی پایگاه آمریکایی "الاسد" به این شهر نشان دهنده ناتوانی آمریکا و بلوک غرب در مقابل تروریست‌های داعش است.

 

**مخالفت آمریکا و انگلیس و فرانسه با نظام سوریه

کشورهای بلوک غرب و در راس آن آمریکا انگلیس و فرانسه به دلیل مخالفت با نظام قانونی "بشار اسد" تلاش کردند تا به هر نحوی شده با تقویت گروه‌های تروریستی در عرض 6 ماه نظام قانونی سوریه را سرنگون کنند و در این پروسه صدها تن سلاح و صدها میلیون دلار پول در اختیار تروریست‌ها قرار دارند و همین موضوع موجب گسترش تروریسم تکفیری داعش شد.


امپریالیسم بین‌الملل با رهبری آمریکا هنگامی که مشاهده کرد نظام قانونی "دمشق" سقوط نمی‌کند و داعش به صورت لجام گسیخته به سمت مرزهای همپیمانان آن‌ها در حرکت است سراسیمه ائتلاف ضد داعش را تشکیل داد.
چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش

این ائتلاف متشکل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، کشورهای عضو اتحادیه عرب از جمله : عربستان، اردن، امارات عربی متحده، آلبانی، استرالیا، کرواسی، قبرس، دانمارک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، اردن و ... بود که صدها سورتی پرواز در شمال عراق و استان "رقه" انجام داد اما موفقیت ناچیزی کسب کرد و ضمنا اسیر شدن "معاذ الکساسبه" و سوزاندن او توسط داعش نشان داد که غرب بیش از پیش در مقابل تروریست‌های تکفیری ناتوان است و ائتلاف ضد داعش موفقیت آمیز نبوده است. 




چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش


چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش

چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش





**سردار انصاری: هدف ائتلاف ضد داعش ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی است

سردار انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   درباره ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: ائتلاف ضد داعش در حقیقت برای ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی است.  
 
وی با اشاره به ایجاد داعش توسط استکبار جهانی اضافه کرد کرد: هدف از ایجاد داعش سرگرم کردن کشورها است تا رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد.  
 
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که دشمنان همه این کارها را انجام داده‌اند تا در منطقه حضورشان را بیشتر کنند.


**الاوسی: آمریکا می‌خواهد سیاست‌هایش را بر منطقه خاورمیانه تحمیل کند

"علی رمضان الأوسی"مدیر مرکز مطالعات"جنوب عراق"، با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای آمریکا و متحدانش در مبارزه با تروریسم در منطقه خاورمیانه گفت: آمریکا اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کند و می‌خواهد سیاست‌هایش را بر منطقه خاورمیانه تحمیل کند. لذا ملاحظه می‌کنید که به بهانه‌ مبارزه با تروریسم، خاک برخی از کشورها را بمباران می‌کند این در حالی است که پیش از این برخی از گروهک‌های تروریستی از حمایت آمریکا برخورد بوده‌اند.

 
وی هدف اصلی حملات ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه را تلاش برای تجزیه کردن عراق و ضربه زدن به محور مقاومت خواند و افزود: از جمله اهداف دیگر ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با گروهک تروریستی داعش می‌توان به"استفاده از موضوع داعش به عنوان برگی در مذاکرات هسته‌ای ایران" و "القای ترس و نگرانی به دولت‌های عربی بویژه حکومت‌های عربی حاشیه خلیج فارس" اشاره کرد.
 
این استاد عراقی دانشگاه لندن در پاسخ به سوالی درباره حملات هوایی ائتلاف ضدا داعش در سوریه گفت: ائتلاف بین‌المللی در سوریه، تأسیسات زیربنایی  این کشور و منهدم کردن ثروت‌های نفتی آن را به عنوان یک هدف دنبال کرده و در آینده چه بسا ارتش این کشور و مقرهای فرماندهی آن را هدف قرار دهد.




**نوری المالکی: ائتلاف ضد داعش فقط 10 درصد مفید بود

نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق درباره عملکرد ائتلاف ضد داعش عنوان داشت: حملات ائتلاف بین المللی به مواضع داعش، فقط ده درصد فایده داشته است. 

وی در ادامه  تاکید کرد: عراق به حضور نیروهای بیگانه در خاک خود نیاز ندارد، به خصوص اینکه از توانایی کافی برای مقابله با تهدیدهای داعش یا سایر گروه ها برخوردار است. 
 
وی  در بخشی دیگر از سخنانش درباره تبعات ادامه بحران سوریه گفت: ادامه بحران سوریه، همه منطقه را به آتش خواهد کشید و از بین بردن داعش در عراق، به پایان بحران در سوریه بستگی دارد.



**شکست دکترین تحمیل خواسته غربی‌ها

غرب با استفاده از حملات هوایی از طریق دکترین "تحمیل خواسته" قصد داشت در مقابل تروریست‌ها بایستد که در طی یکسالی که این ائتلاف تشکیل شده به توفیقاتی آنچنانی دست نیافتند نه تنها موفق نبودند بلکه با کمک‌های تسلیحاتی (عمدی یا سهوی) به گسترش داعش در  "شامات" و "عراقین" کمک کردند و لذا این یکی از مهمترین دلایل ذلت غرب و اظهار عجز آنها در برابر داعش است.





چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش






**سردار جوانی: ائتلاف ضد داعش تاکتیکی و دروغ استسردار "یدالله جوانی" مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛  درباره نقش مضر آمریکا در منطقه خصوصاً در عراق و سوریه و ائتلاف ضد داعش اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که اساساً نقش آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها و متحدان آن‌ها و برخی کشورهای منطقه در ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی بنیاد گرا بوده و آن‌ها به دنبال یک سری اهداف راهبردی، تروریسم را در منطقه ایجاد کرده‌اند.
 

وی افزود: رویکرد استکبار دامن زدن به اختلاف‌افکنی، جنگ فرقه‌ای و به راه انداختن حمام خون از طریق مسلمان‌کشی است و در سوریه تروریسم را به دو دسته خوب و بد تقسیم‌بندی کرده‌اند.
 

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش مضر ائتلاف ضدداعش در کنترل این گروه تروریستی تصریح کرد: اساس این ائتلاف تاکتیکی بوده و یک دروغ محض است و با انجام حرکات (بمباران‌های) نمایشی سعی دارند خود را موجه جلوه دهند.




چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟ + تصاویر

 


***ائتلاف ضدداعش به دنبال گرفتن امتیاز از دولت عراق است
 
سردار جوانی ادامه داد: ائتلاف ضدداعش در عراق به دنبال این است که به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی از دولت عراق امتیاز بگیرند و خود عراقی و خود عراقی (دولت، ملت و ارتش این کشور) به خوبی متوجه این شده‌اند.
 
وی با اشاره به رفتار دوگانه استکبار در قبال تروریسم اظهار داشت: استکبار جایی که به نفعش باشد، داعش را بمباران می‌کند و در جای دیگر از داعش به عنوان ابزار استفاده می‌کند.
 

***آمریکا از داعش برای پیشروی مقاصد خود استفاده می‌کند
 
سردار جوانی با اشاره به اهداف پشت پرده استکبار از ائتلاف ضدداعش گفت: مدیریت داعش و استفاده ابزاری از این گروه تروریستی برای پیشروی مقاصد خود از جمله این اهداف است.



**شکست نظامیان آمریکایی در تحولات میدان عراق

دلیل دیگری که نشان می‌دهد غرب در مقابل داعش عاجز و ناتوان است اینکه در تحولات میدانی نقش غرب و در راس آن آمریکا آنچنان برجسته نیست و "حیدر العبادی" کمک‌های مستشارتی جمهوری اسلامی ایران را قابل توجه‌تر از کمک‌های سرشار از منت و طمع غربی‌ها می‌داند که نمونه آن هنگامی که "رمادی" سقوط کرد؛  نظامیان آمریکایی در پایگاه "عین‌الاسد" هیچ اقدامی نتوانست انجام دهند.

 

چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش



چرا غرب در برابر داعش ذلیل است؟/ درخواست کمک از ایران برای مقابله با داعش




البته جمع بندی مذاکرات "وین" نشان داد که شاید یک گفت و گو در جهت همکاری فیمابین 5+1 و ایران برای گسترش همکاری‌های مبارزه با تروریسم در منطقه رخ دهد و شاید یکی از علت های عجز غرب در برابر تروریسم خود ساخته‌شان عدم همکاری‌با قدرت‌های بزرگ منطقه همچون ایران است که باعث شکست بیش از پیش آن‌ها می‌گردد.



**ظریف: احتمال همکاری ایران و 5+1 علیه داعش

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید پس از جمع‌بندی اخیر گفت‌وگوهای هسته‌ای، این امکان وجود دارد که ایران و گروه 1+5 به «چالش‌های مشترک» از جمله تهدید داعش در منطقه بپردازند.

 
ظریف در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت مبارز? مشترک با داعش می‌تواند بخشی از همکاری‌های احتمالی گسترده‌تر از جمله در حوزه‌های بازرگانی و مالی بین دو طرف باشد.
 
وزیر امور خارجه ایران گفت این توافق می‌تواند به همکاری دو طرف در «چالش‌های مشترک مانند افراط‌گرایی و داعش که منطقه ما و فراتر از آن را تهدید می‌کند» منجر شود.
 
وی با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای افزود: «غیرمنطقی» خواهد بود که غرب این «فرصت را برای آغاز نوع جدید و دیگری از تعهد» و همکاری از دست بدهد.

 

 


پس می‌توان دریافت که غرب به دلیل عدم مشورت گرفتن از کشورهای قدرتمند منطقه همچون ایران، عدم توفیق در دکترین "تحمیل خواسته" و تلاش برای سرنگون کردن حکومت‌های مردمی که نتیجه آن گسترش قارچ گونه تروریسم در منطقه شده در برابر تروریست‌های تکفیری داعش احساس عجز می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران


[ دوشنبه 94/4/29 ] [ 12:12 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

ماهواره "کوانتوم" با قابلیت خودپیکربندی در مدار

خبرگزاری تسنیم: شرکت‌ فضایی و دفاعی ایرباس، شرکت فرانسوی Eutelsat و آژانس فضایی اروپا تفاهمنامه‌ای برای ساخت نخستین ماهواره دارای قابلیت پیکربندی کامل خود در مدار را امضا کردند.


  ماهواره‌ها قطعات فناورانه بی‌نهایت پیچیده و بسیار گرانی هستند که برای عملکرد در محیط‌های بی‌نهایت خشن طراحی شده‌اند.

 

یکی از موضوعاتی که به هزینه‌بربودن ساخت ماهواره‌ها افزوده، این است که هر ماهواره پیش از پرتاب پیکربندی می‌شود بنابراین چنانچه مسؤولیت آن تغییر کند، یک ماهواره جدید برای جایگزین‌شدن آن باید اعزام شود. این امر به معنای استفاده از ماهواره گران دیگر و همچنین پرتاب هزینه‌بر دیگر است.

 

با این حال، ماهواره «کوانتوم» طوری طراحی می‌شود که در واقع یک فضاپیما باشد و بتواند نه تنها برای ماموریت‌های مختلف بلکه برای انجام مسؤولیت جدید در مدار دوباره پیکربندی شود.

 

این ماهواره با استفاده از زیرسیستم‌های عمومی و تجهیزاتی مانند آرایه‌ فازبندی‌شده‌ آنتن‌ها به سرعت و با هزینه کم ساخته می‌شود. در ماهواره کوانتوم آرایه فازبندی‌شده آنتن‌ها می‌تواند به طور الکترونیکی بازپیکربندی شود؛ این ماهواره قادر خواهد بود باند فرکانس خود، ناحیه پوشش‌دهی و سطوح نیرویش را بازپیکربندی کند.

 

این فضاپیما همچنین می‌تواند در طول 15 سال خدمت رسانی‌اش، در هر زمان مدارش را تغییر دهد


[ دوشنبه 94/4/29 ] [ 12:4 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

موشکها

بلای یک بند قطعنامه شورای امنیت بر بند بند "قدرت موشکی" ایران

خبرگزاری تسنیم: "آمریکایی‌ها با گنجاندن چنین متن مهمی در پیش‌نویس قطعنامه عملاً یک "پرش دوگام" از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده‌ و موضوع موشکی را از همین حالا در ذیل موضوع هسته‌ای گنجانده‌اند".

خبرگزاری تسنیم ـ بر اساس آنچه در مذاکرات وین میان ایران و 1+5 جمع‌بندی شده است، امروز بناست یک قطعنامه توسط شورای امنیت سازمان ملل به رأی گذاشته شود. با این حال پیش‌نویس این قطعنامه که توسط برخی رسانه‌های خارجی منتشر شده است، دارای موارد بسیار مهم و حساسی است، اما میان همه این موارد، بند مربوط به فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران از اهمیتی صدچندان برخوردار است.

در پاراگراف 3 ضمیمه B آمده است: «از ایران خواسته می‌شود "هیچ" فعالیتی مرتبط با "موشک‌های بالستیک" طراحی شده با "قابلیت" حمل تسلیحات هسته‌ای صورت ندهد، از جمله شلیک هرگونه موشک با استفاده از چنین فناوری‌های مربوط به موشک‌های بالستیک، تا زمان 8 سال پس از «روز پذیرش برجام» یا تا زمانی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارشی ارائه دهد که «جمع‌بندی مبسوط» را تأیید کند، بسته به اینکه کدام زودتر اتفاق افتد».

درباره این بند از قطعنامه شورای امنیت، نکات بسیار مهمی وجود دارد. سعی ما در ذیل بر آن است که به 3 سؤال بسیار کلیدی درباره این بند از قطعنامه بپردازیم. این سؤالات اساسی به این شرح خواهد بود: اولاً این تحریم عجیب چه موشک‌هایی را شامل می‌شود؟ ثانیاً هدف از این تحریم چیست؟ و ثالثاً هدف راهبردی آمریکا و برخی کشورهای غربی از این بند قطعنامه شورای امنیت چه می‌تواند باشد؟

1 ــ یکی از نقاط ابهام اولیه در قرائت این بند از قطعنامه آنجا بروز می‌کند که از موشک‌های با "قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای" سخن گفته شده است؛ برای برخی در نگاه اول این چنین به نظر می‌رسد که با توجه به قید چنین عبارتی در قطعنامه، لاجرم موشک‌های بالستیک متعارف فعلی ایران با توجه اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید داشته است که هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود، مشمول این بند از قطعنامه نخواهد شد، اما شوربختانه داستان به‌گونه‌ای دیگر است.

اساساً انواع موشک‌ها و خاصّه موشک‌های بالستیک، از 4 بخش اصلی تشکیل می‌شوند که عبارتند از 1 ــ کنترل و هدایت، 2 ــ بدنه، 3 ــ موتور و 4 ــ سر جنگی. این موشک‌ها از منظر مأموریت نیز به 2 گروه 1 ــ موشک‌های حامل علمی ــ تحقیقاتی (موشک‌های حامل ماهواره و محموله‌های فضایی) و 2 ــ موشک‌های بالستیک جنگی تقسیم‌بندی می‌شوند. نکته ویژه ماجرا آن است که اکثریت قریب به اتفاق موشک‌های بالستیک متعارف و حتی موشک‌های کروز "قابلیت" حمل کلاهک هسته‌ای را در بخش "سر جنگی" خود دارا هستند.

بنابراین بر اساس این بند از پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت، تقریباً تمام موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی ایران اعم از شهاب3، قدر، قیام، سجیل، فاتح و ... مشمول تحریم خواهند شد. و ایران در بازه زمانی قیدشده در این قطعنامه حق "هیچ فعالیت"ی روی این موشک‌ها و صدالبته اقدام برای ساخت، تست، فروش و ... موشک‌های پیشرفته‌تر نخواهد داشت!

مسئله آنجا بغرنج‌تر می‌شود که طبق این بند از پیش‌نویس قطعنامه، جمهوری اسلامی ایران حتی حق تست و آزمایش یا به‌کارگیری موشک‌های حامل ماهواره و یا حامل محموله‌های فضایی را نیز نخواهد داشت و بدین ترتیب کشورمان از یک علم بسیار مهم و  حیاتی در دوره کنونی نیز برای سالها محروم خواهد شد!

2 ــ سؤال دوم در این یادداشت (هدف از درج چنین بند عجیبی در قطعنامه شورای امنیت) یقیناً پاسخ‌های متعددی از منظر سیاسی و راهبردی دارد، با این حال از یک پاسخ فنی بسیار مهم در این باره نیز نباید غافل بود. اساساً یکی از مسائل و دغدغه‌های کلیدی آمریکا و رژیم صهیونیستی آن است که سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا با بهره‌گیری از موشک‌های THAAD و سامانه Aegis و همچنین سامانه و موشک‌های Arrow متعلق به رژیم غاصب صهیونیستی هنوز به تکامل، قدرت بالای درگیری و مقابله با موشک‌های جمهوری اسلامی ایران نرسیده است. پرواضح است که این خلأ زمانی 5 الی 8ساله تحریم سفت و سخت موشکی ایران سبب رشد، تکامل و بهینه‌سازی این سامانه‌های دفاعی دشمنان و به‌ویژه رژیم صهیونیستی خواهد بود و در انتهای این بازه 8ساله (که از منظر علمی و با احتساب روند شتاب علمی در جهان، مدت زمان بسیار طولانی محسوب می‌شود) قدرت موشکی ایران بازدارنده نخواهد بود.

3 ــ در ارزیابی راهبردی از قید چنین بندی در پیش‌نویس قطعنامه، اولاً باید اذعان کنم پیش از این تصور بنده و برخی دیگر بر آن بود که مسئله موشکی جمهوری اسلامی ایران، فاز بعدی پروژه بحران‌سازی و مسئله‌سازی آمریکا و غرب علیه توانمندی‌های راهبردی ایران خواهد بود. به‌عبارت دیگر پیش از این اعتقاد داشتم غرب با گنجاندن و اصرار بر مسئله PMD پس از یک دوره "استراحت هسته‌ای"، فاز موشکی ایران را کلید خواهد زد و با بازگرداندن فوری تحریم‌ها به‌بهانه‌های موشکی، مذاکرات دیگری را برای محدودسازی قدرت دفاعی ایران درخواست خواهد کرد. بنده در یادداشت دغدغه‌های فراهسته‌ای در مذاکرات هسته‌ای (اینجا) به این مورد اشاره کرده بودم.

 

موشک بالستیک نقطه‌زن فاتح 110

با این حال به نظر می‌رسد آمریکا و برخی متحدان غربی‌اش به‌تفسیر و زعم خود زمین توافقنامه وین را حاصلخیزتر از آن دیده‌اند که همین حالا تنها یک محصول در آن بکارند. به‌بیان دیگر، آمریکایی‌ها با گنجاندن چنین متن مهمی در پیش‌نویس قطعنامه عملاً یک "پرش دوگام" از مؤلفه‌های قدرت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار خود قرار داده‌ و موضوع موشکی را از همین حالا ذیل موضوع هسته‌ای گنجانده‌اند.

بدین ترتیب در صورت عدم ممانعت جدی از تصویب  چنین بندی در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل عملاً این اتفاقات خواهد افتاد؛ اولاً طی مدت زمان اجرای توافقنامه، غرب به‌اصطلاح خود با بهره‌گیری از موضوعی تحت عنوان افزایش "زمان گریز هسته‌ای" از طریق اقداماتی همچون از بین رفتن ذخیره اورانیوم 20 درصد، کاهش مواد به 300 کیلوگرم و حفظ همین میزان، کاهش سانتریفیوژهای فعال ایران، تبدیل فردو از یک مرکز غنی سازی به مرکز تحقیقات فیزیک، خیال خود را از موضوع هسته‌ای ایران آسوده‌تر از پیش خواهد ساخت.

و ثانیاً از طریق مهار قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران و عقب راندن آن (با احتساب سرعت رشد علم در دنیا و توقف علم موشکی در ایران بر اساس قطعنامه)، توان بازدارندگی موشکی را نیز تا حد زیادی از ایران خواهد ستاند. و پس از آن قادر خواهد بود فازهای آتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را بسیار راحت‌تر از پیش کلید بزند. فراموش نباید کرد که اساساً مهمترین دغدغه آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران نه ترس از سلاح هسته‌ای، بلکه توانایی بازدارندگی موشکی بسیار جدی جمهوری اسلامی ایران است. چه آنکه آمریکایی‌ها علی‌رغم ادعاهای تبلیغاتی خود همواره از یک نکته مهم به‌خوبی آگاه بوده و هستند که ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست. با این حال جمهوری اسلامی ایران در ارتقای توان بازدارندگی موشکی خود همواره جدی بوده است.

 


[ دوشنبه 94/4/29 ] [ 11:47 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

«پهپادهای انتحاری» بازوی نزاجا در رزم هوایی + تصاویر

پهپاد انتحاری «رعد 85» و «یسیر» با برد پروازی بیش از صد کیلومتر هرگونه هجمه‌ای را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

پهپاد انتحاری «رعد 85» و «یسیر» با برد پروازی بیش از صد کیلومتر هرگونه هجمه‌ای را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

به گزارش بابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پهپاد‌های انتحاری نیروی زمینی ارتش، دست بلند نزاجا در سرکوب دشمنانی هستند که قصد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را دارند.


**پهپاد انتحاری "رعد 85"

این پهپاد عملکردی مانند یک موشک "کروز" کوچک دارد که با سرجنگی قدرتمند آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف را دارد. سامانه "شلیک کن- فراموش کن (Fire and Forget System)" از ویژگی‌های پهپاد "رعد 85" است و توانایی دریافت مسیرهدف جدید را برای اصابت اهداف نو دارد و دارای برد پروازی بیش از 100 کیلومتر می‌باشد.


** ژئواستراتژیک فورکستینگ: "رعد 85" اهداف متحرک را مورد اصابت قرار می‌دهد

سایت  ژئواستراتژیک فورکستینگ (Geo strategic Forecasting) درباره پهپاد "رعد 85 " می‌نویسد: ایران مبادرت به ساخت پهپاد "رعد 85 " کرده که این پهپاد توانایی مورد اصابت قرار دادن اهداف متحرک را دارد.

پهپاد انتحاری




**ترند: توان بومی ایران در ساخت ادوات نظامی


سایت ترند  (Trend) با اشاره به توان بومی جمهوری اسلامی ایران در ساخت ادوات نظامی عنوان داشت: ایران توان ساخت انواع هواپیماهای جنگی، موشک، رادار، قایق‌های تندرو و ... را از سال 1992 یافته است.


این سایت از قول سرهنگ ستاد "رضا خاکی" فرمانده یگان پهپاد نزاجا درباره "رعد 85 " نوشت: این پهپاد با داشتن سرجنگی قوی همچون یک موشک "کروز" عمل می‌کند.



پهپاد انتحاری




**دران سنتر: "رعد 85 " دارای بمب‌های هدایت شونده است


سایت دران سنتر (Drone Center) درباره پهپاد "رعد 85 " عنوان داشت: "رعد 85 " یک پهپاد انتحاری خودکار که دارای بمب‌های هدایت شونده (Guided Bomb) است و اهداف را مورد اصابت قرار می‌دهد.



**امیر پوردستان: پهپاد رعد 85 جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش است

"امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، درباره ساخت پهپادهای انتحاری در این نیرو اظهار داشت: پهپاد رعد 85 جدیدترین دستاورد نیروی زمینی ارتش است.

وی ادامه داد: پهپاد انتحاری رعد 85 این قابلیت را دارد که همزمان که هدف را شناسایی می‌کند، می‌تواند آن را مورد اصابت قرار دهد، حتی اگر هدف ده‌ها کیلومتر دورتر از محدوده پرواز این پهپاد باشد.

فرمانده نزاجا تاکید کرد: این پهپاد به عنوان یک بمب متحرک عمل می‌کند و حتی می‌تواند هدف‌های هوایی را نیز مورد اصابت قرار دهد، یعنی این پهپاد می‌تواند با قرار گرفتن در مسیر بالگرد یا هواپیمای دشمن، آن را مورد هدف قرار داده و ساقط کند.



**پهپاد "یسیر"

پهپاد "یسیر" با قابلیت شناسایی، بازیابی و تخمین اطلاعات می‌تواند از تخمین خسارت در مناطقی که قبلا بمباران شده هم ایفای نقش کند. به عبارت بهتر این پهپاد با حضور در منطقه عملیاتی مورد خسارت قرار گرفته برآورد میزان تخریب را انجام می‌دهد.

پهپاد انتحاری



پهپاد انتحاری




سایت ژئواستراتژیک فورکستینگ (Geo strategic Forecasting) درباره پهپاد "یسیر" نوشت: این پهپاد جنگی انتحاری توانایی پرواز در ارتفاع 15 هزار پایی (هرپا سه دهم متر) است را دارد و می‌تواند به مدت بیش از 8 ساعت و در محدوده 200 کیلومتری پرواز کند.


**توانایی تصویربرداری و پرواز در محدوده بیش از صد کیلومتر از ویژگی‌های بارز "یسیر"

سایت اوی ایشنیست (The Aviationist)  درباره پهپاد "یسیر" عنوان داشت: این پهپاد با طول بال ده فوت، سرعت 60 نات،ساعت پروازی بالا  می‌تواند در رنج بیش از صد کیلومتر در ارتفاع متوسط تا پایین پرواز کند و شلیک این پهپاد از طریق لانچرهای متحرک صورت می‌پذیرد و پهپاد "یسیر" توانایی تصویربرداری آنلاین را نیز دارد.


پهپاد انتحاری

 

پهپاد انتحاری



پهپاد انتحاری




**امیر سرتیپ حیدری: "پهپاد انتحاری" در یگان‌های نزاجا عملیاتی شده است

امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش؛ درباره "پهپاد انتحاری" نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: "پهپاد انتحاری" جز آخرین دستاوردهای دانشمندان نزاجا بوده که در رزمایش‌ها آزمایش کردیم و در یگان‌های نزاجا عملیاتی شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این پهپاد یادآور شد: این جز آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش است و یک سلاح بازدارنده خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: برد بلند، سرعت عملیاتی بالا، هدف‌یابی، مختصات‌یابی و خطای صفر از ویژگی‌های "پهپاد انتحاری" نزاجا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در ابعاد مختلف تولید پهپاد داریم که آخرین نوع آن "پهپاد انتحاری" نیروی زمینی ارتش است.




توان پهپادی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از جمله پهپادهای انتحاری قابلیت شناسایی، تصویربرداری و اصابت قراردادن اهدافی را می‌دهد که دشمنان به عنوان تله برای کشورمان بکار گرفته‌اند و لذا این ادوات نظامی دست بلند نزاجا و نیروهای مسلح برای برخورد جدی با دشمنان است.

منبع خبر : باشگاه خبرنگاران

[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 9:31 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

«قدیر» چشمان 1100 کیلومتری سپاه در جنوب کشور +عکس

 

دومین سامانه راداری «قدیر» سپاه عصر امروز در جنوب کشور وارد چرخه عملیاتی کشور شد تا منطقه وسیعی از جنوب غرب آسیا تحت دید راداری سپاه باشد.

دومین سامانه راداری «قدیر» سپاه عصر امروز در جنوب کشور وارد چرخه عملیاتی کشور شد تا منطقه وسیعی از جنوب غرب آسیا تحت دید راداری سپاه باشد.

به گزارش فارس؛ سامانه راداری «قدیر»، با حضور امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح در سایت راداری پدافند هوایی سپاه در اهواز، وارد چرخه عملیاتی شد.

این رادار قابلیت کشف هواپیماها تا فاصله 600 کیلومتری، موشک بالستیک 1100 کیلومتری و در ارتفاع 100 کیلومتری را داراست.

این دومین رادار قدیر است که پس از 6 ماه فعالیت آزمایشی وارد چرخه عملیاتی شده و رادار سوم از این دست رادارهای برد بلند تا ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

نشریه «اسرائیل دیفنس» (israel defense) در همان زمان و در گزارشی با اشاره به رزمایش موشکی ایران اعلام کرد که پیشرفت فناوری و نظامی ایران فراتر از حد تصور کشورهای غربی است.

این نشریه نظامی نوشت: روشن شد که صنعت نظامی ایران پیشرفته‌تر از آن است که غرب ارزیابی کرده است. آنچه ایرانی‌ها برای اولین بار بخصوص رادار چندمنظوره بسیار پیشرفته [قدیر] را به نمایش گذاشتند، وجود قدرت تکنولوژی موثر از نوع درجه یک را ثابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار فارس، از این رادار توانمند (ساخته شده در مرکز جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه) برای کشف اهداف هوایی، هواپیماهای رادارگریز (استیلز)، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک و نیز ماهواره‌های در مدار پایین (لئو) استفاده می‌شود.

رادار آرایه فازی «قدیر» با قابلیت استفاده در تمام شرایط آب و هوایی و مقاوم در برابر جنگ الکترونیک، در نقاط مختلف میهن اسلامی نصب شده و اطلاعات آن قابل انتقال به تمام نقاط کشور است.

بیش از 100 آنتن با قابلیت گردش 360 درجه برروی این رادار نصب شده است.

اولین نوع این رادار یک سال پیش در سایت راداری گرمسار به نام «شهدای بعثت» رونمایی شده بود.

منبع خبر : فارس

[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 9:26 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 9:18 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 9:17 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

آرش؛ مهلک‌ترین تک‌تیرانداز سپاه برای شکار بالگردها+تصاویر

تسلیحات «تک‌تیرانداز» با کالیبر سنگین در میادین نبرد زمینی، سلاحی تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند. گاهی تنها یک تیر و یا گلوله، سرنوشت میدان جنگ را رقم می‌زند؛ گلوله‌ای سرشار از قدرت، باید آنقدر دقیق به هدف اصابت کند تا پیروزی حاصل شود. در چنین موقعیتی تمامی امیدها را می‌توان به دست تک‌تیراندازها سپرد. با […]

مجله اینترنتی زیرمیزی
13930802000279_PhotoL

تسلیحات «تک‌تیرانداز» با کالیبر سنگین در میادین نبرد زمینی، سلاحی تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شوند.

گاهی تنها یک تیر و یا گلوله، سرنوشت میدان جنگ را رقم می‌زند؛ گلوله‌ای سرشار از قدرت، باید آنقدر دقیق به هدف اصابت کند تا پیروزی حاصل شود. در چنین موقعیتی تمامی امیدها را می‌توان به دست تک‌تیراندازها سپرد.

13930127000315_PhotoL

با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در جنس بدنه زره‌پوش‌ها، خودروها و سنگرها، در حوزه تسلیحات تک‌تیرانداز سنگین نیز پیشرفت‌های شگرفی را شاهد بودیم که یکی از آخرین نمونه‌های آن، تفنگ تک‌تیرانداز «شاهر» بود که در ماههای اخیر در نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شد.

این سلاح با کالیبر 14.5 میلیمتر، وزن 22 کیلوگرم و طول 185 سانتی متر می‌تواند اهداف (از قبیل سنگرهای بتونی، خودروهای زرهی، بالگرد و نقاط تجمع نفرات دشمن) را در فاصله 3 هزار متری مورد هدف قرار دهد.

13930802000282_PhotoL

علاوه بر سلاح شاهر، نیروهای مسلح در حوزه تک تیراندازها نمونه های دیگری را نیز طراحی، ساخته و بکار گرفته اند که آخرین آنها، روز چهارشنبه در جریان نمایشگاه تجهیزات نیروی زمینی سپاه به نمایش در آمد (و البته در گذشته تنها در حد نام معرفی شده بود) سلاح تک تیرانداز 20میلیمتری «آرش» نام دارد که در سازمان جهاد خودکفایی نزسا طراحی و تولید شده است.

این سلاح که در حقیقت باید آن را یک توپ تک تیرانداز دانست، مهلکترین تک تیرانداز ایرانی است که هرچند با هدف اصلی مقابله با بالگردهای متخاصم ساخته شده اما می‌توان از آن علیه اهداف زمینی، زرهی و سنگرها نیز استفاده کرد.

13930802000281_PhotoL

«آرش» با وزن 18 تا 20 کیلوگرم، نسبت به سلاح «شاهر» کمی سبکتر بوده و با بهره‌گیری از گلوله‌های با کالیبر 20 میلیمتر، اهداف متخاصم (بویژه بالگردها) را در فاصله 2هزار تا 2هزار و 200 متر مورد هدف قرار می‌دهد.

سیستم تغذیه خشابدار، فیوز مهمات ضربتی و سرعت دهانه 1050متر بر ثانیه از دیگر مختصات این سلاح 180 سانتی متری مجهز به سیستم دوربین اپتیکی است.

این توپ تک تیرانداز که باید آن را یکی از رکوردداران این حوزه در جهان دانست، یک نمونه مشابه خارجی ساخت آفریقای جنوبی نیز دارد که یکی از تفاوت‌های این دو را می‌توان در مکانیزم عملکرد آنها دانست.

13930802000280_PhotoL

سلاح مشابه آفریقایی اصطلاحا از سیستم عملکردی تک یا bolt action بهره می‌گیرد که یک سیستم جاگذاری دستی فشنگ (با استفاده از گلنگدن) است اما در سلاح آرش با طراحی مکانیزم عملکرد نیمه اتوماتیک، این مشکل برطرف شده و با شلیک هر گلوله، گلوله بعدی از خشاب چهارتایی، جایگزین آن می‌شود.

ناگفته نماند که مدل تک تیرانداز 20میلیمتری آفریقایی، قیمتی در حدود 15 هزار دلار دارد پس می‌توان سنجید که تولید انبوه و بکارگیری سلاح آرش، تا چه حد می‌تواند موجب صرفه‌جویی ارز و بی‌نیازی از خرید مدل‌های مشابه شود.

این سلاح با استفاده از گلوله‌های چندده هزار تومانی می‌تواند در بسیاری از موارد همان کاری را بکند که از عهده دوش پرتاب‌های گرانقیمت چند میلیون تومانی ساخته است.

اسلحه تک‌تیرانداز آرش که بکارگیری آن در سازمان رزم سپاه، عرصه را بر بالگردهای متخاصم دشمن تنگ‌تر خواهد کرد، با قرار گرفتن بر روی دوش کاربر و استفاده از یک پایه -برای تمرکز بیشتر- به سمت اهداف هوایی بالگردی شلیک می‌کند.


[ یکشنبه 94/4/21 ] [ 8:33 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

پنتاگون راهبرد نظامی جدید آمریکا را منتشر کرد

؛ وزارت دفاع آمریکا راهبرد نظامی جدید ملی آمریکا را که اولین نسخه پس از راهبرد سال 2011 به شمار می‌رود منتشر کرد. در این نسخه نسبت به احتمال وقوع جنگ با یک کشور دیگر هشدار داده شده است.

 

در این راهبرد وضعیت جدید امنیتی در سطح جهان لحاظ شده که آمریکا در آن با تهدیداتی مانند روسیه و چین و همچنین شبه‌نظامیانی مانند داعش مواجه است.

 

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مقدمه این راهبرد نوشته است: از زمانی که آخرین نسخه راهبرد نظامی ملی در سال 2011 منتشر شد بی‌نظمی جهانی به‌شکل قابل توجهی گسترش یافته درحالی که برخی از مزیت‌های نظامی ما درحال فرسایش هستند.

 

درحال حاضر با چالش‌های امنیتی مانند بازیگران سنتی و شبکه گروه‌های شبه‌دولتی مواجه هستیم که همگی از مزیت تغییرات سریع فناوری بهره‌مند هستند. از سوی دیگر این سند بر اهمیت مشارکت به‌منظور حفظ توازن امنیتی در اطراف دنیا متمرکز شده است.

 

دمپسی پس از انتشار این سند اعلام کرد که راهبرد مذکور بیانگر این مسئله است که موفقیت آمریکا به‌شکل فزاینده‌ای به میزان قدرت تجهیزات نظامی و دیگر ابزار قدرت ملی این کشور وابسته است.

 

طبق این راهبرد کشورهایی مانند ایران، روسیه و کره شمالی تهدیدی جدی برای صلح جهانی به شمار می‌روند. هرچند در این راهبرد به نام چین نیز به‌عنوان یک تهدید اشاره شده است اما در ابتدای موضوع تأکید شده که اوباما با حمایت از چین به‌دنبال تبدیل شدن این کشور به‌عنوان یک متحد در تأمین امنیت بین‌المللی است.

 

در این راهبرد آمده است: هیچ‌یک از این کشورها به‌دنبال درگیری نظامی مستقیم با آمریکا یا متحدانش نیستند. بااین‌حال آنها نگرانی‌های امنیتی جدی را ایجاد کرده‌اند که جامعه بین‌الملل  در تلاش برای مواجهه با آنها از طریق سیاست‌های مشترک، پیام‌های جمعی و اقدامات هماهنگ شده است.


[ دوشنبه 94/4/15 ] [ 1:23 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]

اختلافات شش گانه کاسته شدند/ سه مورد از اختلافات چگونه حل شدند؟

با نزدیک شدن به تازه ترین ددلاین، آخرین خبرها حاکی از آن است سه اختلاف دیگر هم از روی میز مذاکره کنندگان برداشته شده است.

سعید جعفری پویا - وین

مذاکرات به معنای واقعی در حال پیشرفت است. گفتگوهایی که هم به پیش می روند و هم از حجم اختلافات آن کاسته می شود. چند روز قبل از اختلافات شش گانه ایران و 5+1 گفتیم و حالا آخرین تحولات حاکی از آن است که سه مورد از این مسائل مرتفع شده و تنها سه موضوع دیگر باقی مانده است.

1 - نظارت ها و دسترسی ها

موضوع نظارت‌ها و دسترسی‌ها که سر و صدای زیادی به پا کرده بود حالا راه حل پیدا کرده است. طبق توافقاتی که میان دو طرف انجام شده ایران و 5+1 پذیرفته‌اند بحث نظارت را به پروتکل‌های آژانس واگذار نمایند و در زمانی که توافق، اجرایی شود تکلیفِ مسئله نظارت روشن می‌شود. البته توافق شده که نظارت‌ها تنها در محدوده پروتکلی آژانس خواهد بود و ایران هیچ نظارت و بازرسی فراتر از آن را بر اسناد، اشخاص و اماکن نخواهد پذیرفت. بر این اساس طرفین می‌توانند از یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اختلاف خود عبور کنند و با مذاکراتی که ایران با آژانس انجام می‌دهد در نتیجه ساز و کار این مسئله به صورت مشترک تدوین خواهد شد. بخش مهمی از این موضوع در دیدار آمانو با روحانی و شمخانی به نتیجه رسیده است و رئیس آژانس انرژی اتمی پیشنهادات ایران را متقاعد کننده دانسته و حاضر شده طرح ایران در این باره را بپذیرد.

2 - پی ام دی PMD

همانطور که {اینجا} اشاره کردیم پی ام دی و حل و فصل آن هم تا اندازه زیادی مرهون ابتکار ایران برای دعوت از آمانو به تهران بوده است. ایران در این سفر طرحی متشکل از چارچوبی برای همکاری ایران و آژانس ارائه داده که در آن قالب نگرانی‌های غرب و آژانس برای ابعاد احتمالی نظامی گذشته برنامه هسته‌ای ایران از بین می‌رود. ضمن اینکه 5+1 موافقت کرده موضوع پی ام دی به عنوان یکی از اصول توافق جامع مورد توجه قرار نگیرد و تنها به صورت گذرا اشاره‌ای به ساز و کاری می‌شود که قرار است از مسیر آژانس حل و فصل شود. به عبارت دیگر یکی از موضوعاتی که طرف غربی همواره برای فشار بر ایران روی آن متمرکز بوده هم دور خارج می‌شود.

3 - بازگشت پذیری تحریم‌ها

 

از همان روزهای پایانی تفاهم لوزان بحث‌ها پیرامون چگونگی بازگشت تحریم‌ها در صورت نقض احتمالی ایران از تعهداتش جدی شد. غربی‌ها و به ویژه فرانسوی‌ها خواهان بازگشت بلادرنگ همه تحریم‌ها در صورت زیر پا گذاشتن تعهدات از سوی ایران بودند. این در حالی بود که چین و روسیه با این موضوع مخالفت کرده و  تاکید داشتند هر نوع بازگشت‌پذیری تحریم‌ها باید در ساز و کار شورای امنیت به تصویب برسد. این در حالیست که کشورهای غربی نگران بودند با چنین ساز و کاری روسیه و چین با حق وتوی خود مانع بازگشت تحریم‌ها شوند. حالا گفته می‌شود طرفین به راه حل میانی دست یافته‌اند. بر این اساس که کمیته‌ای بین‌المللی مسئول ارزیابی پایبندی ایران بر تعهداتش می‌شود تا در صورتی که ایران مفاد توافق را نقض کرد موضوع به شورای امنیت می‌رود و در آنجا با رای گیری اعضا بازگشت تحریم‌ها بررسی می‌شود. با این تفاوت که برای این مورد خاص هیچ کشوری حق وتو نخواهد داشت.    

 

اختلافات باقی مانده

اما هنوز اختلافات بر سر رفع تحریم‌های تسلیحاتی و اشاعه‌ای، تحقیق و توسعه و همچنین زمان‌بندی توافقات و بازه زمانی محدودیت‌ها ادامه دارد. موضوعاتی که طی روزهای آینده احتمالا تمامِ وقت مذاکره کنندگان را به خود اختصاص خواهد داد


[ دوشنبه 94/4/15 ] [ 1:22 عصر ] [ saba ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب