سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

   با دو بار آشوب خیابانی ظرف 10 سال می توانید از صلح و تحمل حرف بزنید !!

ادامه از صفحه قبلی

آن روی دیپلماسی ظریف 

روزنامه ی جوان، نامه به وزرای خارجه کشورها را اتمام حجت ظریف دانسته و در شروع مطلبی با عنوان «آن روی دیپلماسی ظریف» نوشته: محمدجواد ظریف یک هفته بعد از پایان تازه‌ترین دور مذاکرات ایران با 1+5 دست به قلم برد و طی نامه‌ای به همتایانش در سراسر جهان، اعلام کرد که «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است» ولی هشدار داد که «‌تعلق خاطر شدید» برخی کشورها به تحریم‌ها، در مسیر حصول به یک توافق جامع درازمدت ایجاد مانع کرده است. محمدجواد ظریف یک هفته بعد از پایان تازه‌ترین دور مذاکرات ایران با 1+5 دست به قلم برد و طی نامه‌ای به همتایانش در سراسر جهان، اعلام کرد که «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است» ولی هشدار داد که «‌تعلق خاطر شدید» برخی کشورها به تحریم‌ها، در مسیر حصول به یک توافق جامع درازمدت ایجاد مانع کرده است.

 

وزیر امور خارجه ایران درست 30 روز بعد از تمدید دوباره توافق ژنو، طی نامه‌ای که خطاب آن به وزرای خارجه همه کشورها از جمله طرف‌های مذاکره هسته‌ای با ایران است، اعلام کرد که ایران برای دستیابی به «‌توافقی عادلانه و عاقلانه بر اساس منافع و احترام متقابل عزم و اراده راسخ دارد» و تأکید کرد که شخصاً اعتقاد دارد «‌توافق جامع کاملاً در دسترس است». در حالی که حرارت مذاکرات ایران با 1+5 بعد از تمدید توافق در روز سوم آذر 1393 فروکش کرده، محمد‌جواد ظریف با نوشتن این نامه، مسیر دوم «دیپلماسی عمومی» را نیز همزمان با مسیر مذاکرات با طرف‌های غربی فعال کرد؛ مسیری که به خصوص بعد از اولین تمدید توافق ژنو کمتر مورد توجه تیم هسته‌ای قرار گرفته بود.

 

وزیر خارجه با این نامه، در همان حال که مسئولیت به توافق نرسیدن را متوجه طرف‌های اروپایی و امریکا کرده، بر دو نکته اساسی در مسیر هرگونه توافق اصرار کرده است:اول اینکه «رفع تمام تحریم‌ها جزء اساسی هر توافقی است» و دوم اینکه ایران تن به توافقی نخواهد داد که در آن محدودیت‌های برنامه غنی‌سازی، برنامه هسته‌ای ایران را به یک «‌برنامه نمایشی » مبدل کند: «محدودیت‌ها نباید شامل محدودیت‌های بی‌دلیلی که هدف از آن محدود کردن برنامه غنی‌سازی ایران تا حد یک برنامه نمایشی است بشود. چنین چیزی نه عملی و نه واقعگرایانه است.»

 

هشدار روحانی به گروه خاص

روزنامه ی اعتماد از هشدارهای حسن روحانی به گروه خاص نوشته است: «حسن روحانی دیروز هم حرف‌های مهمی داشت. سفر به استان خراسان جنوبی محلی شد برای بیان حرف‌های جدید حسن روحانی. بعد از تشریح اقدامات دولت در ماه‌های اخیر و وعده رسیدگی به امور استان خراسان جنوبی، روحانی از تصمیمات به اصطلاح یک شبه انتقاد کرد؛ تصمیماتی که او گفت دولتش اهل آن نیست و ترجیح می‌دهد با نظر کارشناسان تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام بدهد نه اینکه شب بخوابد و صبح یک تصمیم بگیرد؛ اشاره‌یی که بدون شک به روند تصمیم‌گیری‌های دولت سابق است که از نگاه کارشناسان آسیب‌های فراوانی را به دنبال داشته است. کمی آن‌طرف‌تر آنچه روحانی به آن اشاره کرد نحوه امر به معروف و نهی از منکر بود؛ موضوعی که روحانی می‌گوید باید صورت بگیرد اما دولت به شکلی که برخی از جایگاه آن صحبت می‌کنند اجازه اجرا نخواهد داد. شاه بیت سخنرانی‌های دیروز حسن روحانی «مردم» بودند؛ مردمی که روحانی از نقش آنان حمایت ویژه کرد و از نیاز مردم به ثبات صحبت کرد؛ نیازی که از نگاه او در سال‌های اخیر نادیده گرفته شده و عدم توجه به آن مایه تاسف است. دیروز او بازهم بر وعده‌هایش پافشاری کرد؛ وعده‌هایی که می‌گوید بر سر آنان ایستاده و قصد اجرایی کردنشان را دارد.»

 

اعتماد به نقل از حسن روحانی می نویسد: «در فضای درگیری و تنش اقتصاد رشد پیدا نمی‌کند و در این راستا آنچه به دولت مربوط می‌شود نمی‌گذاریم فضای کشور ناآرام باشد، البته سخنان زیادی علیه دولت زده می‌شود که ما آنها را برای حفظ آرامش تحمل می‌کنیم. همه باید همدیگر را به خیر و معروف دعوت کرده و از منکر نهی کنند، یک عده در کشور از موضع و جایگاهی سخن می‌گویند که دولت آن را نمی‌پسندد و اجازه هم نخواهد داد. مردم صاحبان اصلی کشور هستند و دولت و تمام ارکان حکومت باید خادم مردم باشند و اگر نباشند خائن به مردم هستند، تصریح کرد: دستگاه‌های حکومتی نه در زبان بلکه در عمل باید بدانند که صاحب اصلی و واقعی این کشور مردم هستند و دولت و دستگاه‌های اجرایی برای این است که شرایط را برای فعالیت مردم مهیا کنند.همه باید تلاش کنیم تا فضای سالم فرهنگی در کشور ایجاد کنیم و هیچ کس نباید تصور کند که از دیگری بالاتر و بهتر است، همه مردم مسلمان و علاقمند به ائمه عصمت و طهارت و دوستدار کشور خود هستند و یک عده خیال نکنند که آنها همه کاره بوده و بقیه مردم تحت سلطه آنها قرار دارند و این عده نباید نگاه غضب‌آلود به بقیه داشته باشند بلکه همه باید در کنار هم و دست در دست یکدیگر برای پیشرفت و آبادانی کشور، تلاش کنیم. اگر فضای کشور، آرام، انسانی و برادرانه باشد، در چنین فضایی بی‌تردید اقتصاد هم رشد خواهد کرد. امروز شرایطی فراهم آمده که رونق در کشور آغاز شده و این رونق را باید به رونق مستمر و توسعه پایدار تبدیل کنیم.»

 

دام ژنتیکی برای ایرانی؟!

سرمقاله ی وطن امروز با تیتر «دام ژنتیکی خودشیفتگان» به کلیپی تبلیغاتی که گویا بهرام رادان و گلشیفته فراهانی بانی آن هستند، می پردازد. در این کلیپ از ایرانی ها خواسته می شود با یک گوش پاکن بزاق دهان خود را به بانک اروپایی سلول های بنیادین بفرستند تا نجات یابند! وطن امروز می نویسد: «با توجه به کلیپی تبلیغاتی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، اگر نعل به نعل طبق دستورالعمل این آقا و خانم بازیگر و آدرسی مجازی که می‌دهند عمل کنید، نمونه دهانی شما به بانک اروپایی سلول‌های بنیادین (مغز استخوان) وابسته به بنیاد «یوروپ دانر» در لیدن هلند می‌رود؛ جایی که کدهای ژنتیکی شما در آن به همراه دیگر مشخصات محرمانه زندگی‌تان به اشتراک گذاشته می‌شود و حتی اگر به‌اصطلاح منجیان هلندی شما در بانک ژنتیکی مزبور هم نخواهند، کارفرمایان و سرمایه‌گذاران و خلاصه بالادستی‌هایشان مثل هزار و یک مورد مشابه دیگر (فیس‌بوک، گوگل، توئیتر، وایبر و...) محرمانه‌ترین اطلاعاتی را که شما براساس اعتماد به یک شبکه جهانی به اشتراک گذاشته‌اید - که این بار کلید حیات یا همان کد ژنتیکی‌تان است - از آدرس تبلیغ شده در کلیپ مزبور www.bmdw.org به یک آدرس خیلی آشنا‌تر منتقل می‌کنند: www.cia.gov/offices-of-cia/science-technology که آدرس مجازی همان بخش معروف خدمات فنی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکاست، جایی که پیشرفته‌ترین تحقیقات برای کشتار یا کنترل جوامع به‌وسیله سلاح‌های ژنتیکی در دست انجام است. این تازه بخش مرئی کوه یخ است چون طبق گزارش لو رفته پنتاگون، فقط تا سال 2009 بیش از 80 درصد دانشمندان ارشد حوزه پلاسما نه در آمریکا بلکه در چند وجب از خاک اشغالی فلسطین سکونت و اشتغال داشته‌اند. دانش پیشرفته پلاسما فقط به صهیونیست‌ها در توسعه بمب‌های غیرمتعارف هسته‌ای‌شان کمک نمی‌کند بلکه توسعه سلاح‌های ژنتیکی فوق هوشمند هم بخشی از برنامه آتی اسرائیل است. سلاح‌هایی نظیر بمب‌های شیمیایی که تنها روی کدهای ژنتیکی از پیش تعریف شده که از جوامع هدفشان گرد آورده‌اند اثر می‌گذارد. به همین خاطر است که جنگ‌های آینده را جنگ‌های سایبری و ژنتیکی نام نهاده‌اند چون به لطف آخرین فناوری‌ها، دسترسی طرف‌های متخاصم به پنهان‌ترین اسرار اردوی مقابل فراهم می‌شود. به این ترتیب غفلت‌زدگانی چون گلشیفته فراهانی و بهرام رادان بی‌آنکه خود بدانند، ممکن است برای پروژه‌ای اجیر شده باشند که هدف غایی‌اش نه تنها نجات هموطنانشان نیست بلکه برعکس به دام انداختن آنها در یک حمله ژنتیکی احتمالی در آینده است؛ حمله‌هایی متنوع از شیوع بیماری‌های مسری در میان کدهای ژنتیکی هدف، گرفته تا مسموم ساختن افرادی خاص به صورت هدفمند و بعد اجیر کردن آنان برای خیانت به کشورشان در ازای دریافت پادزهر.

 

«بخش خدمات فنی» سازمان سیا کماکان به توسعه سلاح‌های بیولوژیک شامل سلاح‌های سرطان‌زا برای ترور (بی‌سر و صدای) اهداف سیاسی ادامه می‌دهد.

 

موساد نیز سابقه‌ای سیاه دارد. پرونده مرگ اسرارآمیز «یاسر عرفات» رهبر سابق تشکیلات خودگردان فلسطین توسط عوامل اسرائیلی هنوز باز است. گفته می‌شود او با پرتاب سوزن‌های آغشته به سموم بیولوژیکی از پا درآمد. مشابه همین اتفاق حدود یک دهه پیش برای خالد مشعل از رهبران حماس افتاد و حتی عامل ترور در میان جمعیت دستگیر شد اما رهبران عربی از وحشت اینکه چنین بلایی بر سر خودشان بیاید، با تل‌آویو معامله کردند و پادزهر را تحویل گرفتند. در سال‌های اخیر چندین رهبر آمریکای لاتین به‌خاطر سرطان یا حمله قلبی از پا درآمده‌اند که قابل‌ملاحظه‌ترین این موارد مربوط به هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا و نستور کرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین می‌شود (همسر خانم کریستینا کرشنر، رئیس‌جمهور فعلی آرژانتین). خانم کریستینا فرناندس کرشنر هم مشکوک به سرطان تیروئید است که پس از سخنرانی اخیرش در مجمع عمومی سازمان ملل علیه آمریکا و شیاطین صهیونیست (سوروس) به اعضای دولتش گفته بود اگر بلایی سرم آمد به شمال (آمریکای شمالی) نگاه کنید! بقیه رهبران لاتین هم یکی‌یکی سرطان گرفته‌اند؛ فرناندو لوگو رئیس‌جمهور پاراگوئه تا پیش از کودتا، خوآن مانوئل سانتوس رئیس‌جمهور فعلی کلمبیا پس از آنکه با گروه چپگرای فارک قرارداد صلح بست، لولا داسیلوا رئیس‌جمهور سابق برزیل و رئیس‌جمهور بولیوی اوو مورالس. همه آنها در یک ویژگی مشترک هستند: آنها مجبور بودند دست‌کم برای شرکت در مجامع سازمان ملل مدت زمانی را در خاک ایالات متحده بگذرانند یا به دلایلی در آن جا بستری شوند و همین فرصت را به دست جنایتکاران ژنتیکی سیا می‌داد. نکته مهمی که درباره کلیپ تبلیغاتی مزبور مغفول مانده، این است که تنها درصد بسیار کمی از مخاطبان آن ممکن است جزو هموطنان مبتلا یا در معرض سرطان باشند که نیاز به دریافت نوع خاصی از سلول‌های بنیادین از بانک اروپایی «یوروپ دانر» داشته باشند اما بر اثر تبلیغات عوامفریبانه، بسیاری از افراد سالم هم تشویق می‌شوند برای روز مبادا به‌اصطلاح نمونه دهانی خود را پس‌انداز کنند بی‌آنکه بدانند فقط یک دهنده هستند مگر در موارد بسیار خاص که متاسفانه تحریم‌های غربی علیه ایران هم بخت دریافت نمونه لازم در روز مبادا را برای سرطانی‌های متقاضی در فهرست انتظار بسیار کاهش می‌دهد. در عوض بخش خدمات فنی سازمان سیا و همتای اسرائیلی‌اش، در صورت ارسال تعداد زیادی از نمونه‌های ایرانی، این فرصت را به دست می‌آورند که به طیف متنوعی از کدهای ژنتیکی مردم ما دست پیدا کنند. این کدهای ژنتیکی به‌خاطر پیوند خونی خانواده‌ها و اقوام ایرانی، دشمن را به دامنه وسیع‌تری از کدهای ژنتیکی خاص مردم این مرز و بوم می‌رساند. بدین ترتیب با دست خودمان اطلاعاتی حیاتی به بزرگ‌ترین جنایتکاران جهان داده‌ایم تا با در اختیار داشتن رموز خدادادی خلقت‌مان هر بلایی که خواستند بر سرمان آورند.»

 

دولت یازدهم و مقابله با توطئه نفتی

روزنامه آرمان در مورد توطئه نفتی ماه های اخیر علیه ایران می نویسد: «تاکنون تحلیلگران زیادی نسبت به این اقدام سعودی‌ها در جلوگیری از کاهش میزان تولید اوپک به‌رغم مخالفت اکثریت اعضا و در نتیجه کمک به افت و کاهش نفت اظهارنظر کرده‌اند. تابناک نوشت؛ دکتر نرسی قربان در گفت وگو با تابناک آورده است: الان عربستان از نفت به‌عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند؛ تا قیمت نفت را پایین نگه دارد. این کشور می‌خواهد با تولید بیشتر نفت؛همان درآمد از فروش نفت را داشته باشد. در عمل این یک حربه سیاسی است که عربستان از آن استفاده می‌کند. اما این سخنان بدین معنی نیست که همه علل کاهش قیمت نفت سیاسی است. در شرایط رکود جهانی عربستان توانسته است از این فرصت استفاده نماید. در واقع این کشور در شرایط عادی نمی‌توانست چنین اقداماتی انجام دهد. همچنین دکتر محمدجواد عاصمی‌پور نیز در مصاحبه‌ای با دنیای اقتصاد با اشاره به جنگ نفتی میان ایران و عربستان می‌گوید: اگر قرار است با عربستان مقابله کنیم باید با قیمت پایین بجنگیم و از ‌آنجا ‌که همه کشورهای حوزه خلیج‌فارس به یک اندازه از قیمت پایین نفت آسیب نمی‌بینند، بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس گسل ایجاد می‌شود. مثلا سیاست اقتصادی قطر و عربستان متفاوت از کشورهایی نظیر امارات، کویت و بحرین است، کشورهای عربی با پول نفت رفاه تشکیل داده‌اند و مردم این کشورها تا حدی می‌توانند شرایط بد اقتصادی را تحمل کنند؛ در این نوع کشورها هیچ پایگاهی به‌جز پول نفت وجود ندارد و اگر پول نفت هم نباشد مردم اعتراض می‌کنند. در چنین شرایطی است که این کشورها با عربستان بر سر میزان تولید به اختلاف بر‌می‌خورند.

 

مردم و دولت ایران تجربه مدیریت در شرایط بحرانی را دارد؛ این تجربه‌ای است که کشورهای عربی فاقد آن هستند. از سوی دیگر دکتر علی‌اصغر زرگر به «آرمان» می‌گوید که اولین سناریو که حقایقی از آن را مسئولین آمریکایی نیز اعتراف کرده‌اند این است که پس از شکست عربستان و آمریکا در صحنه تحولات خاورمیانه، آنها به آخرین حربه خویش یعنی حربه نفت متوسل شدند. در این راستا عربستان به شکل نیابتی سعی کرد که تا جای ممکن نفت را به حراج بگذارد و قیمت نفت را به‌صورت مداوم با افزایش تولید، کاهش دهد. چندی پیش مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند که بخشی از این کاهش درجهت فشار به دولت روسیه است. چراکه دولت روسیه نیز یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت و گاز در دنیا به‌شمار می‌آید و بخشی از این پروسه در راستای فشار اقتصادی به دولت روسیه شکل گرفته است تا چه در صحنه اوکراین و چه در صحنه خاورمیانه حرکت شتابان دولت‌های روسیه و ایران را متوقف نمایند. البته ایشان معتقد است در کنار این مسائل، موارد دیگری مانند اضافه تولید نفت در دنیا نیز بر این رکود تاثیر گذاشته است. به هر حال این سقوط بی‌سابقه و حدودا پنجاه درصدی قیمت نفت درحال حاضر به وقوع پیوسته و دولت ایران باید علاوه بر تلاش برای حل این مشکل از طریق دیپلماسی جهانی و نزدیکی و هماهنگی با سایر اعضای اوپک تلاش داشته باشد تا با افزایش میزان تولید و صادرات به هر نحو که امکانش فراهم باشد از در پی کاهش تبعات این حربه نفتی باشد تا به زعم تحلیلگران بر سر میز مذاکره نیز دست بازتری داشته باشد. البته در شکل ایده‌آل نیز این اتفاق به قول دریابان علی شمعخانی، دبیر شورای‌علی امنیت ملی باید سبب گردد تا وابستگی نفتی ما روزبه‌روز کاهش یابد./

 


[ یکشنبه 93/10/21 ] [ 9:42 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب