سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

              محوریابی فرمایشات رهبری در دیدار مسئولان نظام

                                 طرح های دشمنان برای مقابله با اسلام

:1- مقابله‌ى آنها در درجه‌ى اوّل با ایجاد اختلاف است.( اختلافهاى عقیدتى و ایمانى ، عدّه‌اى، عدّه‌اى را تکفیر میکنند، عدّه‌اى علیه عدّه‌ى دیگرى شمشیر میکشند)

همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی الله علیه و آله وسلّم رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در دیدار مسئولان نظام، قشرهای مختلف مردم و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن و سفرای کشورهای اسلامی، مهمترین نیاز دنیای اسلام را روی آوردن به اندیشه، فکر و بصیرت و شناخت حقیقی جبهه دشمنان امت اسلامی و همچنین اتحاد و پرهیز از اختلاف های عقیدتی و طایفه ای دانستند. در ذیل مهمترین محورهای مورد بحث حضرت آیت الله خامنه ای به صورت دسته بندی مطرح شده است.

 

نتایج شوم غفلت از پیام اسلام:1- مهجوریت قرآن 2- ناکارآمدی نیروى خِرَد که باعث می شود نمیتوانیم فهم درستى از مفاهیم قرآنى پیدا کنیم 3- در گیری و اختلاف مسلمانان4- ظلم به مسلمانان وقتل عام آنان

 

ویژگی های انسانهای بى‌خِرَد:1-به جاى اینکه ولایت الهى را قبول کنند، ولایت شیاطین را قبول میکنند.2-به ولایت دشمنان اسلام و دشمنان بشریّت متمسّک میشوند براى اینکه براى خودشان عزّت درست کنند.

 

طرح های دشمنان برای مقابله با اسلام:1-مقابله‌ى آنها در درجه‌ى اوّل با ایجاد اختلاف است.( اختلافهاى عقیدتى و ایمانى ، عدّه‌اى، عدّه‌اى را تکفیر میکنند، عدّه‌اى علیه عدّه‌ى دیگرى شمشیر میکشند).2 جنگ شیعه و سنّى به راه مى‌اندازند.3- تحریکات قومى و طائفى را لحظه به لحظه افزایش میدهند4 - شیعه‌هراسى به‌وجود مى‌آورند5- ایران‌هراسىبه‌وجود مى‌آورند.

 

اهداف غرب از مقابله با اسلام: 1-براى اینکه دستگاه‌هاى استکبارى به هدفهاى استکبارى خودشان برسند2- براى اینکه مشکلات خودشان را پوشیده و مخفى نگه دارند. 3-براى اینکه رژیم غاصب صهیونیستى را محفوظ نگه‌دارند4- آنچه امروز دستگاه‌هاى سیاسى غرب ترویج میکنند، همان جاهلیّتى است که بعثت پیغمبر براى زدودن آن - از محیط زندگى بشر - به‌وجود آمد.

 

وضعیت غرب :در این تمدّن رایج فاسد غربى، مشاهده میشود؛ همان بى‌عدالتى، همان تبعیض، همان نادیده گرفتن کرامت انسان، همان عمده کردن مسائل جنسى و نیازهاى جنسى.یکى از نشانه‌هاى جاهلیّت اُولى، تبرّج زنانه است. امروز یکى از عمده‌ترین مظاهر تمدّن غربى، همین تبرّج است؛ این همان جاهلیّت است، منتها جاهلیّتى که توانسته است خود را با سلاح تبلیغات مدرن مجهّز بکند، حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ اینها را باید ما مسلمانها بفهمیم، اینها را باید بدانیم.

 

توصیه هایی به نخبگان جهان اسلام و ملت های مسلمان:

1- ما مسلمانها باید قرآن را، اسلام را درست بفهمیم و با میزان عقل و خِرَد خودمان و با راهنمایى اندیشه‌ى بشرى و اسلامى، به اعماق تعالیم پیامبراسلام و این پیامها برسیم.2- اگر نیروى خِرَد، چراغ اندیشه و آگاهى - که قرآن ما را به آن امر کرده است - به کار بیفتد، خب دست دشمن را مى‌بینیم، انگیزه‌ى دشمن را میفهمیم.3-دشمن با سلاح تبلیغات مدرن تلاش دارد که حقایق را از چشم مردم بپوشاند؛ اینها را باید ما مسلمانها بفهمیم، اینها را باید بدانیم.3- دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به روى آوردن به اندیشه، روى آوردن به فکر، عادت کردن به اندیشیدن، مسائل را درست فهمیدن، درست تحلیل کردن.4-دنیاى اسلام امروز احتیاج دارد به شناختن حقیقى جبهه‌ى دشمن امّت اسلامى؛ دشمنانمان را بشناسیم 5- دوستانمان را بشناسیم.6- امروز دنیاى اسلام به این بصیرت احتیاج دارد7-نیاز مهمّ دیگر دنیاى اسلام اتّحاد است؛ باید از اختلافات جزئى، اختلافات سلیقه‌اى، اختلافات عقیدتى عبور کرد و امّت واحده تشکیل داد.

 

وضعیت فعلی و آینده ایران:

1- پرچم اعتزاز به اسلام بلند شده است، برافراشته شده است2- احساس هویّت اسلامى امروز در مسلمانان، در هر نقطه‌ى عالم، نیرومند شده است و نیرومند خواهد شد3- ملّت ایران در این زمینه مسئولیّتهاى بزرگى داشته است که انجام داده است، بعد از این هم انجام خواهد داد. 4- ملّت ایران با اعتقاد به قرآن، با اعتقاد به پیام بعثت، با اتّحاد درونى در میان خود، با احساس دلیرى در مقابل دشمن و نترسیدن از دشمن، با احساس امید به وعده‌ى الهى نصرت، که وعده‌ى صریح الهى است - یکى پس از دیگرى، سنگرهایى را که براى ادامه‌ى مبارزه‌ى با ظلم و جهل و بى‌عدالتى لازم است داشته باشیم، ان‌شاءالله فتح میکنیم و پیش میرویم.5-مشکلات را یکى پس از دیگرى پشت سر گذاشتیم و پشت سر خواهیم گذاشت.

 

نتایج توکل و اعتماد به خدا مردم ایران:بحمدالله نظام جمهورى اسلامى از آغاز تا امروز در مواجهه‌ى با دشمنان به این وعده‌ى الهى مستظهر بوده است، اعتماد کرده است؛ به قول الهى و وعده‌ى الهى ما اعتماد کردیم، حسن ظن نشان دادیم؛ مثل بى‌ایمانان و کفّار، سوء ظن به وعده‌ى الهى نشان ندادیم؛ لذا پیروز شدیم. در انقلاب پیروز شدیم، در دفاع مقدّس پیروز شدیم، در مبارزات گوناگون اقتصادى و سیاسى و اجتماعى و بین‌المللى بحمدالله تا امروز پیروز شدیم، بعد از این هم همین خواهد بود؛ این راه ملّت ایران است.


[ یکشنبه 93/3/25 ] [ 10:11 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب