سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://saba515.ParsiBlog.com
 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با وجود رشد و توسعه کمی و کیفی رسانه ها در عصر حاضر و با توجه به بیش از 3 دهه عمر جمهوری اسلامی، همچنان در ترویج دقیق و کامل «منظومه‌ی فکری» انقلاب اسلامی مانده ایم!

«یکی از اجزای مهمّ این منظومه ی فکری که خیلی هم جاذبه دارد، عبارت است از نفی ظلم، نفی استکبار، نفی استبداد ؛... این یک بخشی از این منظومه ی فکری است. عزّت ملّتها، عزّت ملّی و در کشورهای اسلامی عزّت اسلامی؛ استغناء ملّتها از تکیه کردن به دیگران و آویزانِ قدرتها بودن؛ اینها جزو مجموعهی فکری اسلام است. استقلال همه جانبه ... استقلال فکری، استقلال سیاسی، استقلال اقتصادی، که از همه مهمتر هم استقلال فکری است که میتواند بقیّه ی این استقلالها را به دنبال خودش بیاورد؛ اینها جزو چیزهایی است که در نظام فکری اسلامی و آن منظومه ی فکری اسلامی وجود دارد» 1

این منظومه ریشه در تفکر اسلام ناب محمدی دارد که حاصل سالها تفکر و مبارزه علمای طراز اول و مجاهدان در سالهای غیبت است که نماد ظاهری آن انقلاب اسلامی ایران و بیداریس ملتهای مسلمان گردید.

این منظومه را باید تبیین نمود. بیان این بحث در جمع خبرگان مردم نشانگر انجام این امر مهم ابتدا توسط این حضرات است؛ «ما ملّت ایران، ما جوانها، ما اهل ابتکار، ما علمای دین، ما روشنفکران دانشگاهی. ما هستیم که باید در مقابل این حرکت ]نظام سلطه و استکبار جهانی[، آن حرکت اساسی خودمان را حول محور همان منظومه ی فکری پیش ببریم» 2

منظومه فکری آقا

در جمع خبرگان، مسئولان طراز اول و افرادی هستند که نظر و رای آنها موثر در قسمتی از جامعه می باشد و خواص محسوب می گردند.

اما چرا همین افراد که از مسئولین سابق و حاضر نظام می باشند، برخی اوقات در سخن و عمل متفاوت از ولی امر -که منظومه فکری مجموعه نظام را ترسیم و راه را نشان می دهد- عمل می کنند؟! و قصد تغییر مسیر کشور اسلامی را به سمت و سوی غیر دارند؟!

پاسخ را باید در نوع نظام تفکری بعضی حضرات و همچنین گرایش به مادیگری که می تواند زیرمجموعه همین تفکر محسوب گردد، جست.

وقتی که امام روح الله فرموده «انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (ع) است... مسایل اقتصادی و مادی اگر لحظه ای مسؤولین را از وظیفه ای که بر عهده دارند، منصرف کند، خطر بزرگ و خیانت سهمگین را به دنبال دارد3 و رهبری فرزانه فرمودند «گاهی اوقات مشکلات فرهنگی موجب شده که من شب خوابم نبرده؛ به‌خاطر مسائل فرهنگی»4

 اما مسئولان اجرایی به دنبال رفع موانع اقتصادی با توسل و منتظر ماندن کدخدای خودخوانده  هستند! حتی گاهی سخنان صریح نائب امام غایب را تفسیر به رای می کنند!

به راستی جای صبر و تامل در این مسئله بسیار است! چرا مسئولان صمیمی و نزدیک رهبر چنین فاصله تفکری با حضرتش دارند؟!

آیا با تداوم این مسیر در پیچ تاریخی می توان به پیشرفت با سرعت ایران اسلامی در تمام زمینه ها امیدوار بود؟!

و چه زیبا آنان که ذوب در ولایت و این منظومه فکری بودند با دادن جان خود در این راه اثبات کردند «جهان در آستانه‌ی تحولی عظیم قرار گرفته است. وقتی مؤ‌منین بر محور ولایت اجتماع کنند، به آنچنان منبعی عظیم از قدرت دست خواهند یافت که هیچ نیروی دیگری در سراسر جهان با آن یارای رو در رویی ندارد.»5

...................

1 و 2- آیت الله خامنه ای،1394/06/12

3- صحیفه نور، ج 20، ص 118

4- آیت الله خامنه ای، 1394/06/04

5- شهید سید مرتضی آوینی


[ دوشنبه 94/6/23 ] [ 10:53 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
بسیجی غوغا کرد، فتنه گران لرزیدند

به نام خدا و برای خدا

اگر "جریان زر و زور تزویر"از درون مجلس و بیرون آن(دولت اعتدال) و پدر خوانده دولت یعنی هاشمی رفسنجانی نگذارند که برجام یا همان توافق جامع وین در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد، اما به جرأت می توان گفت؛ که اقدام دلاورانه کمیسیون ویژه برجام مجلس با دعوت از تیم مذاکره کننده هسته ای سابق پرده تزویر، نفاق و دروغرا کنار زد و زوایای مختلف برجام را که موجب از بین رفتن عزت و استقلال کشور و مردم ایران می گردد بر ملا نمودند و نخبگان و آحاد ملت که نگران حل مشکلات اقتصادی خود و کشور و رفع تحریمها بودند، در شرایط پسا تحریم دریافتند، آنچه که رئیس دولت اعتدال و جریان لیبرال همسوی با دولت از پیروزی 3 بر 2 می99 گفتند، نادرست و کذب بوده است و دولت بر خلاف مبانی اصول انقلاب اسلامی، از حقوق شناخته شده بین المللی کشور هم دفاع ننموده و در صورت اجرائی شدن برجام، نه تنها فاتحه توان هسته ای کشور را باید خواند، بلکه باید سالیان متمادی شاهد به مخاطره افتادن استقلال و امنیت کشور با نفوذ تدریجی آمریکا باشیم.

آقای جلیلی در کمیسیون ویژه برجامبه راز مهمی اشاره کرد و گفت: آقای اوباما پیامی را توسط خانم وندی شرمندر مذاکرات استانبول2 (فروردین 91) برای هیئت ایرانی درابتدای جلسه قرائت نمود که بخشی ار آن بدین شرح است: «من نه تنها به نمایندگی ازطرف دولت آمریکا دراین مذاکرات بلکه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا این پیام رئیس جمهور را به شما که نماینده ایران ونماینده ولی فقیه ایران هستید اعلام میکنم که ماحق ایران را برای استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای در چارچوبNPT  شناسایی میکنیم. ما اینجا نیستیم تا درمذاکرات ایران را مستثنی کنیم»

با کمال تأسف باید گفت که رئیس دولت اعتدال علی رغم اطلاع از پیام اوباما، ولی بخاط ترس و کدخدا دانستن آمریکا، حاضر نشد از تجربیات موفق تیم سابق هسته ای استفاده نماید و در مسیری گام برداشت که از سوی کدخد(آمریکا) ریل گذاری می شد و به همین خاطر در برجام و قطعنامه 2231بر خلاف پیام سال 91 اوباما که پذیرفته بود ایران استثناء نباشدولیکن با بی تدبیری و شاید خیانت دولت اعتدال، ایران به یک استثناء در جهان با تکالیف سنگین و حقوق بسیار ناچیز تبدیل شد!و شروطی را برخلاف قوانین بین الملل و مغایر با NPT که تاکنون سابقه ای در جهان نداشته، پذیرفتند، لذا به نظر می رسد که دولت اعتدال و آمریکا برای از بین بردن روحیه انقلابی جوانان کشور در این مسیر هماهنگ باشند!!! اا

غمگینانه باید گفت که رئیس دولت اعتدال جناب روحانی با توجه به تجربه قبلی خود که در سال 82 همه مراکز هسته ای کشور را تعطیل نمود، این بار شرایطی را در برجام و قطعنامه 2231 پذیرا شده، که ایران هیچگاه به راحتی همچون سال 84 نتواند تأسیسات خود را در مقابل بد عهدی استکبار جهانی مجدداً فعال و راه اندازی نماید و در این راستا استقلال، امنیت و حتی روحیه انقلابی گری را از بین خواهد برد و زمینه نفوذ شیطان بزرگرا بر مقدرات کشور فراهم خواهد کرد!

دولت لیبرال آقای روحانی در طول مذاکرات هسته ای تلاش مذبوحانه ای با همکاری آمریکائیها گرفتند تا به جای معاهده و قرارداد و مقاوله نامه از واژه های دیگری استفاده کنند تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از ورود به بررسی و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی منع نمایند و در ژنو اسم توافقنامه موقتانتخاب شد. در لوزان اسم بیانیه سیاسیبر روی آن گذاشتند و در پایان هم اسم برجام را انتخاب کردند و قطعنامه 2231 هم با حضور و امضاء تیم مذاکره کننده ایرانی علیه کشورمان تهیه و به فوریت توسط شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. اما در این عرصه نمایندگان انقلابی مجلس پی به نیت شیطانی واژه ها بردند و اعلام نمودند که با تغییر واژه ها نمی توانند جلوی اقدام قانونی مجلس را بگیرند و لذا کمیسیون مبارک ویژه برجامدر مجلس شکل گرفت و با دعوت از تیم مذاکره کننده هسته ای سابق نقشه های شوم و نفاقی که علیه نظام اسلامی طراحی شده بود بر ملا گردید و امیدواریم با طرح آن در صحن علنی مجلس، نمایندگان مردم بر اساس اصول 77 و 125 قانون اساسی به تکیف شرعی و ملی خود عمل و جریان نفاق لیبرال را رسوا نمایند و در این راستا می شود ادعا کرد که کار کمیسیون ویژه برجام با مدیریت قوی دکتر زاکانی و حضور و سخنان پر قدرت و منطقی دکتر جلیلی، یاد شهید مدرس را دوباره در کشورمان زنده کرد و ندای بسیجی غوغائی بپا کرد و فتنه گران و لیبرالها را به وحشت انداخت.لل

گویند؛ در زمانی که "نصرت الدوله" وزیر دارایی بود، لایحه ای به مجلس آورد که به موجب آن دولت ایران، یک صد قلاده سگ از انگلستان خریداری و وارد کند.

"نصرت الدوله" درباره ویژگی سگ‌ها گفت: این سگ‌ها شناسنامه دارند، پدر و مادر دارند، نژادشان معلوم است و به محض آن که دزد را ببینند، او را می‌گیرند. مدرس پس از شنیدن توضیحات شاهزاده نصرت الدوله، دست خود را بر روی میز کوبید و گفت: مخالفم. وزیر دارایی گفت: آخر چرا هر لایحه می آوریم، شما مخالفت می‌کنید؟

مدرس با تبسمی خاص گفت: "مخالفت من هم دلیل دارد و هم به سود شماست. مگر نگفتید: این سگ‌ها به محض دیدن دزد او را می گیرند؟ خب آقای وزیر دارایی !با ورود این سگ‌ها به ایران، اول کسی که گرفتار می‌شود، خود شما هستید. پس مخالفت من به نفع شماست."

والسلام


[ دوشنبه 94/6/23 ] [ 10:46 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

GPS چیست

   یعنی چهGLONASS؟

 

GLONASS در واقع مخفف عبارت     Globalnaya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema یا Global Navigation Satellite System  این سرویس در واقع محصولی از نیروی دفاع هوایی روسیه است. سرویسی که بسیار شبیه GPS بوده و وظیفه مشابهی را انجام می دهد.

در حالی که GPS زودتر و در سال 1978 توسط ارتش آمریکا به عرصه وارد شد، GLONASS به عنوان یک سیستم مشابه و جایگزین توسط روس ها ساخته شد.

GLONASS و GPS هم دوره هستند و هر دو در آغاز به منظورموقعیت یابیساخته شدند. اما GLONASS به صورت اختصاصی توسط ارتش روسیه ساخته شد. این سیستم بیشتر به منظور استفاده در شرایطی مانند حرکت هواپیماهای جت و موشک های بالستیک مورد توجه روسها بود.

مراحل توسعه GLONASS به دهه 70 میلادی باز می گردد. در آن زمان از این سیستم بیشتر برای تشخیص و پیش بینی وضع هوا، اندازه گیری سرعت و محاسبه زمان استفاده میشد. به واسطه ماهواره هایی کمی که GLONASS از آنها استفاده می کرد، افراد کمی به موفقیت آن امیدوار بودند. اما در سال 2001 به دستور ولادمیر پوتین -رئیس جمهور وقت روسیه- توسعه GLONASS به اولویت کشوریتبدیل شد و بودجه های مربوط به توسعه آن افزایش یافت.

در سال 2007 پوتین طی حکمی عمومی شدن GLONASS را تبدیل به یک ضرورت کرد. این باعث شد GLONASS به واسطه دسترسی عموم افراد به آن تبدیل به رقیبی برای GPS محسوب شود. در سال 2010 بالاخره GLONASS تمام خاک روسیه را تحت پوشش در آورد و ظرف یک سال بعد از آن، GLONASS کل زمین را تحت پوشش قرار داد.

GLONASS چگونه کار می کند؟

این سرویس از چند جزء اساسی بهره می برد. اولین مورد، تشخیص وضعیت ماهواره نسبت به صور فلکی است. یک گروه از ماهواره ها با کمک هم این سیستم را به کار می اندازند.

این ماهواره ها با کمک یکدیگر می تواند دقت و سرعت ماهواره ها را تشخیص داده و اطلاعاتی دقیق را از نقاط و مسیرهای روی زمین ثبت کنند. همچنین نقاطی روی زمین هستند که به دقت بیشتر این اطلاعات کمک می کنند. بیشترین تعداد پایگاه های GLONASS روی زمین در روسیه، برزیل، کوبا و البته قطب جنوب زمین قرار دارند. البته شرایطی مهیا شده تا ایستگاه های زمینی بیشتری در کشور چین نیز احداث شود که در این صورت GLONASS رقیبی جدی برای GPS خواهد شد.

تفاوت GPS و GLONASS در چیست؟

چند تفاوت اصلی بین GLONASS و GPS وجود دارد.در حال حاضر ماهوارهای کمتری GLONASS را در قیاس با GPS یاری می دهند. GPS در حال حاضر با کمک 32 ماهواره در 6 خط چرخشی عمل می کند در حالی که این اعداد برای GLONASS به ترتیب 24 و 3 مورد است. این به معنی دقت کمتر و سرعت کمتر GLONASS در مکان یابی است.

اما تفاوت عمده بین این دو نحوه ارتباط بین دریافت کننده هاست. در GPS ماهواره ها از فرکانس های رادیویی مشابه و کدهای متفاوت برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. اما در GLONASS با وجودی که از همان امواج استفاده می شود از کدهای منحصر به فردی بهره برده می شود. این اجازه می دهد که ماهواره ها بتوانند تنها در یک مسیر با یکدیگر ارتباط داشته باشند؛ چیزی که در GPS دیده نمی شود.

دقت GLONASS در چه حد است؟

دقت GLONASS با GPS قابل قیاس است. اما همیشه بهترین نتیجه را نمی دهد. در نتیجه ای که سازمان فضایی روسیه (Rescosmos) در تعیین دقت GLONASS در سال 2011 به دست آمد، دقت آن قابل قبول ارزیابی شد.

در پایان 2011 سرویس GLONASS به یکی از اهدافش دست یافت. در آن سال دقت GLONASS در محیط طبیعی (بدون ابر و ساختمان و اشباع امواج رادیویی) 2?8 متر ارزیابی شد. این البته از دقت GPS کمتر است امابرای اهداف نظامی و تجاری کاربردی است.

البته دقت GLONASS بستگی مستقیمی به این دارد که در چه نقطه ای از زمین باشید. دقت آن در نیم کره شمالی زمین بیشتر است و دلیل آن نیز ایستگاه های زمینی بیشتر در این نیم کره است.

آیا گستره استفاده از GLONASS به اندازه GPS است؟

در حال حاضر بسیاری از سازندگان تلفن های هوشمند چیپ های موقعیت یاب GLONASS را در ابزارهای خود جای می دهند. سونی، اپل و اچ تی سی و بسیاری از شرکت های دیگر این چیپ ها را در ابزارهای خود تعبیه می کنند.

دقت GLONASS در عرض های شمالی تر و نزدیک تر به مرزهای روسیه بیشتر است. اما در قیاس با آن GPS دقت متعادل تری در تمام نقاط زمین دارد.

سطح پایین آگاهی عمومی نسبت به GLONASS باعث شده که این سرویس در قیاس با GPS کمتر شناخته شود و مورد استفاده مستقیم قرار گیرد.

ما چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم؟

بسته به اینکه از تلفن هوشمند کدام شرکت استفاده می کنید ممکن است چیپ GLONASS را در ابزار خود داشته باشید. آیفون و بسیاری از ابزارهای اندرویدی هر دو چیپ GLONASS و GPS را برای دقت بیشتر در مکان یابی در خود دارند.

در برخی نقاط، ابزار شما برای مکان یابی دقیق تر از GLONASS در کنار GPS بهره می برد. این اجازه می دهد که ابزارها با کمک تمامی ماهواره هایی که این دو سرویس را در سطح دنیا پوشش می دهند، دقتی بسیار بیشتر در مکان یابی نتیجه دهد. با این وجود GLONASS تنها در مواقعی روشن می شود که GPS ضعیف باشد و البته باتری ابزار مورد نظر هم بتواند از پس نیاز مصرفی آن بر آید.

همچنین اپلیکیشن هایی نیز هستند که به صورت اختصاصی از GLONASS برای مکانیابی بهره می برند. NIKA GLONASS یکی از آنهاست که از طریق گوگل پلی و اپ استور در دسترس است. این اپلیکیشن اجازه می دهد به صورت بی درنگ نسبت به مکان یابی آیفون یا ابزار اندرویدی خود با کمک GLONASS اقدام کنید.

همچنین ابزارهایی مشابه سرویس Google latitude نیز وجود دارند که با GLONASS کار می کنند. اما این ابزارها تنها برای کاربران روسی در دسترس هستند.

به علاوه سخت افزارهایی نیز برای بهره بردن از سیستم مکان یابی GLONASS وجود دارند. ابزاری مانند Garmin GLO یک دریافت کننده GPS و GLONASS است که با کمک بلوتوث به تلفن هوشمند نیز متصل می شود. دقت این دستگاه به مراتب نسبت به تلفن های همراه بیشتر است و با قیمت 99 دلار به فروش می رس

[ دوشنبه 94/6/23 ] [ 10:25 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]
سریع ترین اژدر جهان در دست ایران/کابوس ناوهای آمریکایی
موشک ایرانی «حوت» یکی از سریع ترین موشک های رادارگریز آبی جهان است که معادل 100 متر در ثانیه سرعت دارد که حدود 3 برابر بیشتر از آن موشکی سرعت دارد که آمریکایی ها از داشتن آن به خود می بالند
.
سریع ترین اژدر جهان در دست ایران/کابوس ناوهای آمریکایی

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده جمهوری اسلامی ایران و توان مقابله ایران با هر گونه تهدید نظامی یکی از مسائلی است که به دلیل ماهیت تکراری تهدیدات؛ همیشه مورد توجه بوده است؛ در این بین اهمیت توان و قدرت دفاعی در حوزه دریا به دلیل ماهیت استعماری دشمنان انقلاب اسلامی و تکیه همیشگی آنها در استفاده از ظرفیت‌های دریا برای دستیابی به اهداف خود؛جمهوری اسلامی ایران بر این موضوع وا داشته است که قدرت و توان دریایی در راهبرد دفاعی را به طور مستمر افزایش دهد.


لذا در طول این سال‌ها دنیا مشاهده کرده که جمهوری اسلامی ایران هر ساله برای افرایش توان پاسخگویی به تهدیدات چند لایه دریایی دست به طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظامی – دریایی با کمک مراکز تحقیقاتی – نظامی کرده است که شاید به جرات بتوان گفت توان نیروی های دریایی چه در سپاه پاسدارن و چه ارتش در برخی از حوزه طراحی و ساخت تجهیزات و سلاح های دریایی نه تنها به مرز خودکفایی حقیقی رسیده است بلکه می توان گفت در برخی‌ از‌ حوزه ها‌ی طراحی‌ و ساخت ‌جزء چندکشور برتر دنیا هستیم.

برای‌نمونه‌ می‌توانیم‌ به‌ طراحی‌ و‌ ساخت‌انواع‌ناو(خلیج‌فارس..)ناوشکن(سهند...)،زیردریایی(فاتح..)، ناوچه‌(دماوندوجماران)، قایق‌های تندور(ذوالفقار- سراج..)، موشک‌های دریایی(موشک کروز کوثر- موشک ضد کشتی فجر و نصر- رعد.. ) و... اشاره کرد.

موشک حوت

موشک ضد کشتی نصر
موشک حوت
 
قایق های پرنده باور
موشک حوت

ناو شکن جماران
موشک حوت
موشک کروز دریایی نور(بهینه شده c-802)

موشک حوت

قایق تندرو ذوالفقار

با نگاه و بررسی دقیق می توان به این نکته پی برد که بدون شک یکی از مهم‏ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با لایه های گوناگون  تهدیدات،بر اساس مولفه‌های قدرت افزایش توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عوامل بازدارنده تهاجم نظامی است که این مسئله به خوبی در حوزه تجهیزات نبرد دریایی در طول انقلاب اسلامی در دو نیروی مهم نظامی کشور یعنی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران پیگیری شده است.

با توجه به اهمیت راهبردی دفاع و تهاجم موشکی به خصوص در نبرد دریایی در این نوشتار به معرفی یکی از سریع ترین موشک ها و اژدرها جهان که در اختیار سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی قرار دارد می پردازیم؛ که این اژدر زیر سطحی " حوت" نام دارد و در جریان برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص)3 در سال 85، با موفقیت آزمایش شده است که بعد از  آزمایش موفقیت آمیز این موشک، بسیاری از مقامات نظامی و سیاسی جهان انگشت حیرت به دهان گرفتند که جمهوری اسلامی ایران چگونه به تکنولوژی ساخت چنین موشکی دست یافته است.


موشک حوت

شلیک آزمایشی موشک حوت

باید موشک حوت را یک موشک یا اژدر دارای پیشرانه راکتی سطح به دریا و زیرآبی تولید ایران دانست.

موشک ایرانی «حوت» یکی از سریع ترین موشک های رادارگریز آبی جهان است که معادل 100 متر در ثانیه سرعت دارد که حدود 3 برابر بیشتر از آن موشکی سرعت دارد که آمریکایی ها از داشتن آن به خود می بالند.
فناوری ساخت چنین موشکی فقط در اختیار ایران و روسیه (موشک اشکوال) است و به حتم در صورت پرتاب 2 عدد از این موشک ها  ناوهای  آمریکایی حاضر در خلیج فارس بدون داشتن راه فراری ضربه ای سخت و مهلک متحمل خواهند شد. موشک انداز های این موشک کاملاً رادار گریز هستند.

موشک حوت
موشک حوت
مقامات ایرانی حوت را سریعترین اژدر دنیا خوانده‌اند و به گفته سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه این موشک می‌تواند به سرعت 223 مایل در ساعت برسد،  امکان نصب کلاهک هسته‌ای بر روی نمونه روسی این نوع موشک  وجود دارد.

تقاوت ها و شباهت های حوت ایرانی و اشکفال روسی

موشک حوت شباهت قابل توجهی با اژدر وی‌آ-111 اشکفال دارد که شوروی از سال 1977 آن را عملیاتی کرده‌است.

وی‌آ-111 اشکفال که شوروی‌ها طراحی آن را از دهه 1960 برای مقابله با زیردریایی‌های هسته‌ای آغاز کردند، یک اژدر 533 میلی‌متری است و 2700 کیلوگرم وزن دارد که 210 کیلوگرم آن را کلاهک جنگی آن تشکیل می‌دهد.

موتور راکتی این اژدر از سوخت مایع استفاده می‌کند، دو تن از وزن اژدر را مخرن سوخت تشکیل می‌دهد که شامل 1500 کیلو هیدروژن پروکسید و 500 کیلو نفت سفید است. سرعت این اژدر 8.2 متری هنگام شلیک 93 کیلومتر بر ساعت است که در طول مسیر به بیش از 370 کیلومتر می‌رسد. برد عملیاتی مدل‌های جدید اشکفال به 11 تا 15 کیلومتر می‌رسد اما مدل‌های قدیمی فقط تا 7 کیلومتر برد داشتند، اماهنوز مشخص نیست که آیا "حوت " بر پایه اشکفال روسی ساخته شده است یا خیر اما در کل می توان گفت  اژدر حوت ساخت ایران و اژدر  اشکفال ساخت روسیه بهترین و پرسرعت ترین و درعین حال ترسناک ترین اژدر جهان هستند که تفاوت بسیارکمی نسبت به یکدیگر دارند.

موشک حوت
 موشک اشکفال روسی

ویژگی ها عمل موشک حوت در دریا


این موشک با شلیک به تولید حبابهای بخار از نوک دماغه و پوسته خود  به خارج اقدام می کند  و لایه ای از گاز در اطراف خود شکل می دهد و بدین ترتیب خود را از تماس مستقیم با آب و پسای قابل ملاحظه ناشی از آن دور می کند.



موشک حوت
موشک حوت در حال شلیک
این موشک قابلیت پرتاب از روی شناور و یا زیردریایی در عمق 100 متری را دارد. با سرعت حدود 50 نات (93 کیلومتر بر ساعت) کپسول پرتاب خود را ترک می کند. با فرو رفتن در آب و رسیدن به عمق مناسب، موتور خود را روشن کرده و به سمت هدف راهی می شود. با توجه به قدرت و سرعت بالای "حوت" هیچ امکانی برای دفع و یا فرار از آن وجود ندارد چرا که اگر این موشک از فاصله 1000متری شلیک شود، در 10 ثانیه به هدف اصابت و آن را منهدم می‌کند لذا فرصتی برای مقابله با آن "وجود ندارد".

کاربرد عملیاتی حوت

این موشک که به‌همت صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران به‌صورت بومی ساخته شده و فناوری آن هم‌اکنون در اختیار دانشمندان صنایع دفاعی ایران است و یگان‌های دریایی سپاه پاسداران هم‌اکنون به این موشک تجهیز شده‌اند که با توجه به ویژگی های سرعت و دقت  هیچ گونه از شناورهای متوسط و بزرگتر از متوسط شانسی برای فرار از اژدر حوت را در مقابل را ندارند بنابراین با شلیک دو اژدر حوت که به تخمینی از قیمت و هزینه 2 میلیون دلار زده می شود  می توان به دشمنی در دریا مانند آمریکا چهار میلیارد و پانصد میلیون دلار ضرر بزنیم یعنی 900 برابر.


[ دوشنبه 94/6/23 ] [ 10:12 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]

تاریخ انتشار خبر : 1394/04/01 ا15:03

آیا سید حسن خمینی موضع‌گیری می‌کند؟

تحریف‌ امام به سیداحمد خمینی رسید!

یک نشریه زنجیره‌ای تلاش کرد ضمن مصاحبه با سیدمحمود دعایی و القای برخی کلمات به وی، نامه امام به محتشمی‌پور (وزیر کشور وقت) را نوشته سیداحمد خمینی(ره) جا بزند و ضمنا چنین القا کند که سیداحمد از نهضتی‌ها دلجویی و عذرخواهی کرده است!!

روزنامه زنجیره‌ای شرق مصاحبه سیدمحمود دعایی را با هفته‌نامه صدا در تیتر اول خود منتشر کرد. این مصاحبه البته ضمن ترور شخصیت سیداحمد خمینی،‌ تحت عنوان «حسن خمینی آینده‌‌ای درخشان دارد» منتشر شده است.
در این مصاحبه خبرنگار مدعی می‌شود «بعد از انقلاب نقش سیداحمد خمینی در بیت امام، به چه صورت و در چه حد بود؟ گفته می‌شود بعضی تصمیمات را او می‌گرفته ولی تلقی و تصور این بوده که اینها تصمیمات امام است(!) دعایی در پاسخ می‌گوید: اینها دروغ است. وقتی شما نامه‌های امام‌خمینی را درباره ایشان بخوانید، می‌بینید که پاسخ همه اینها داده شده است.
خبرنگار دوباره ادعا می‌کند «مثلا اعضای نهضت آزادی می‌گویند نامه امام درباره نهضت آزادی را سیداحمد خمینی نوشته است.» که آقای دعایی می‌گوید من از این موضوع اطلاع ندارم(!) خبرنگار مجددا می‌پرسد نمونه دیگر این است که گفته می‌شود او در عزل آقای منتظری نقش داشته است. این موضوع تا چه حد درست است؟ که آقای دعایی می‌گوید: کاملا عکس است. حاج‌احمدآقا در حل مسئله امام و آقای منتظری خیلی تلاش می‌کرد تا موضوع به یک سامانی برسد که آقای منتظری امام را درک کنند(!) ولی موضوع به نتایج دیگری انجامید.
درباره موضع سیداحمد خمینی(ره) نسبت به منتظری البته رنجنامه علنی و 30 صفحه‌ای یادگار امام به آقای منتظری کاملا صریح است. اما آنچه مهم است القائات بعدی خبرنگار زنجیره‌ای است که مدعی می‌شود سیداحمد خمینی از رئیس گروهک نهضت آزادی در زمان حیات امام حلالیت خواسته است! آقای دعایی در پاسخ می‌گوید: شاید(!) البته حلالیت‌خواهی را نمی‌دانم. به هر حال در دلجویی ممکن است تعابیری باشد که مثلا معذرت‌خواهی هم بشود. من دقیقا مضامینی را که رد و بدل شده نمی‌دانم(!)
اقدام کلاهبردارانه نشریات صدا و شرق و پاسخ منفعلانه و تاسف‌آور آقای دعایی در حالی است که مرحوم سیداحمد خمینی در نامه به آیت‌الله پسندیده، موضع صریحی نسبت به ملی‌گراها و نهضت‌آزادی اتخاذ می‌کند.
پس از رحلت حضرت امام(ره) نهضت آزادی مدعی شد نامه تاریخی امام به محتشمی‌پور - که در آن به نفاق نهضتی‌ها و اینکه اگر سر کار می‌ماندند به اسلام و ایران سیلی می‌زدند، تصریح شده بود - سندیت نداشته بلکه توسط حاج سیداحمد آقا جعل و به اسم امام ارسال شده است!!
گروهک نفاق با این تهمت ناجوانمردانه و رذیلانه کوشیده بود هم انتقام امام را از سیداحمد آقا بگیرد و هم اینگونه القاء کند که امام توسط اطرافیانش اداره می‌شده!
در همان ایام، حاج سیداحمد خمینی نامه‌ای خطاب به عموی خود مرحوم آیت‌الله پسندیده نوشته و در آن پرده از نفاق گروهک نهضت آزادی برمی‌دارد.
مرور نامه حاج‌سیداحمدآقا(ره) به آیت‌الله پسندیده گویای خیلی از واقعیت‌ها است و نشان می‌دهد که جریان نفاق پس از جعل و تحریف اول در نسبت دادن نامه امام به حاج‌سیداحمدآقا، اکنون در تلاش است سید احمدآقا را نیز سمپات نهضت آزادی و پشیمان از مواضع خود نشان دهد!
در نامه حاج‌سیداحمدآقا به آیت‌الله پسندیده آمده است: «مسئله ملی‌گراها مسئله‌ای خطرناک است. ملی‌گرایی در مقابل اسلام‌گرایی است و اسلام‌گرایی خط محکم و استوار امام است. ملی‌گراها بهای اول برایشان میهن است و به انقلاب و نظام و اسلام یا اهمیتی نمی‌دهند و یا اهمیت بسیار ناچیزی برایشان دارد. اینها اصل و اساس برایشان ریاست است. اگر به میهن هم علاقه دارند، میهنی است که رئیسش آنان باشند. اگر بعضی از آنان به اعمال فردی در چارچوب اسلام پایبند باشند ولی وقتی پای منافعشان پیش بیاید، از هیچ دروغ و تهمت و ناسزا فروگذار نیستند. آنان بعد از انقلاب لحظه‌ای در کنار امام نماندند. متلک و فحش و ناسزا به امام از کارهای رایج این از خدا بی‌خبران بود. تنها یکی از کارهای آنها را برایتان می‌فرستم، تا خود قضاوت فرمایید. اینان اعلامیه‌ای را که امام (قدس سره) با خط مبارکشان خطاب به آقای محتشمی نوشته‌اند، مجعول دانسته و در عین اینکه نسبت جعل را مستقیما به من نداده‌اند ولی با قرار دادن خط من بالای نامه امام به آقای محتشمی، جعل را از من دانسته‌اند.... من معتقدم که حق با امام راحلمان است آن مرد بزرگی که با هوش و استعداد سرشار خود عمق ماهیتهای کثیف ضد انقلاب را بسیار عالی تشخیص می‌داد. نامه‌ای را نهضت آزادی برای فرار از تنبیه ملت شریف ایران به اینجانب نسبت داده است و فکر می‌کرده بعد از وفات امام، من دست به چنین خیانتی زده‌ام، در زمان حیات امام و با دستور ایشان برای آقایان خامنه‌ای، هاشمی، موسوی اردبیلی، موسوی نخست‌وزیر، ری‌شهری وزیر اطلاعات وقت فرستاده شد. فقط اجازه ندادند که در همان موقع منتشر کنیم. فرمودند این برای بعد از مرگ من است تا اگر آنها خواستند ایران را به سوی غرب به خصوص آمریکا سوق دهند، منتشر کنید. من این نامه را برایتان فرستادم تا معلومتان گردد اینها از چه قماشی هستند و برای رسیدن به دنیا حاضرند به هرکسی هر تهمتی بزنند و از خدا باکی نداشته باشند ... آنان که این نامه را جعلی می‌دانند، از همه بهتر می‌دانند که این خط امام است، ولی آنها چند مطلب را با این کار دنبال می‌کنند که مهمترین آن این است که فکر می‌کردند نفوذ امام در بین مردم از بین رفته است و امام محبوبیتی ندارد و با رفتن او نظام می‌پاشد و آنان روی خون و اجساد مطهر شهدا و اسلام به حکومت می‌رسند. بعد از ارتحال امام (قدس سره) بیش از ده میلیون نفر امام را بدرقه کردند و مرقد و حرم آن بزرگوار پناه محرومان شد و کسانی که با این امام بد بودند، مسلما مورد نفرت هستند، لذا آنها با دادن نسبت جعل به من، خود را و گروه خود را می‌خواهند از این مغلطه نجات دهند.... مسئله دیگری که نهضت آزادی دنبال می‌کند، این است که اعتماد مردم را نسبت به امام کم کنند، بدین معنا که هرچه از امام باشد، مردم احساس کنند که این از امام نیست بلکه از اطرافیان امام و یا کسی دیگر است و این خط و امضا امام نیست، بلکه خط و امضا امام را جعل کرده‌اند. القای این مطلب بسیار خطرناک است و خداوند کسی را که اینگونه حرکت می‌کند، هرگز نمی‌بخشد. می‌بینید که اگر این مسئله جا بیافتد که عده‌ای بوده‌اند و هستند که خط امام را جعل می‌کردند و یا امروز می‌کنند، چه ضربه هولناکی به اسلام و انقلاب و آرمانهای اسلامی امام عزیزمان خواهد خورد. دیگر فتواهای تاریخی امام رنگ می‌بازد، مبارزات امام زیر سوال می‌رود و حیثیت رهبر انقلاب بزرگ جهان اسلام ضربه می‌خورد. آیا نهضت آزادی و مصدقی‌ها هنوز آدمهای درستی هستند که بعد از ارتحال ملکوتی برادر عزیزتان امام بزرگ، فرمودید آنها که می‌گفتند امام محبوب نیست تشییع جنازه امام را دیدند و فهمیدند اشتباه می‌کنند. ملی‌گراها با برادر، امام، مرجع تقلید و رهبر شما سرناسازگاری داشتند و دارند دل امام راحلمان را خون کرده‌اند و آدمهای بی‌دینی هستند که در قالب دین به اسلام و مسلمین ضربه می‌زنند. مقصودم از دین، دین امام است نه دین مخالفان امام که یزید و معاویه هم داشتند اما دین مقابل دین امام‌حسین علیه‌السلام ... بار دیگر از شما تقاضامندم که اگر این نامه یعنی نامه امام به آقای محتشمی خط امام است که هست مرقوم فرمایید و کسانی که به دروغ چنین نسبتی را به من داده‌اند، خائن بدانید.»
اکنون سوال این است آیا سیدحسن خمینی و موسسه حفظ و نشر آثار امام‌خمینی(ره) در برابر این اتهامات و تحریف‌ها موضع می‌گیرند؟ سوال دیگر این است که جریان عقده‌گشا نسبت به امام و یادگار ایشان، با چه هدفی تظاهر به ارادت و حمایت نسبت به سیدحسن خمینی می‌کند و از آینده درخشان وی می‌گوید؟.

منبع: کیهان


[ چهارشنبه 94/6/18 ] [ 10:18 صبح ] [ saba ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب